Wielrennen

Eef de Kip

Well-known member
Ik denk dat deze ook op het lijstje van v Aert staat maar ik betwijfel of zijn vorm voldoende is. Hij heeft gisteren iig wel op reserve gereden

JMD

Well-known member
Ik denk dat hij te veel gaat verliezen in de sprintetappes
Punt is alleen dat die er niet veel zijn, komend weekend nog 2 en dan is het eigenlijk wel klaar. Wel een beetje halve etappes die voor sprinters zouden kunnen zijn en ook de Champs Elysées wordt geen echte sprintersetappe, want die gaan die omloop over Montmartre echt niet overleven (los van dat het zo smal is dat ploegen echt niet alles bij elkaar kunnen houden).

Maar als VdP tussensprints gaat rijden dan lijkt het me dat hij echt mee gaat doen, dan wordt het sprokkelen, mn in de bergetappes aan het begin en veel punten sprokkelen in de finales van niet-bergritten (als sprinters wegvallen). En dan helpt het dus wel dat Philipsen weg is.

Wat een etappes trouwens tot nu toe, VdP in een kopgroep, het gaat als de brandweer en al een flinke groep op grote achterstand.

Eef de Kip

Well-known member
Laatste 700 meter 10% zie ik zojuist, dat wordt dan toch wel lastig, net even te steil voor het mooie maar goed, kijken wie er het meest fris is.
Maar eerst maar zien of ze überhaupt weg blijven

JMD

Well-known member
Laatste 700 meter 10% zie ik zojuist,
Had ik vanmiddag om 12.17 al gepost... ;)

Ze hebben nu bijna 3 minuten, dus de groep blijft denk ik wel weg, temeer het daar Pogacar ook wel goed uitkomt als hij even het geel niet heeft, die wil pas in de Pyrenëeen die trui pakken. Wie van de 8 dan de sterkste is op dit parcours gaan we idd zien. De groep moet wel blijven samenwerken en niet nu al elkaar gaan bestoken, want dan wordt het wel lastig...

Eef de Kip

Well-known member
Volgende beklimming is 2 km ruim 7%, eens kijken hoe vd Poel kan volgen.
Ben bang dat iedereen naar hem gaat kijken straks en dat ze beurteling demarreren

JMD

Well-known member
Volgende beklimming is 2 km ruim 7%, eens kijken hoe vd Poel kan volgen.
Ben bang dat iedereen naar hem gaat kijken straks en dat ze beurteling demarreren
Denk dat ze nog even wachten, is nu nog best ver, maar dat dat laatste gaat gebeuren lijkt me duidelijk. Aan de andere kant heeft VdP normaal gesproken al de gele trui, dus heeft weinig te verliezen

Bovenaan