Wielrennen

Maasveld

Well-known member
Eurosport deed destijds toch ook niet moeilijk over Boogerd?
Bij Nelissen echter wel.

We gaan door naar de volgende generatie. Lieuwe Westra heeft het gebruik van cortisonen bekend. Hij kwam ermee weg door een knieblessure te faken zodat hij een attest kreeg.

Overigens een indrukwekkende prestatie van Egan Arley Bernal gisteren. Hij won de klimtijdrit in de Ronde van Romandi?. 21 jaar pas. Als die niet een paar grote rondes gaat winnen weet ik het ook niet meer.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Fuglsang wint de rit na een mooie demarrage in de afdaling. Roglic wint de sprint in het groepje daar achter van Bernal, Rui Costa en Porte en blijft daarmee leider in het algemeen klassement. Moet heel raar lopen wil hij de ronde alsnog verliezen.
 

Friesland

Well-known member
Zo wint Jumbo ruim drie?nhalf jaar geen World Tour wedstrijd en zo winnen ze er drie binnen 12 maanden, waaronder twee binnen een maand.
 

Maasveld

Well-known member
Ik was even aan het kijken op de Wikipedia van LottoNL-Jumbo (voorheen Rabobank). Zie ik dat ze in de jaren 90 begin jaren 00 vrijwel geen Giro heeft gereden. Dat wist ik helemaal niet.
 

gevegt

Well-known member
Westra zit nog steeds aan de anti depressiva en als je zijn moeder zo hoort, klinkt het niet goed.
 

erka

Well-known member
Morgen begint dus de Giro in Israel.

Als geografie-geschiedenisfreak eens even gekeken waar de route zoal langsgaat. Dat valt dan toch wel een beetje tegen.

In Jerusalem wordt de oude stad gemeden. De hele route is ten westen van de oude stad. De oostkant van het centrum en de omgeving van de Tempelberg, Olijfberg etc wordt niet aangedaan. De Knesset dan weer wel.
Start en finish enkele honderden meters van de stadsmuren. Die komen dan hopelijk nog wel in beeld.
De 1e etappe van Tel Aviv naar Haifa komt langs Caesarea, een van de grootste Romeinse steden in Galilea, waar nog grote ruines van zijn. Dat worden wel mooie plaatjes.
De 2e etappe gaat door de Negev woestijn. Dus dat wordt vooral warm met mooie woestijnplaatjes.
Alle etappes zo vlak als een biljartlaken trouwens. Waaiers niet uitgesloten, vooral niet door de Negev.
 
Laatst bewerkt:

Wigboldus

Well-known member
Morgen begint dus de Giro in Israel.

Als geografie-geschiedenisfreak eens even gekeken waar de route zoal langsgaat. Dat valt dan toch wel een beetje tegen.

In Jerusalem wordt de oude stad gemeden. De hele route is ten westen van de oude stad. De oostkant van het centrum en de omgeving van de Tempelberg, Olijfberg etc wordt niet aangedaan. De Knesset dan weer wel.
Start en finish enkele honderden meters van de stadsmuren. Die komen dan hopelijk nog wel in beeld.
De 1e etappe van Tel Aviv naar Haifa komt langs Caesarea, een van de grootste Romeinse steden in Galilea, waar nog grote ruines van zijn. Dat worden wel mooie plaatjes.
De 2e etappe gaat door de Negev woestijn. Dus dat wordt vooral warm met mooie woestijnplaatjes.
Alle etappes zo vlak als een biljartlaken trouwens. Waaiers niet uitgesloten, vooral niet door de Negev.

Ik denk dat de oost-kant van Jeruzalem niet echt een optie was. Ze mijden verder de grensgebieden met Palestina.
 

erka

Well-known member
Ik denk dat de oost-kant van Jeruzalem niet echt een optie was. Ze mijden verder de grensgebieden met Palestina.

Ze mijden alle grensgebieden behalve de finish in Eilat dat vlakbij Jordani? ligt, maar dat is ook niet zo erg.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Zo hey, Froome heeft het asfalt geknuffeld net...Rug, heup en knie open.
 
Bovenaan