Tweede Divisie 2016-2017

Joost

Well-known member
Is dat zo? Was vorig jaar bij Spakenburg - IJsselmeervogels en heb weinig gemerkt daarvan. Vond het juist heel gezellig zo langs de lijn.

Zou overigens wel een giller zijn als Spakenburg degradeert en de Vogels promoveren. De laatste jaren is Spakenburg vaak de betere ploeg.

Bij die derby komen volgens mij meer toeristen dan Spakenburgers.
 

Unregistere

Well-known member
Gezellig vind ik ook nooit het juiste woord. Zeker niet als je daar wint in het hol van de leeuw. En dan doen nogal veel clubs dit seizoen...

De spelersbus van Kozakken Boys moest er laatst onder politiebegeleiding arriveren en vertrekken. Politie bleef er bij tot ver op de snelweg.
 

De Groene Scout

Well-known member
UNA - HHC is halverwege 0-1, maar HHC moet na de thee verder met 10 man na een rode kaart voor Gortz
Wordt nog spannend. Spakenburg thuis met 0-1 achter tegen Katwijk.
 

Forza AZ

Well-known member
Jong Sparta pakt nog de 3e periodetitel voor de eer. De laatste plek in de 1e ronde van de KNVB-beker gaat naar Katwijk.
 

de waan

Well-known member
Oef, dramatiek in Zilst.

Best apart, 41 punten halen en toch de nacompetitie in.

Ik was zelf in Lienden vanavond, dat met 2-0 won van Kozakken Boys met een excellerende Loukili. Er zaten een paar Werkendammers bij me in de buurt die erg negatief aan het doen waren over de zondagclubs. Dat zal dus wel het soort mensen zijn waar noordooster het over heeft.

Uiteraard was ik door al dat gedram wel tevreden met de uitslag.
 

Unregistere

Well-known member
Oef, dramatiek in Zilst.

Best apart, 41 punten halen en toch de nacompetitie in.

Ik was zelf in Lienden vanavond, dat met 2-0 won van Kozakken Boys met een excellerende Loukili. Er zaten een paar Werkendammers bij me in de buurt die erg negatief aan het doen waren over de zondagclubs. Dat zal dus wel het soort mensen zijn waar noordooster het over heeft.

Uiteraard was ik door al dat gedram wel tevreden met de uitslag.

Werkendammers zijn al snel negatief als de Boys niet winnen hoor, haha.

Wel een verrassing dat Hardenberg nog won, had ik niet meer verwacht!


Speelronde 34

AFC - Excelsior Maassluis 3-1 (1-0)
17. 1-0 Edip Biberoglu 73. 2-0 Edip Biberoglu 77. 2-1 Stephan Kruithof 81. 3-1 Edip Biberoglu

GVVV - Jong Sparta Rotterdam 2-5 (0-3)
2. 0-1 Iv?n Calero Ruiz 35. 0-2 Lovette Felicia 39. 0-3 Youri de Winter 52. 1-3 Frank Tervoert 53. 1-4 Lorenzo Soares Fonseca 54. 2-4 Frank Tervoert (strafschop) 83. 2-5 Youri de Winter

Jong AZ - Barendrecht 2-2 (1-2)
19. 1-0 Zia Sakirovski 32. 1-1 Ramy Salem 40. 1-2 Dani?l Esajas 86. 2-2 Des Kunst

Jong Vitesse - De Treffers 2-2 (0-2)
10. 0-1 Wesley Meeuwsen 41. 0-2 Frenk Keukens 71. 1-2 Mohammed Osman 86. 2-2 Mohammed Osman

Koninklijke HFC - Jong FC Twente 0-1 (0-0)
88. 0-1 Siebe Schets
Bijz.: Carlos Opoku (Koninklijke HFC) mist bij 0-0 stand strafschop

FC Lienden - Kozakken Boys 2-0 (0-0)
51. 1-0 Frank Wiafe-Danquah 75. 2-0 Abderrahim Loukili

Spakenburg - Katwijk 1-2 (0-1)
28. 0-1 Marciano Mengerink 75. 0-2 Marciano Mengerink 87. 1-2 Olivier Pilon

UNA - HHC Hardenberg 1-2 (0-1)
12. 0-1 Shkodran Metaj (strafschop) 80. 1-1 Jeroen Stottelaar 90 (+2). 1-2 Shkodran Metaj
Rood: Kevin G?rtz (HHC Hardenberg)

VVSB - TEC 2-2 (1-0)
21. 1-0 Tomas Tavilla 69. 2-0 Tommy Bekooij 71. 2-1 Trumaine Balrak 82. 2-2 Trumaine Balrak

