Wielrennen

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Overigens wordt door een onderzoek vanuit de Britse authoriteiten ondertussen Team Sky flink onder de loep genomen, daar lijkt wel wat rommel (m.b.t. doping) omhoog te komen. Wordt dus vervolgt... (en dat zal niemand verbazen)
 

Makanaky

Well-known member
Ik zit alvast klaar voor opnieuw een sterk staaltje hypocrisie cq koningsmoord uit de krochten vh cyclisme. Mooie sport blijft het toch.
 

Batigoal

Well-known member
Over Wiggins is men in ieder geval duidelijk dat hij aan de dope heeft gezeten. Hij heeft extra medicatie genomen zonder dat daarvoor een medische noodzaak voor was.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Nou het was binnen de grenzen maar ethisch was het niet juist. Zo werd het toch genoemd ?

Het onderzoek is nog bezig, dus daar is nog weinig over te zeggen. Wat jij zegt was een mening, maar niet per definitie ook de uitkomst van het onderzoek.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Waarom krijgt Wiggins dan een attest? Kan elke renner dat aanvragen en is er niemand die controleert of er noodzaak is?

Het is iig niet duidelijk. Zo'n Ricco die als een brommer de berg oprijdt viel nogal op, zeg maar. Die was dom. SKY is dat niet
 

Maasveld

Well-known member
Waarom krijgt Wiggins dan een attest? Kan elke renner dat aanvragen en is er niemand die controleert of er noodzaak is?

Het is iig niet duidelijk. Zo'n Ricco die als een brommer de berg oprijdt viel nogal op, zeg maar. Die was dom. SKY is dat niet
70% van de Nederlandse profwielrenners heeft een attest voor het een of ander. Dat zegt denk ik wel voldoende over hoe makkelijk het te verkrijgen is.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Tsja, er zijn nog genoeg mazen in de wet voor die ploegen en renners. Het zal me inderdaad niet verbazen als de uiteindelijke conclusie inderdaad is dat Sky heel veel "fout" doet, maar niks strafbaar gedaan heeft. Dom zijn die lui niet...
 

mamaroli

New member
Tsja, er zijn nog genoeg mazen in de wet voor die ploegen en renners. Het zal me inderdaad niet verbazen als de uiteindelijke conclusie inderdaad is dat Sky heel veel "fout" doet, maar niks strafbaar gedaan heeft. Dom zijn die lui niet...

Het is jammer dat na Armstrong er blijkbaar niets is veranderd in het wielrennen. Alleen de methodes zijn anders.
 

de waan

Well-known member
70% van de Nederlandse profwielrenners heeft een attest voor het een of ander. Dat zegt denk ik wel voldoende over hoe makkelijk het te verkrijgen is.

Kennelijk niet (meer) dus. Ik kom dit toevallig net tegen. TUE=attesten.

DXmuMKeW0AA0UbN.jpg:large
 

JMD

Well-known member
Zo'n Ricco die als een brommer de berg oprijdt viel nogal op, zeg maar. Die was dom. SKY is dat niet
Klopt. Anders zouden ze allang gepakt zijn.

Uiteindelijk gaat Sky aan de hoogste boom, kan niet anders. Dit is net zo'n US-Postalverhaal aan het worden. Je kan blijven ontkennen, maar uiteindelijk sluit het net zich echt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Klopt. Anders zouden ze allang gepakt zijn.

Uiteindelijk gaat Sky aan de hoogste boom, kan niet anders. Dit is net zo'n US-Postalverhaal aan het worden. Je kan blijven ontkennen, maar uiteindelijk sluit het net zich echt.

En niet alleen SKY natuurlijk. Of is iedereen nou een heilig boontje a la Sunweb?
 

JMD

Well-known member
En niet alleen SKY natuurlijk.
Zeker. Ik geloof ook echt niet dat alleen SKY de kluit belazert. Alleen valt SKY meer op omdat 1) ze simpelweg al jaren de Tour beheersen en de grootste ploeg zijn en 2) omdat ze zelf zo'n grote broek aangetrokken hebben door te zeggen dat zij alles fair en eerlijk doen.
 

erka

Well-known member
Ik geloof al jarenlang niet meer dat er in het wielrennen ook maar ??n ploeg schoon is. Een grote list en bedrogzooi is het.
 

erka

Well-known member
Ik heb trouwens dat Triamcinolon als zalf een keer moeten gebruiken toen ik last kreeg van eczeem, hielp knettergoed die hormoonzalf maar ik moet wel zeggen dat je er snel misselijk van werd. Stevig spul was t wel. Hormoonzalf moet je niet te lang gebruiken.
 
Bovenaan