Wielrennen

Jamel

Administrator
Forumleiding
Sunwebb en de voorlopers van die ploeg zijn nooit in verband gebracht met doping. Volgens mij is het ook een team wat vanaf het eerste moment alles open en bloot gaf ook toen het nog niet verplicht was.

Klopt. Maar dan nog kun je als ploeg niet uitsluiten dat een individuele renner stomme dingen gaat doen. Al ga ik er vooralsnog vanuit dat het omtrent Barguil inderdaad het weigeren van stalorders betreft waarom hij uit de Vuelta is geflikkerd.
 

SanMark.

Well-known member
Klopt. Maar dan nog kun je als ploeg niet uitsluiten dat een individuele renner stomme dingen gaat doen. Al ga ik er vooralsnog vanuit dat het omtrent Barguil inderdaad het weigeren van stalorders betreft waarom hij uit de Vuelta is geflikkerd.

Dat klopt maar als je als team zo tegen doping bent en je kickt er een renner uit zou je daar als teamleiding niet over liegen en gewoon zeggen dat hij doping heeft gebruikt.

Ik geloof dus ook wel dat hij meerdere malen teamorders heeft genegeerd.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dat klopt maar als je als team zo tegen doping bent en je kickt er een renner uit zou je daar als teamleiding niet over liegen en gewoon zeggen dat hij doping heeft gebruikt.

Ik geloof dus ook wel dat hij meerdere malen teamorders heeft genegeerd.

We zijn het eens.
 

Friesland

Well-known member
Froome lijkt nu veel sterker dan tijdens de Tour.

En wat is er de afgelopen maand met Contador en Chaves gebeurd, het lijken compleet andere renners dan tijdens de Tour. Toen reden ze nog als dode vogeltjes op hun fiets rond, vooral Chaves (hij viel misschien niet op, maar hij deed echt mee).
 
Laatst bewerkt:

Maasveld

Well-known member
Voor Chaves was het puur voorbereiding op deze Vuelta. Contador reed echt niet als een dood vogeltje rond.
 

Friesland

Well-known member
Voor Chaves was het puur voorbereiding op deze Vuelta. Contador reed echt niet als een dood vogeltje rond.

Dat Chaves de Tour als voorbereiding op de Vuelta reed, kan ik mij voorstellen, maar waarom had Orica hem voor de Tour als kopman aangewezen ipv Simon Yates?
Contador heeft inderdaad een aantal keren aangevallen, maar van Contador verwacht je altijd meer.
 

Maasveld

Well-known member
Froome wint op de muur van de definitieve doorbraak van Dumoulin. Kelderman wordt heel knap 4de, Oomen ook heel knap 8ste (geloof ik).
 

Friesland

Well-known member
Vijf Nederlanders in de top-20 van het algemeen klassement. Nou ja, tussen plaats 11 en 20, maar toch.
 
Bovenaan