Wielrennen

Friesland

Well-known member
Thomas wint voor Dumoulin... Damn.
Thomas loopt 10 seconde uit op froome.

14 seconden zelfs, Dumoulin loopt ook 8 seconden in op Froome, maar verliest nog eens 6 seconden op Thomas.

Morgen valt er weinig spektakel te verwachten, maar zaterdag is er weer een kans op tijdsverschillen bovenin het klassement met de finish in Mende.
 

JMD

Well-known member
14 seconden zelfs, Dumoulin loopt ook 8 seconden in op Froome, maar verliest nog eens 6 seconden op Thomas.
Ja, ik zag het. Er werd tijdsverschil gemaakt in die eindsprint.


Taaramae en Gruzdev buiten tijd. In totaal 9 renners opgegeven (niet vertrokken en buiten tijd tel ik dan mee in die 9).
 

JMD

Well-known member
Morgen overigens weer een 'leuke' laatste 5 km met draaien en keren, en als bonus een rotonde rechtdoor (waar je aan beide kanten dus voorbij kunt) in de laatste 400 meter...
 

Maasveld

Well-known member
Morgen overigens weer een 'leuke' laatste 5 km met draaien en keren, en als bonus een rotonde rechtdoor (waar je aan beide kanten dus voorbij kunt) in de laatste 400 meter...

Er zit een grote groenstrook tussen de weghelften, dus het lijkt me dat ze slechts op 1 weghelft rijden en dus allemaal aan dezelfde kant de rotonde nemen.
 

JMD

Well-known member
Er zit een grote groenstrook tussen de weghelften, dus het lijkt me dat ze slechts op 1 weghelft rijden en dus allemaal aan dezelfde kant de rotonde nemen.
O ja, zie het ook... Maar goed, dan alsnog: waarom zo'n rotonde in volle finale waar je een massastart zou kunnen verwachten?
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
O ja, zie het ook... Maar goed, dan alsnog: waarom zo'n rotonde in volle finale waar je een massastart zou kunnen verwachten?

Elke etappe is een massastart

De massasprint is er niet, het zijn Sagan en Degenkolb. En Colbrelli.
 

JMD

Well-known member
Elke etappe is een massastart

De massasprint is er niet, het zijn Sagan en Degenkolb. En Colbrelli.
Massasprint bedoelde ik idd... :p

Ja klopt, nu zijn er niet heel veel over, maar dat weet je niet op het moment dat het parcours wordt gemaakt. Je moet in zo'n etappe (waarbij de kans groot is dat een groot peloton aankomt) niet zo'n finale maken. In de bergen is het wat anders, daar komt men toch in plukjes aan.
 
Bovenaan