UEFA Nations League Finale: Nederland - Portugal

UEFA Nations League Finale: Nederland - Portugal

  • Nederland

    Stemmen: 6 66,7%
  • Portugal

    Stemmen: 3 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

Max

Administrator
Forumleiding
Dat was idd niet best. Verder keeper ondermaats en voorhoede ondermaats.
 

erka

Well-known member
Inderdaad. Zo jammer dat Kluivert verkeerde afslag heeft genomen, die had het wel in zich.
 

Janssen

Well-known member
Een reservekeeper van 30 jaar met 200 wedstrijden op profniveau in de benen kan natuurlijk nooit eerste keeper zijn hier. Stop met die flauwekul.
 

ALenstra

Well-known member
Ik vind het niet normaal dat hij de reservebank verkiest boven een vaste plek bij een andere club. Ik bedoel, zo iemand moet toch ambitie hebben?
 

Simon

Administrator
Forumleiding
Klopt, het echte werk gaat nu beginnen. Gelijk weer tegen Duitsland in september.
In principe gaat het tussen Nederland en Noord-Ierland voor plaats 2 en dat zou geen problemen mogen opleveren, maar toch zou het wel goed uitkomen als de Noord-Ieren morgen punten verspelen in Minsk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
 

erka

Well-known member
Niet beter maar ook niet heel veel slechter toch? Speelt daarentegen wel wekelijks.

Lood om oud ijzer.

Het Nederlands elftal is op een aantal posities cruciaal verbeterd tov paar jaar geleden: Van Dijk, De Ligt en De Jong zijn echt van wereldklasse en worden alleen nog maar beter. Plus Koeman. Dan zie je ook dat je direct veel stabieler bent. Zij trekken andere spelers mee omhoog (De Roon, Wijnaldum) en zorgen dat iemand als Blind niet alles alleen hoeft oplossen. Bovendien geeft Koeman rust ipv onrust zoals zijn voorgangers.
Maar goed, de dag dat Nederland in elke linie een wereldtopper heeft lopen moet nog komen. De spitsen zijn niet goed genoeg (of veel te wisselvallig zoals Depay) en de keeper ook niet. Het is, wat Koeman eveneens zegt, hopen dat er voorin meer bijkomt. Misschien dat Donny van de Beek zich aanvallend nog meer kan ontwikkelen.
Met de keepers blijft het voorlopig sowieso behelpen vrees ik.

Maar goed, met dit team is de ondergrens veel hoger gekomen, alleen tegen de absolute top blijft het lastig. En zelfs daarvan kunnen we op goede dag winnen (Frankrijk, Duitsland, Portugal de vorige keer).
Ik weet niet hoe erg dat is, ben allang blij dat ons niveau blijkbaar toch hoger ligt dan iedereen paar jaar geleden nog dacht.
 

Batigoal

Well-known member
In principe gaat het tussen Nederland en Noord-Ierland voor plaats 2 en dat zou geen problemen mogen opleveren, maar toch zou het wel goed uitkomen als de Noord-Ieren morgen punten verspelen in Minsk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Dit Nederland is nog 0,0 getest op echte druk en stress, gisteren was misschien de eerste keer en dat ging niet best. Een grote achterstand op Noord-Ierland overbruggen is ook in een makkelijke groep echt geen zekerheidje. Dan zal er beter gespeeld moeten worden.
 

Janssen

Well-known member
UEFA Nations League Finale: Nederland - Portugal

Het baart vooral zorgen dat we geen echte spitsen van niveau hebben en ik zie dat tot aan het volgende WK ook niet zomaar veranderen. Heimwee naar de tijd van Van Nistelrooij, Kluivert en Makaay die elkaar voorin in de weg zaten.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
In principe gaat het tussen Nederland en Noord-Ierland voor plaats 2 en dat zou geen problemen mogen opleveren, maar toch zou het wel goed uitkomen als de Noord-Ieren morgen punten verspelen in Minsk.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk

Ze hebben met pijn en moeite van Estland gewonnen, dus het zou zomaar kunnen dat ze punten verspelen in Minsk...
 

