Varkenoord

Pascallovic

Well-known member
Wat ik lees is dat volgend jaar de beloftencompetitie onder de 3e divisie komt en het lijkt mij dat je dan kan promoveren. Dus paar keer kampioen en je mag naar de Keukenkastjes divisie.
Daar speel je dan op zijn vroegst over 4 jaar (3 seizoenen na het huidige)
 

Hankie

Well-known member
Daar speel je dan op zijn vroegst over 4 jaar (3 seizoenen na het huidige)

Yep goede keuze geweest van de eindbaas, maar het herstructureren van de jeugdopleiding vergt ook een aantal jaar. 2023 opening nieuw stadion en Jong Feyenoord in de 1e divisie dat lijkt mij een mooi streven.
 

Deathprod

Active member
Daar speel je dan op zijn vroegst over 4 jaar (3 seizoenen na het huidige)

Je moet hopen dat Jordania niet gaat investeren in dat beloften elftal van Den Bosch, maar ze staan nu 13 punten achter op RKAV Volendam. Dus de kans dat ze kampioen worden is niet zo heel groot. Maar als ze bij een 2e plek ook kunnen promoveren zoals in die tweet staat, dan is het gaatje 7 punten. Ze moeten zelf natuurlijk wel eerste worden van de finalegroep, dus het is nog lang geen zekerheid dat ze komend seizoen al gaan promoveren. Maar ik vroeg me af of Feyenoord wel zou willen als ze kunnen, aangezien ze altijd zo'n fel tegenstander waren van de beloften in de piramide.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Van Geel heeft geen medestanders en er is steeds meer openlijk discussie. Die moet wel zijn verlies erkennen.
 

Unregistere

Well-known member
Je moet hopen dat Jordania niet gaat investeren in dat beloften elftal van Den Bosch, maar ze staan nu 13 punten achter op RKAV Volendam. Dus de kans dat ze kampioen worden is niet zo heel groot. Maar als ze bij een 2e plek ook kunnen promoveren zoals in die tweet staat, dan is het gaatje 7 punten. Ze moeten zelf natuurlijk wel eerste worden van de finalegroep, dus het is nog lang geen zekerheid dat ze komend seizoen al gaan promoveren. Maar ik vroeg me af of Feyenoord wel zou willen als ze kunnen, aangezien ze altijd zo'n fel tegenstander waren van de beloften in de piramide.

Voor een promotie van Jong FC Den Bosch hoef je denk ik niet bang te zijn, die verspelen te veel punten. Maar dan nog moet Feyenoord geduld hebben en is het nog allerminst zeker hoe eventuele promotie vanuit de aparte beloftecompetitie naar de derde divisie wordt ingevuld.

Het is gewoon niet zo verstandig geweest om destijds de kans te laten lopen, maar dat weten ze zelf inmiddels ook wel.
 

Deathprod

Active member
Voor een promotie van Jong FC Den Bosch hoef je denk ik niet bang te zijn, die verspelen te veel punten. Maar dan nog moet Feyenoord geduld hebben en is het nog allerminst zeker hoe eventuele promotie vanuit de aparte beloftecompetitie naar de derde divisie wordt ingevuld.

Het is gewoon niet zo verstandig geweest om destijds de kans te laten lopen, maar dat weten ze zelf inmiddels ook wel.

Ik vond de uitleg op de KNVB site, wel opvallend dat er dus mogelijk 3 promotieplaatsen zijn. :confused:

Promotie en degradatie

De nummers een, twee en drie van de voorjaarscompetitie in poule A kunnen in aanmerking komen voor promotie naar de derde divisie. Dit hangt af van de prestaties Jong FC Groningen, Jong FC Volendam en Jong FC Den Bosch. Indien alle drie van deze beloftenteams uitkomen in de derde divisie per seizoen 2019/'20 dan zijn er geen promotieplaatsen. In het volgende geval zijn deze er wel:

1 promotieplaats: indien 2 van de 3 teams in de 3e divisie gaan uitkomen
2 promotieplaatsen: indien slechts 1 van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen
3 promotieplaatsen: indien g??n van de 3 teams in de 3e divisie gaat uitkomen

Of er sprake zal zijn van degradatie tussen poule A en B zal komend najaar blijken, als er wordt gesproken over de voorwaarden en de competitieopzet van de reservecompetitie in het seizoen 2019/'20

https://www.knvb.nl/nieuws/betaald-...mpetitie-start-met-21-clubs-twee-geografische
 

Max

Administrator
Forumleiding
Varkenoord

Dan kunnen we wel ophouden wij zitten in poule B :heinz:

Echt? Ik weet dat we vorig jaar lekker hebben prutsen, maar dit is echt schandalig. We spelen niet eens in de hoogste minder dan een campingelftallen competitie?!
 

Hankie

Well-known member
Echt? Ik weet dat we vorig jaar lekker hebben prutsen, maar dit is echt schandalig. We spelen niet eens in de hoogste minder dan een campingelftallen competitie?!

We zitten bij Fortuna en RKC dat zegt genoeg lijkt mij.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Varkenoord

Ah dus dat bedoelen ze misschien met de voorjaarscompetitie!

Ik weet niet wat de regels zijn, maar als we tegen die tijd stevig op de derde plaats staan, dan kan je steeds meer eerste elftalspelers gaan gebruiken om je promotie te bewerkstelligen.
 

Lu.

Member
Ik weet niet wat de regels zijn, maar als we tegen die tijd stevig op de derde plaats staan, dan kan je steeds meer eerste elftalspelers gaan gebruiken om je promotie te bewerkstelligen.

In het voorjaar start er een nieuwe competitie met poules die ook A en B genoemd worden. Feijenoord heeft zich al voor poule A gekwalificeerd, evenals Fortuna en RKC. In de andere poule heeft Heracles zich al gekwalificeerd.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Varkenoord

In het voorjaar start er een nieuwe competitie met poules die ook A en B genoemd worden. Feijenoord heeft zich al voor poule A gekwalificeerd, evenals Fortuna en RKC. In de andere poule heeft Heracles zich al gekwalificeerd.

Zijn nog niet erg spannende tegenstanders, maar als we medio januari/februari ge?soleerd in de eredivisie op plaats drie staan dan kunnen we eerste elftal spelers laten meedoen.

Misschien dat Larsson op dit niveau wel waardevol kan zijn.
 

Lu.

Member
Zijn nog niet erg spannende tegenstanders, ...

Hoger dan Heracles en Fortuna hoef je niet te verwachten. De andere clubs uit het linkerrijtje hebben hun jong-team al in de voetbalpiramide, behalve VVV; maar die zijn al uitgeschakeld.
In poule B gaat de strijd om de overige twee plaatsen tussen ADO, NAC, Excelsior en Willem II en in poule A (nog vier plaatsen) tussen NEC, Twente, Emmen, PEC, Go Ahead en Heerenveen en misschien ook nog De Graafschap en Cambuur.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan