Wielrennen

JMD

Well-known member
Roglic 1'22" achter op Pogacar halverwege de klim... Die verliest 46" in de halve klim. In 3 km.
 

JMD

Well-known member
Wel apart, want woensdag op de Loze was Roglic echt veel beter... Vorige week was Pogacar beter, Roglic leek dat deze week.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Dit is toch wel vreemd hoor. De laatste week was Roglic de betere t.o.v. Pogacar. En opeens rijdt Pogacar twee minuten weg, terwijl Roglic niet eens slecht reed.

Ik durf het D-woord niet in de mond te nemen, maar ik vind dit wel iets wat eigenlijk niet kan op basis van het verleden.
 

Friesland

Well-known member
Punten voor het bergklassement, als ik het goed heb uitgerekend:
1. Pogacar 10
2. Porte 8
3. Bilbao 6
4. Martinez 4
5. Van Aert 2
6. Mas 1
(7. Carapaz)

Pogacar wint dus ook het bergklassement.
 

De Groene Scout

Well-known member
Hoe kan dit? Ventje van 21 die even 2 minuten harder gaat dan de favoriet.
Ik ga toch ook wel een beetje richting het D-woord denken.
 

Friesland

Well-known member
Dit is toch wel vreemd hoor. De laatste week was Roglic de betere t.o.v. Pogacar. En opeens rijdt Pogacar twee minuten weg, terwijl Roglic niet eens slecht reed.

Ik durf het D-woord niet in de mond te nemen, maar ik vind dit wel iets wat eigenlijk niet kan op basis van het verleden.

In 2018 was Roglic, voor zijn doen, ook slecht in de laatste tijdrit.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Hoe kan dit? Ventje van 21 die even 2 minuten harder gaat dan de favoriet.
Ik ga toch ook wel een beetje richting het D-woord denken.

En het is ook niet dat Roglic een verval toonde in vormpeil. Die was gewoon de sterkste in de laatste week, tot vandaag. Maar ook vandaag rijdt hij een prima tijd.
 

JMD

Well-known member
Dat is op zich ook wel logisch. 1ste keer dat het een tijdrit betreft, dan moet je de hele klim wel voluit gaan. In een koerssituatie is dat toch anders.
Plus dat het steeds de laatste beklimming was en de renners dan dus al >150km in de benen hadden in een streek waar veel hoogteverschil is.
 

JMD

Well-known member
Lotto Soudal raakte de eerste dagen al grote renners kwijt, wonnen wel 2 ritten.
In het klassement spelen ze ook iets aparts klaar: de 3 laatsten zijn van Lotto Soudal, en in totaal 4 van de laatste 5 plekken ook.
In het ploegenklassement hebben ze 13,5 uur(!!!!) achterstand.
 
Bovenaan