Tweede Divisie 2018/19

PES5

Administrator
Forumleiding
Wel grappig; dat commentaar van de trainer.

Geweldig om nu Nederlands kampioen te zijn bij de amateurs.:heinz:
 

de waan

Well-known member
Die commentator van Fox had het ook voortdurend over amateurs. Dat kun je toch niet met droge ogen beweren.
 

Joost

Well-known member
Zolang de KNVB het ook nog steeds onder de noemer amateurvoetbal blijft plaatsen zal het wel zo blijven.
 

de waan

Well-known member
Dat lijkt me dan weer, toevallig of niet, heel zuinigjes geteld. Volgens mij is dat alleen al zo'n beetje de capaciteit van de zittribune en die zat zo goed als vol.

EDIT: precies 599 stoeltjes.
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Misschien hadden ze er 300 afgehaald en bij Eemdijk opgeteld, want daar zouden er ook 700 zijn geweest en dat zag er toch echt veel minder druk uit dan sportpark Goed Genoeg. Een bewussie? Zou wat zijn.
 

Joost

Well-known member
Ja, dat idee had ik ook, maar toch 700 man volgens hun correspondent. Ik zie ze echter niet op de fotoserie op www.phsfoto.nl, of ze zaten allemaal op de tribune.

Door die grote hoeveelheid kon ik ze wel tellen. De tribune telt 5 rijen van 42 stoeltjes en daar tel ik ongeveer 140 toeschouwers op. Langs het veld lijkt verder niet veel meer dan 30 mensen te staan.
Ik zag dat Eemdijk 450 leden heeft, wellicht hebben ze die er ook maar bijgeteld?

Bij AFC lijkt het ongeveer 2 keer zo druk als toen ik er eerder dit seizoen bij AFC v Telstar was. Toen telde ik er ruim 500.
 

de waan

Well-known member
Aad tikt zijn stukjes nog op een schrijfmachine, dus ik stuur wel een postduif op hem af.
 

Unregistere

Well-known member
Die heeft aardig wat rolletjes vol geschoten in ieder geval.

Ideaal, zit altijd wel iets bij dat ergens bruikbaar voor is. En in dit geval kon Joost met behulp van de foto's een telling doen. Zijn schatting lijkt mij beter dan die van Eemdijk.
 

JMD

Well-known member
Barendrecht verloren. Als VVSB vanavond thuis wint van Jong Almere (dat 16e staat) dan is Barendrecht gedegradeerd
 

Unregistere

Well-known member
En VVSB staat momenteel met 2-0 voor, dus ik vrees voor Jack en zijn mannen. Zuur verlies voor ze. In de laatste minuut zelf de gelijkmaker scoren en dan in de extra tijd toch nog verliezen. Aan de ene kant ook wel weer aardig, volgend jaar een mooie derby voor ons! Voor Barendrecht wel pijnlijk. Sinds 2006 zijn zij immers actief op het hoogste amateurniveau en aan die serie komt nu een einde.

Excelsior Maassluis deed goede zaken in de strijd om plek twee door kampioen AFC te verslaan. Concurrent IJsselmeervogels verloor van Jong Vitesse en ook Katwijk verloor bij Jong Sparta. Koninklijke HFC won wel, van Spakenburg.

Kozakken Boys boog een 2-0 achterstand om bij HHC Hardenberg en won tot afgrijzen van noord-ooster alsnog met 2-3, waardoor de Werkendammers koploper blijven in de stand van de derde periode.

Scheveningen speelde zich door een 3-0 zege op De Treffers ook officieel veilig en de grootste zege van de dag was voor Rijnsburgse Boys: 6-0 tegen FC Lienden, vier goals voor Jo?l Tillema.

FC Lienden en VVSB gaan dus de nacompetitie in, maar moeten de komende twee weken nog bepalen wie de hoogst ge?indigde herkanser wordt. Ze zullen wel eerst het schema bestuderen, als ze bepaalde ploegen willen ontlopen.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan