Voetbalkantine Eredivisieclub van het jaar verkiezing 2016

Totti

New member
1. sc Heerenveen (Mijn club)
2. Sparta (Je kan geen hekel hebben aan Sparta)
3. Go Ahead Eagles (Schitterend stadion)
4. FC Groningen (Bij gebrek aan een echte derby, toch mooi dat zij er zijn)

Traditionele topdrie, elke club heeft wel iets bijzonders, 3 clubs met fantastische historie:
5 Ajax
6 PSV
7 Feyenoord

Categorie niks op tegen, maar ook niet veel mee
8 AZ
9 Willem II
10 Heracles
11 ADO
12 Excelsior
13 NEC
14 Utrecht
15 PEC Zwolle
16 Vitesse

17 Roda JC (spreekt mij totaal niet aan: slecht gevuld stadion, ver en vaak geen aansprekend team)
18 Twente (vond het altijd een prima club, maar hebben er een dusdanige bende van gemaakt)
 

JFK

Well-known member
1 Feyenoord (net zoals in de stand van de eredivisie)
2 Utrecht
18 PSV

De rest zoekt het maar uit.
 

Miramar

Well-known member
1 Feyenoord
2 FC Groningen
3 Excelsior
4 Sparta
5 Heracles
6 Go Ahead Eagles
7 AZ
8 NEC
9 PEC Zwolle
10 FC Utrecht
11 Vitesse
12 ADO
13 Heerenveen
14 Willem II
15 Ajax
16 FC Twente
17 PSV
18 Roda JC
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
1. Excelsior, mijn club
2. ADO Den Haag, sympathie voor gekregen in de jaren dat ik in Den Haag woonde
3. FC Utrecht, mooie club
4. Go Ahead Eagles, mooie club, heerlijk stadion
5. Sparta Rotterdam, lokale rivaal, maar ik heb geen problemen met ze, wedstrijden tegen hun zijn altijd weer heerlijk
6. FC Groningen
7. Heerenveen
8. Vitesse
9. AZ
10. Willem II
11. Heracles Almelo
12. PEC Zwolle
13. PSV
14. Roda JC
15. NEC
16. Feyenoord, ik zette ze vroeger onderaan, maar de samenwerking is voorbij en de verhoudingen zijn beter nu, al zal ik er nooit een fan van worden
17. Ajax, Amsterdam...
18. FC Twente, oplichtersbende, compleet schandalig dat ze nog in de eredivisie mogen spelen dankzij hun vriendjes van de KNVB.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
1: SC Heerenveen. Dat spreekt voor zich. Een club waar ik me thuis voel en al sinds mijn zesde kom. Een stadion waar je de spanning van de wedstrijd altijd voelt, zeer trouwe supporters, veel jonge talenten en pareltjes uit het buitenland en bovenal een club waar je gewoon met je kinderen naartoe kunt gaan en een club met prachtig shirt, traditie en historie. Bovendien ook weer een aantrekkelijk voetballend elftal dit jaar.
2: Sparta. Puur traditie, Michel Breuer, het Kasteel, de Sparta-mars. Ik ben er dit jaar geweest en de ontvangst was ook ontzettend gastvrij. Daarnaast zijn er vele talenten bij Sparta begonnen.
3: Excelsior. Sinds mijn bezoekje aan Kralinger en co. altijd een bijzonder plekje gehouden. Klein, maar knus en gastvrij.
4: FC Groningen. Gewoon lekker normaal doen, gezonde club en misschien wel meer vergelijkbaar met mijn club dan dat de supporters vice-versa willen weten. Hans Nijland slaat weleens door, maar is een vakman.
5: Heracles Almelo. Goed beleid, geen gekke dingen en het stadion is ook een stuk beter nu. Knap hoe zij zich op hebben gewerkt.
6: Feyenoord. De Kuip, traditioneel en een enorm trouw legioen. Ook in moeilijke tijden stonden ze er. Ze staan niet hoger omdat er ook nog te vaak gedoe is op de tribunes. Een klein deel, maar wel deel uitmakend van de club. Dit jaar is dat wel een stuk beter trouwens.
7: Go Ahead Eagles. Volksclub, gezellig stadion en mooie traditie. De spelersgroep is minder, maar de club is mooi.
8: PEC Zwolle. Ron Jans, leuke club, spelersgroep wel steeds minder leuk de afgelopen jaren.
9: Willem II. Staat altijd wel voor leuk voetbal en vele leuke talenten die daar doorgebroken zijn. Mooi shirt ook en tijdens mijn bezoekjes daar ook altijd gastvrij ontvangen.
10: AZ. Sinds het DSB gedoe ingezet op de jeugd en met zeer verantwoord beleid toch weer meedoen op Europees niveau. In Europa heb ik ook altijd genoten van de knappe prestaties. De supportersbeleving vind ik wel een aanfluiting.
11: Ajax. Niks op tegen, ook niet veel mee. Wel een club met veel historie.
12: PSV. Idem als Ajax, al blijft gevegt wel een toffe peer natuurlijk. Luuk de Jong is wel een enorme zeikerd trouwens.
13: NEC Nijmegen. Gezellig stadion, leuke, volksclub, alleen die maffe Duitser is wel een aparte en de spelersgroep is ook niet echt eentje waarmee ik me kan identificeren.
14: ADO Den Haag. Veel Wangklanken daar. Het spookt ook al lang niet meer zo in het stadion (met lelijke sponsornaam) als voorheen.
15: FC Twente. Moet bloeden voor de grootheidswaanzin van Jopie M. Het verongelijkte van de supporters heeft het imago ook geen goed gedaan. Je wint met zijn allen ?n je verliest mijn z'n allen.
16: FC Utrecht. Mooie club, maar echt een verschrikkelijke aanhang. Heb me daar nooit op mijn gemak gevoeld als uitsupporter.
17: Roda JC. Als ik aan Roda denk, dan denk ik toch altijd aan de verongelijkte fans en nietszeggende, kleurloze spelersgroep. Dat was 20 jaar geleden wel anders.
18: Vitesse. Het leeft niet in Arnhem en sinds de komst van die Russen is die hele club verknald.
 