STAND

1. Jong AZ 34-76 *
2. Kozakken Boys 34-57
3. Katwijk 34-55
4. De Treffers 34-54
5. Excelsior Maassluis 34-49
6. FC Lienden 34-48
7. Jong Sparta Rotterdam 34-47 (+7)
8. Barendrecht 34-47 (0)
9. VVSB 34-47 (-2)
10. GVVV 34-47 (-12)
11. AFC 34-45 (-4)
12. TEC 34-45 (-14)
13. Koninklijke HFC 34-42
14. HHC Hardenberg 34-41 (-12)
15. UNA 34-41 (-22) **
16. Spakenburg 34-37 **
17. Jong Vitesse 34-34 ***
18. Jong FC Twente 34-25 ***

Jong Vitesse 3 punten in mindering, AFC 1 punt in mindering

* = kampioen
** = nacompetitie om handhaving
*** = gedegradeerd

Topscorers:

1. Tommy Bekooij (VVSB) 19
2. Danny van den Meiracker (Spakenburg / FC Lienden) 18
3. Robert Mutzers (De Treffers) 17
4. Niek van Boekel (UNA) 16
=. Abderrahim Loukili (FC Lienden) 16
=. Wesley Meeuwsen (De Treffers) 16
7. Raily Ignacio (Kozakken Boys) 15
8. Mart van de Gevel (UNA) 14
=. Carlos Opoku (Koninklijke HFC) 14
=. Olivier Pilon (Spakenburg) 14
11. Lovette Felicia (Jong Sparta Rotterdam) 13
12. Deroy Duarte (Jong Sparta Rotterdam) 12
=. Everton Pires Tavares (Kozakken Boys) 12
=. Robbert Susan (Katwijk) 12
=. Frank Tervoert (GVVV) 12
=. Wimilio Vink (TEC) 12
17. Matthijs Jesse (AFC) 11
=. Robin Mulder (GVVV) 11
19. Ilias Alhaft (Jong Sparta Rotterdam) 10
=. Mike van den Ban (Katwijk) 10
=. Tim Eekman (Barendrecht) 10
=. Jeremy Helmer (Jong AZ) 10
=. Kai Koreniuk (Jong Vitesse) 10
=. Arshak Koryan (Jong Vitesse) 10
=. Rob van der Leij (HHC Hardenberg) 10
=. Marciano Mengerink (Katwijk) 10
=. Dean van Ooijen (Excelsior Maassluis) 10
=. Berry Powel (Kozakken Boys) 10

VVSB_TommyBekooij.jpg

VVSB-aanvaller Tommy Bekooij gaat met 19 goals de boeken in als de eerste topscorer in de tweede divisie
 

Ceephax

New member
http://voetbalindebollenstreek.nl/f...ivisie-allemaal-om-half-vier-laten-aanvangen/

Alle duels om 15.30 zou mooi zijn. Alleen wie gaat er in hemelsnaam naar zo'n schakelprogramma zitten kijken? De echte amateurliefhebbers staan dan langs de lijn, en de overige voetballiefhebbers doen dan andere dingen of kijken Engels of Duits voetbal.

Heb nog wel een idee voor een schakelprogramma bij FOX: op zaterdagavond en zondagmiddag in de eredivisie. Gewoon alle zaterdagduels om 19.30 laten beginnen en die op zondag om 14.30... ;)

Als je bijvoorbeeld JL, 2e en 3e Divisie op het zelfde moment laat spelen, bijvoorbeeld op de zaterdag middag, dan is een schakel programma wel leuk om te volgen. Alleen 2e Divisie is inderdaad niet echt boeiend.
 

de waan

Well-known member
Werkendammers zijn al snel negatief als de Boys niet winnen hoor, haha.

Ja, dat was tegen HFC, eerste wedstrijd van het seizoen. Toen zaten ze te zeuren dat HFC zo negatief speelde. "Als al die zondagclubs zo zijn...".

Zaterdag ging het over de nacompetitie. Dongen was niks aan en UNA verschrikkelijk en Rijnsburg moest er maar bij komen en Spakenburg erin blijven. Enzovoort.

Ik had ze bijna triomfantelijk mijn teletekst-screentje laten zien toen het 1-1 werd in Veldhoven. Uiteindelijk toch maar blij dat ik dat niet heb gedaan. :p
 

Unregistere

Well-known member
Ja, dat was tegen HFC, eerste wedstrijd van het seizoen. Toen zaten ze te zeuren dat HFC zo negatief speelde. "Als al die zondagclubs zo zijn...".

Zaterdag ging het over de nacompetitie. Dongen was niks aan en UNA verschrikkelijk en Rijnsburg moest er maar bij komen en Spakenburg erin blijven. Enzovoort.

Ik had ze bijna triomfantelijk mijn teletekst-screentje laten zien toen het 1-1 werd in Veldhoven. Uiteindelijk toch maar blij dat ik dat niet heb gedaan. :p

Verbaast me niets. Alleen dat ze Dongen niks vinden, dat is wel verrassend. Toch wel een gezellige dorpsclub met een leuk terrein en voor de Boys veel dichter in de buurt dan veel andere clubs. Of ze zijn bang voor Brabantse concurrentie.
 
Bovenaan