Vitesse Transfer topic

Mr. Wrong

New member
Ja, goed he?
Afgelopen seizoen was gelukkig nog steeds het merendeel dat in de basis stond Nederlander. (Als je de Marokkaantjes en Antilliaan als Nederlanders mag rekenen tenminste)
 

Max

Administrator
Forumleiding
Je moet altijd oppassen dat het niet doorslaat. Zodra het merendeel buitenlander is en ze ook nog eens allemaal uit een ander land komen, dan zal dat ook een negatieve impact hebben op prestaties. Marokkanen en Antillianen die hier gewoon geboren en getogen zijn, dat zijn gewoon Nederlanders ja.
 

Mr. Wrong

New member
Ben ik me je eens. De voertaal binnen de selectie is al een tijdje Engels, maar dat zie ik niet als een bezwaar. Dat geforceerd Nederlands moeten leren gaat mij vaak te ver.
Aan de andere kant zou het iemand als Kashia, die aanvoerder is en hier al aan hele tijd speelt, sieren als die een keer op cursus zou gaan.

Er zijn overigens clubs, waar bijna geen spelers meer uit eigen land spelen, die het wel goed doen. Maar dan zit je in de categorie: 'Chelsea', en daar wou ik ons maar even niet meer vergelijken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vitesse Transfer topic

Bij mij op de afdeling is ook steeds een groter deel buitenlands en dan is het wel zo sociaal om als voertaal Engels te hanteren. Ik ben daar wel redelijk consequent in. Al moet ik zeggen dat ik het ook wel lekker vind als je wel gewoon in het Nederlands kan ouwehoeren. De meeste buitenlanders die zijn ook niet echt bezig met de Nederlandse taal te leren. Men zal vaak na verloop van tijd wel weer naar een ander land verhuizen. Sommige zitten hier voor onbepaalde tijd, maar andere zitten hier voor een vooraf vastgestelde periode van drie of vier jaar. Ik denk dat ik in het laatste geval wel de taal zou willen leren van het land waarin je leeft. Zeker als voetballer heb je daar ook wel tijd voor, maar Kashia die wist vooraf niet dat hij hier zo lang zou blijven.
 

Mr. Wrong

New member
Herkenbaar. Bij mij op het werk is ook veel in het Engels.
En bij die Engelsen, die hier wel lang blijven, zie je dat de Nederlander vaak bereid is om Engels te praten en zo leren ze het dus nooit. Sterker nog, de meeste Nederlanders laten graag zien hoe goed ze vreemde talen machtig zijn. Wat dat betreft hebben we allemaal een stukje Ivo Niehe in ons. (h? bah)

The Dutch walk gladly to dish.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vitesse Transfer topic

Mwa een Japanse collega die hier gewoon al een hele tijd woont en prima Nederlands kan, die dwing ik ook om gewoon Nederlands te praten. Anderen laten zich steeds weer door haar verleiden om over te schakelen naar het Engels. Het is juist belangrijk dat ze Nederlands leert en eigenlijk kan ze ook beter Nederlands dan dat ze doet voorkomen. Ze blijft hier in principe ook wonen, want ze is met een Nederlander getrouwd. Haar man vindt het echter leuk om de Japanse taal te leren, dus vermoedelijk spreken ze thuis vooral in het Japans.
 
Laatst bewerkt:

Methone

New member
Sommige allochtonen wonen hier al 40 jaar en spreken zowat nog geen woord Nederlands, dus wat dat betreft..... Maar eigenlijk zou Vitesse als werkgever gewoon basiscursus Nederlands moeten aanbieden, het is als speler toch ook gewoon mooi meegenomen lijkt me als je de taal spreek in het land waar je werkt en leeft. Ik verbaasde mij daar ook al wel eens over dat Kashia na 5 jaar nog geen woord Nederlands spreekt.
 

Methone

New member
Vitesse probeert Bruno Uvini van Napoli naar Arnhem te halen.

'Vitesse zet hoog in en hengelt naar Braziliaanse Serie A-verdediger'

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws...lt-naar-braziliaanse-serie-a-verdediger-.html


Verder nog :

De Graafschap haalt verdediger Linthorst
http://www.ad.nl/ad/nl/2762/De-Graa...e-Graafschap-haalt-verdediger-Linthorst.dhtml

Mo Hamdaoui (22) maakt de overstap van Vitesse naar Go Ahead Eagles • De linksbuiten, die in Deventer voor twee jaar tekende, was afgelopen seizoen op huurbasis actief voor FC Dordrecht • Zijn verblijf aan de Krommedijk was geen succes •
 

Methone

New member
Feyenoord denkt aan Vejinovic

Op zoek naar versterkingen denkt Feyenoord aan Marko Vejinovic. De middenvelder van Vitesse staat hoog genoteerd op de scoutingslijst van de Rotterdammers.
Feyenoord ziet in hem de ideale vervanger van Jordy Clasie. Vejinovic zelf staat open voor een vertrek bij Vitesse en zijn management heeft al een eerste gesprek gevoerd. Hij kwam dit seizoen tot twaalf goals en acht assists.

Eerder speelde hij voor AZ, Heracles Almelo en Jong Oranje. Overigens is er nog steeds volop interesse voor Clasie. Feyenoords aanvoerder neemt zijn tijd. Hij meldt zich pas 6 juli weer bij de club, die dan op trainingskamp gaat naar Oostenrijk.

Bron: VI
 

Methone

New member
Marko verloor op het eind van het seizoen z'n basisplek, maar hij had wel een redelijk goed seizoen. Hij heeft niet die verfijnde klasse van Pr?pper, maar heeft wel dat beetje extra agressie in z'n spel. Maar als het de vervanger van Clasie moet gaan worden ben ik bang dat je er wel flink op achteruit gaat.
 

delmaestro

Well-known member
Vitesse naar Feyenoord dat is altijd hogerop.

Als club wel natuurlijk. Qua voetbal is het, puur op dit moment, behoorlijk in evenwicht.

Pr?pper moet groeien, en dus geeft die terecht aan dat dit binnen NL alleen bij Ajax en PSV kan. Vejinovic zit ongeveer aan zijn plafond, en dus is na het afgelopen seizoen een overstap naar Feyenoord een mooie en logische keuze voor hem.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ja, al wordt Vitesse 5x kampioen, dan nog is Feyenoord altijd de grotere club.
 

Batigoal

Well-known member
Voetbaltechnisch zit er weinig verschil in, maar alleen al druk en verwachtingen maakt dat Feyenoord veel moeilijker en uitdagender is voor een speler. Nog los van de club zelf.

Mochten zowel Pr?pper als Vejinovic vertrekken, dan houdt Vitesse wel heel weinig Nederlanders over.
 

Mr. Wrong

New member
Feyenoord zal altijd een grote club blijven inderdaad, maar dat is toch wat anders als 'hogerop' m.i. Ik kijk nu alleen puur naar het sportieve.
 

JFK

Well-known member
Feyenoord zal altijd een grote club blijven inderdaad, maar dat is toch wat anders als 'hogerop' m.i. Ik kijk nu alleen puur naar het sportieve.

Ik kijk ook naar het sportieve gedeelte en dan is Feyenoord inderdaad een stap hogerop.
 

delmaestro

Well-known member
Ik kijk ook naar het sportieve gedeelte en dan is Feyenoord inderdaad een stap hogerop.

Ik zou momenteel 10x liever voor Vitesse dan voor Feyenoord spelen. Die gaan w??r een net-niet seizoen tegemoet.

Maar goed, ik ben dan ook niet sportief...
 
Bovenaan