Tweede Divisie

Sjorro

Active member
Het waakvlammetje voor het kampioenschap brandt nog altijd en de hoop bij vele supporters is dat de laatste wedstrijd de beslissing gaat zijn.
De laatste thuiswedstrijden (op Katwijk na) zijn niet echt overtuigend geweest, waardoor het ook wat minder leeft. Eerst zien en dan geloven, zeg maar.
Persoonlijk vindt ik Spakenburg wel de favoriet en ze laten weinig liggen, maar je weet maar nooit.
 

noordooster

Well-known member
Ik zag de samenvatting van De Treffers - ACV. (2-1)
Voor rust scoorde De Treffers 2x, beide keren ook zwak verdedigd door de Assenaren.
ACV kreeg in de tweede helft nog wel aardig wat mooie kansen om de gelijkmaker te maken.
 

Sjorro

Active member
Ik zag de samenvatting van De Treffers - ACV. (2-1)
Voor rust scoorde De Treffers 2x, beide keren ook zwak verdedigd door de Assenaren.
ACV kreeg in de tweede helft nog wel aardig wat mooie kansen om de gelijkmaker te maken.
Volgens mij zit de grootste kans van ACV niet eens in de samenvatting. ACV heeft een leuk elftal waar iedere ploeg uit de 2e Divisie het lastig tegen heeft.
 

de waan

Well-known member
Met een paar kanttekeningen:
- Achilles is vooral ten onder gegaan aan de hoogmoedswaanzin van de familie Derks, die ook vonden dat ze een profjeugdopleiding moesten hebben, een vrouwenteam in de eredivisie, om maar wat te noemen. Als ze gewoon normaal hadden gedaan en een beetje zuinig met de centen waren omgesprongen, had dat echt niet zo'n debacle hoeven worden.
- Dit seizoen is er ook de pech dat Spakenburg alleen van De Treffers nog een klein beetje concurrentie heeft en vier clubs heel weinig punten halen, waardoor het bovenin en onderin niet echt spannend is.

Maar verder, helemaal mee eens natuurlijk.
 
Met een paar kanttekeningen:
- Achilles is vooral ten onder gegaan aan de hoogmoedswaanzin van de familie Derks, die ook vonden dat ze een profjeugdopleiding moesten hebben, een vrouwenteam in de eredivisie, om maar wat te noemen. Als ze gewoon normaal hadden gedaan en een beetje zuinig met de centen waren omgesprongen, had dat echt niet zo'n debacle hoeven worden.
- Dit seizoen is er ook de pech dat Spakenburg alleen van De Treffers nog een klein beetje concurrentie heeft en vier clubs heel weinig punten halen, waardoor het bovenin en onderin niet echt spannend is.

Maar verder, helemaal mee eens natuurlijk.
Inderdaad, hoogmoedswaanzin! En ook calimero-gedrag: zij zijn groot (De Treffers) en wij zijn klein (Achilles’29). Een belastingschuld en een KNVB die met de handen in het haar zat omdat de ene BVO na de andere sneuvelde, leidde in eerste instantie tot een sprookje maar uiteindelijk tot een faillissement.
 

JMD

Well-known member
Lisse verliest, Kozakken Boys gelijk en Excelsior Maassluis wint. Degradatie lijkt voor FC Lisse een kwestie van tijd. En voor Noordwijk wordt het nu toch ook nog penibel...
 
Bovenaan