Tweede Divisie 2026/2027

Baggio

Active member
De overstap is nog niet zeker.
In een eerder artikel over van der Veen las ik, dat hij nogal ambitieus is en dat dit seizoen sowieso zijn laatste in Raalte is.
Qua ambities valt zo'n promotie naar Spakenburg wel te begrijpen.
En overigens wil het bij Rohda Raalte met 1 punt uit 7 wedstrijden ook nog niet erg vlotten.
En ja, clubs die veel inkomsten weten te genereren kunnen nou eenmaal wat meer uitgeven.
Geloof me, deze overgang gaat er komen.
Voor iemand die altijd zo principieel is over zaken, ben je nu opvallend mild. Dit is in mijn boekje not-done.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JMD

noordooster

Well-known member
Logische actie van een profclub die mee wil doen om promotie naar de KKD.
Profclub?
Bedoel je dat Spakenburg spelers haalt en betaalt?
Niks nieuws .Dat doen alle clubs uit de divisies .
Sommige clubs kunnen wel wat meer betalen dan andere en dat heeft alles te maken met de inkomsten die ze kunnen genereren.
Ik zal het gemist hebben, maar ik heb nooit gehoord of gelezen, dat Spakenburg graag naar het betaald voetbal in de eerste divisie wil "promoveren".

Mooi dat Rohda aan van der Veen de promotie gunt. Ze zullen er wel een vergoeding voor hebben ontvangen neem ik aan.

PES5

Administrator
Forumleiding

Baggio

Active member
Profclub?
Bedoel je dat Spakenburg spelers haalt en betaalt?
Niks nieuws .Dat doen alle clubs uit de divisies .
Sommige clubs kunnen wel wat meer betalen dan andere en dat heeft alles te maken met de inkomsten die ze kunnen genereren.
Ik zal het gemist hebben, maar ik heb nooit gehoord of gelezen, dat Spakenburg graag naar het betaald voetbal in de eerste divisie wil "promoveren".

Mooi dat Rohda aan van der Veen de promotie gunt. Ze zullen er wel een vergoeding voor hebben ontvangen neem ik aan.
Bij Rohda zijn ze uitermate teleurgesteld over de gang van zaken. Ik denk dat ze de trainer best een overstap gunnen maar niet begin oktober.
Maar Spakenburg is een echt zaterdagbolwerk en die kunnen in jouw ogen niet snel iets verkeerds doen toch?

JMD

Well-known member
Precies, het is van een zondag naar zaterdagclub, dus vindt no het goed. Zou een echte zondagclubs als de Treffers een trainer bij bv Noordwijk vandaan halen dan schreeuwt hij moord en brand over zondag mannetjes die niet te vertrouwen zijn....

Het lijkt mij idd not done zo'n overstap, maar in alles zijn clubs als Spakenburg gewoon (semi)prof, laat ze dan ook lekker promoveren en kijken of ze het tegen de 'profs' van bv Helmond of Top Oss winnen. Denk dat de gemiddelde topamateur meer verdient dan een fullprof van clubs als top en Helmond
Natuurlijk niet met voetbal maar er wordt een baantje geregeld bij de sponsor enz

Bovenaan