Batigoal

Well-known member
Het baart vooral zorgen dat we geen echte spitsen van niveau hebben en ik zie dat tot aan het volgende WK ook niet zomaar veranderen. Heimwee naar de tijd van Van Nistelrooij, Kluivert en Makaay die elkaar voorin in de weg zaten.

Klopt, dat is zeker zorgelijk. Hopelijk maakt Vincent Janssen nog eens een transfer zodat hij weer eens speelt en krijgen Lammers, Buitink en Venema alle kansen bij hun clubs. Wachten op toptalenten van een volgende generatie heeft nu ook niet geholpen; Vente, Piroe lijken niet door te breken. Voor de volgende wedstrijden hoop ik dat Koeman Babel in de spits zet of met 2 aanvallers gaat spelen. Depay is te kostbaar voor dit team om hem op een positie te zetten die hij niet kan invullen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
UEFA Nations League Finale: Nederland - Portugal

Het baart vooral zorgen dat we geen echte spitsen van niveau hebben en ik zie dat tot aan het volgende WK ook niet zomaar veranderen. Heimwee naar de tijd van Van Nistelrooij, Kluivert en Makaay die elkaar voorin in de weg zaten.

Het WK is op zich pas over drie jaar. Wellicht dat Zirkzee, Redan of Broby wel talentvol genoeg blijken. Maar dan zijn het natuurlijk nog steeds geen volleerde topspitsen.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
UG waarom speelt Felix niet?

Ik denk dat meneer Santos heeft meegelezen hier. Uit wanhoop dan toch maar checken wat die Rotterdamse Portugees ervan vindt.

Met deze selectie kun je bijna alleen 4-2-3-1 doen, met Bruno in de punt en een blok met Neves ( geen fan ) en William daarachter. Guedes en Bernardo op de flanken, en meneer Ronaldo op 9. Of Guedes als invaller, en een echte spits ( Jota ) dan kan Ronaldo zijn vrije rol nemen. This is it. Felix is een geweldige voetballer maar heeft uiteraard nog tijd nodig maar duidelijk ook geen hybride-speler als Ronaldo.

F?lix stond tegen Zwitserland niet op z'n plek, en dat gold ook voor Fernandes. Dat komt omdat die twee allebei een 10 of valse 9 negen zijn, en omdat het een hype-coach is m?est ie ze toch allebei opstellen. In de tweede helft met de komst van Guedes leerde
hij toen het verschil. Ook cool dat ie las dat ik geen fan van watje Neves ben, en tank ( Danilo ) daarvoor in de plaats zette.



En wat een verschil in intensiteit met die wedstrijd tegen Zwitserland. Oranje is crescendo in bullit train-vaart maar gisteren vielen ze toch tegen. Maar goed, ik zie jullie graag terug op het EK. Nu allebei nog wel ff plaatsen.

Portugal zowel EK-winnaar als de NL in dezelfde termijn. Je moet het maar doen. UG is proud.


En U.G. Mag ook vertrekken.


Naja ok, als jullie het allebei zeggen dan moet het maar he. Geef me een maandje, ik moet wat administratie afronden en gepast afscheid kunnen nemen van m'n buitendame...geeft toch alleen maar hoofdpijn. Dan hebben jullie van mij iig nooit meer last :D
 

Mario

Well-known member
Dit Nederland is nog 0,0 getest op echte druk en stress, gisteren was misschien de eerste keer en dat ging niet best. Een grote achterstand op Noord-Ierland overbruggen is ook in een makkelijke groep echt geen zekerheidje. Dan zal er beter gespeeld moeten worden.

De afgelopen wedstrijd tegen Duitsland, ook een nederlaag maar wel veerkracht getoond.
 
Bovenaan