Transfers 2e divisie

Sjorro

Active member
Jordy Thomassen vertrekt na het seizoen naar Kozakken Boys.
Met de volgende spelers is contractverlenging overeengekomen: Willem den Dekker (helaas voor de club van Fregge), Tim Waterink, Sebastiaan van Brakel, Tjeu Langeveld en Jorn van Hedel.

Sjorro

Active member
Reacties over deze aanstelling in mijn kring zijn gemengd.
Maar ik denk dat hij geen verkeerde trainer is met zijn kennis (praat verstandig bij Studio Voetbal) en ervaring bij Vitesse.
En hij komt uit de regio, dat is ook wel fijn.

Sjorro

Active member
Kortom, het kan zo maar eens zijn dat Theo volgend seizoen nog steeds bij de 3e club van Gelderland werkzaam is;)

bqandy

Well-known member
ACV versterkt zich voor volgend seizoen met Kyron van der Kaap van 4e divisionist Hoogeveen.
Eerder trok ACV al Mees Gootjes van Harkemase Boys (3e divisie) aan.

bqandy

Well-known member
Kortom, het kan zo maar eens zijn dat Theo volgend seizoen nog steeds bij de 3e club van Gelderland werkzaam is;)
Hahaha.
Ze gaan de rollen bij De Treffers dus omdraaien. Ik sprak Dennis een paar jaar geleden na een jeugdwedstrijd van Vitesse tegen FC Groningen. Toen was hij de hoofdtrainer en Theo Janssen zijn assistent.

Sjorro

Active member
Ik heb hem niet echt gevolgd, maar is net geen basisspeler bij ons. Ik denk voor jullie een prima speler.

noordooster

Well-known member
ACV-topscorer Kian Slor verkast naar Quick Boys en treedt daarmee in de voetsporen van Joël van Kaam en Luka Prljic.
Dat zulke goede spelers niet meer zoals in het verleden verkassen naar HHC, maar vertrekken naar Katwijk geeft goed aan hoe de financiële verhoudingen op dat niveau tegenwoordig liggen.

de waan

Well-known member
Het geeft ook goed aan dat de tweede divisie dus echt helemaal niks meer met amateurvoetbal te maken heeft. (Oké, open deur, ik weet het.)

Vervolgens hebben we samen naar de praktische mogelijkheden rondom zijn komst gekeken. Gelukkig is er een passende woonruimte voor Kian gevonden, waardoor niets een overstap naar Quick Boys nog in de weg staat.

noordooster

Well-known member
De KNVB rekent de eredivisie en de eerste divisie tot het betaald voetbal.
De tweede divisie en alles daar onder wordt gerekend tot het amateurvoetbal.
Iedereen weet dat er in het amateurvoetbal betaald wordt, zeker in de divisies.
Deels zijn die clubs ook verplicht contractspelers te hebben.
De KNVB zou er ook voor kunnen kiezen alle amateurclubs die spelers betalen te rekenen tot het betaald voetbal.
Bv ook waar spelers geen contributie betalen en/of op de loonlijst staan van een sponsor.
Net als in het Betaald voetbal geldt ook in het amateurvoetbal dat de ene club nou eenmaal (veel) meer betaalt dan de andere.
Groningen en Heerenveen raken hun beste spelers kwijt aan PSV en Ajax.
ACV raakt zijn beste spelers tegenwoordig kwijt aan Quick Boys.

Bovenaan