SuikerBrood

Well-known member
1. sc Heerenveen
2. Sparta
3. Heracles Almelo
4. AZ
5. Ajax
6. Feyenoord
7. FC Groningen
8. PEC Zwolle
9. PSV
10. Excelsior
11. Willem II
12. Go Ahead Eagles
13. NEC
14. FC Utrecht
15. ADO Den Haag
16. Roda JC
17. Vitesse
18. FC TWente
 

Maasveld

Well-known member
1. Excelsior (als je in de rust vanuit het uitvak met de fiets van een steward naar de kantine kunt gaan heb je mijn stem).
2. AZ (heeft zich zeer knap hersteld na het DSB-debacle en voeren gewoon goed beleid met best leuke Europese campagnes).
3. Sparta (Mooi stadion, goede jeugdopleiding, staan eindelijk weer waar ze horen).
4. Willem II (zelfde shirt als waar ik zelf wekelijks in schitter/schutter, om de een of andere reden gewoon een sympathiek clubje).
5. Fc Twente (altijd enorm veel sympathie voor gehad, heeft nu natuurlijk een knauw gehad. Wel knap hoe ze zich dit seizoen weren. Mooi stadion ook met een uitstekende catering).
6. Heracles Almelo (fantastische ontvangst altijd, goed beleid verder).
7. Fc Groningen (enige vorm van sympathie die ik eigenlijk niet kan verklaren).
8. NEC (vreemd spelersbeleid met elk jaar zeer uiteenlopende selecties, maar dat heeft wel wat. Tevens is de ligging van het stadion fantastisch).
9. SC Heerenveen (heb er niet veel mee, brave supporters).
10. PEC Zwolle (goed beleid, al hebben ze de afgelopen zomer de transfermarkt gemist. Wel een trainer waar ik ontzettende braakneigingen van krijg).
11. Vitesse (vreemdelingenlegioen, slechte ontvangst van uitsupporters, lelijke betonbak).
12. PSV (net wat te hoog calimerogehalte).
13. Go Ahead Eagles (te hoog tokkigehalte, zowel op de tribunes als op het veld).
14. Ajax (te hoog tokkiegehalte op de tribune, staan wat hoger omdat ik fan ben van Dolberg).
15. ADO den Haag (te hoog tokkiegehalte op de tribune, tevens lachwekkende soap met die Chinees).
16. Feyenoord (te hoog tokkiegehalte op de tribune, waar vanuit de club veel te weinig aan gedaan wordt).
17. Fc Utrecht (te hoog tokkiegehalte op de tribune. Vanuit de leiding wordt de tokkies ook nog eens de hand boven het hoofd gehouden).
18. Roda JC (zeer slechte ontvangst altijd, hoog tokkiegehalte op de tribune, waanzinnig slecht beleid).
 

ossenaar

Member
1. Ajax
2. FC Twente
3. AZ
4. SC Heerenveen
5. Go Ahead Eagles
6. Sparta Rotterdam
7. NEC Nijmegen
8. Heracles Almelo
9. Excelsior
10. Roda JC
11. FC Groningen
12. Willem II
13. Vitesse
14. FC Utrecht
15. PEC Zwolle
16. ADO Den Haag
17. Feyenoord
18. PSV
 

De Wolf

Well-known member
En de winnaar is...

1 (-) Sparta Rotterdam 376

2 (10) SC Heerenveen 325
3 (6) AZ 291
4 (-) Go Ahead Eagles 289
5 (4) Excelsior 287
6 (7) Heracles Almelo 279
7 (2) FC Groningen 271
8 (3) PEC Zwolle 249
9 (17) Ajax 245
10 (12) Willem II 242
11 (9) Feyenoord 216
12 (15) FC Utrecht 204
13 (13) Vitesse 191
14 (5) NEC 189
15 (8) PSV 182
16 (16) ADO Den Haag 180
17 (18) Roda JC 135
18 (14) FC Twente 124

Heerenveen de grote stijger, dit is ook wel te verklaren

Aantal keer op 1

SC Heerenveen 6
Ajax 5
Sparta Rotterdam 4
Feyenoord 3
Excelsior 2
AZ 1
Heracles Almelo 1
Vitesse 1
PSV 1
FC Twente 1

Aantal keer onderaan gezet

FC Twente 9
Feyenoord 4
PSV 4
Roda JC 4
Ajax 2
Vitesse 1
ADO Den Haag 1
 

De Wolf

Well-known member
FC Groningen kan ik wel voorstellen omdat een kwart van de stemmers voor Heerenveen is.
Wat ik vooral opvallend vind is het zakken van NEC en dan heeft er ook maar een Vitesse supporter gestemd.
 
Bovenaan