Transfers 2e divisie

Deathprod

Active member
Is er trouwens een toename van spelers die vanuit de amateurs naar de BVO's gaan sinds we de met de nieuwe piramide zijn gestart?
 

Unregistere

Well-known member
Is er trouwens een toename van spelers die vanuit de amateurs naar de BVO's gaan sinds we de met de nieuwe piramide zijn gestart?

Niet echt, denk dat het aantal redelijk gelijk is gebleven. Sowieso zijn er vanuit de tweede en derde divisie niet zo gek veel spelers naar een BVO gegaan afgelopen zomer, dus daar heeft de piramide (nog) geen invloed op.

Een andere transfer, tussen twee amateurclubs, die in dit topic past is die van Sherwin Grot (IJsselmeervogels, momenteel verhuurd aan TEC) naar GVVV.

David Verweij (SJC) gaat naar FC Lisse.

En deze is ook aardig: https://www.voetbal247.nl/kozakken-boys-dreigt-vijftal-te-verliezen-aan-bvos/

Lijkt verdacht veel op mijn bericht van 24 februari in dit topic, mooi.
 
Laatst bewerkt:

de waan

Well-known member
Sargon Gouriye (woonachtig in Hengelo) meldt in Tubantia dat hij gebeld is door diverse clubs uit het westen van het land. Zou het onderhand niet beter zijn de Tweede Divisie onder de sectie Betaald Voetbal te hangen?
 

Unregistere

Well-known member
Dat is inderdaad wel iets van de laatste jaren. Misschien dat in dit geval nog meespeelt dat Gouriye al eens in het westen heeft gevoetbald en dat clubs daarom denken dat hij daar wel voor open staat? Maar blijft opmerkelijk om inderdaad zo ver van huis naar spelers te zoeken. Zijn steeds meer voorbeelden van te noemen.

Welke clubs zouden achter Gouriye aanzitten eigenlijk? De bollenstreek?
 

de waan

Well-known member
Er is alleen in een straal van 100 kilometer geen club die die hoge prijs wil of kan betalen.
 

Unregistere

Well-known member
Kevin Cornet, wel selectielid maar vrijwel nooit spelend bij Kozakken Boys, verlaat de Werkendammers na dit seizoen. Hij gaat naar Unitas uit Gorinchem.
 

De Groene Scout

Well-known member
Ik vind het verschil in uitleg tussen HHC en Gouriye wel aardig.
De club zegt niet verder met hem te willen; speler zegt weg te willen en op zoek naar een nieuwe prikkel.

Als de speler voor het geld in de regio wil blijven spelen kan hij alleen naar SVZW (dit is in ieder geval geen sportieve prikkel) of de grens over.
 

germania

Member
MEES SIERS SLUIT PER DIRECT AAN BIJ DE TREFFERS

Nog net voor de derby presenteert De Treffers haar vijfde aanwinst dit kalenderjaar. Na Cendrino Misidjan, Niels Wouters, Niek Versteegen en Boy van de Beek sluit ook Doetinchemmer Mees Siers per direct aan bij de tweededivisionist.
De 30-jarige rechtsback en verdedigende middenvelder was transfervrij nadat zijn contract bij het IJslandse Fj?lnir Reykjav?k eind vorig kalenderjaar afliep. Mees tekent bij de trots van Groesbeek een contract van een half jaar waarin ook een optie op nog een jaar is opgenomen. Mees is blij met zijn nieuwe club: ‘Ik heb een paar trainingen meegemaakt en het bevalt me nu al prima. Het is allemaal goed gestructureerd, alles ziet er prima uit en de zaken zijn netjes op orde.’
Mees begon zijn voetbalcarri?re in Zelhem bij de plaatselijke vv. Vanuit daar maakte hij de overstap naar de jeugd van vitesse. De eerste stappen in het seniorenvoetbal werden gezet bij de superboeren in Doetinchem. Het debuut in het betaald voetbal werd ook bij de Graafschap gemaakt. In het seizoen 2007/2008 kwam Mees tot twee optredens in de Jupiler League.
Na drie seizoenen de Graafschap vertrok Mees Siers naar AGOVV waarin hij in twee seizoenen tot 61 duels in de Jupiler League kwam. De volgende uitdaging werd gevonden in Helmond. Twee seizoenen en 43 duels later begon het echte avontuur. Via S?nderjyskE (hoogste Deense liga) kwam Mees uit in IJsland waar hij in twee seizoenen voor ?B Vestmannaeyja (hoogste liga in IJsland) uiteindelijk 38 duels speelde. Het vorige kalenderjaar was Mees Siers actief voor Fj?lnir Reykjav?k. 19 Duels later komt hij dus uit bij ons mooie rood-zwart. ‘Er kwam interesse van De Treffers en toen is het balletje gaan rollen. Ik kies, ondanks concrete buitenlandse interesse, voor mijn maatschappelijke carri?re. Hier helpt de club me bij. Verder ga ik de trainerscursus TC1 volgen, ik ben door de eerste selectie heen en er volgt nu een vervolgafspraak. Verder heeft Jordy van de Kracht me geholpen met het maken van mijn keuze. Hij heeft me positieve dingen verteld over de club.’
Mees Siers is per direct speelgerechtigd en zou aanstaande zondag in de Groesbeekse derby zijn debuut kunnen maken. ‘Deze moeten we winnen, dat telt. Verder is mijn doelstelling om De Treffers in de Tweede Divisie te houden. Hier moet alles voor wijken!’
We wensen Mees veel plezier en succes toe tijdens zijn verblijf op Zuid!
 

Unregistere

Well-known member
De verdediger van Achilles '29 die door Kozakken Boys is aangetrokken heeft nu ook een naam: Shuremy Felomina sluit per direct aan in Werkendam.

En nog enkele transfers voor komende zomer:

Medhani Redie Habtemariam van Kozakken Boys naar het nog altijd ambitieuze SteDoCo

Robbie Holder van TEC naar Koninklijke HFC

Tim Ruder, Alje Wiltenburg en Frank Schilder van De Dijk naar OFC
 

de waan

Well-known member
Dat tegenwoordig al erkende broodvoetballers als Holder opduiken bij HFC vind ik toch wel opmerkelijk.
 

Unregistere

Well-known member
Twee vertrekkers bij AFC na dit seizoen. Eelke de Graaf keert terug naar ODIN '59, Ilias Zaimi gaat eveneens weg. Hij heeft nog geen nieuwe club.
 

Unregistere

Well-known member
Kevin Vink stopt na dit seizoen met voetbal. Excelsior Maassluis moet dus verder zonder de boomlange spits.

Richard Stolte heeft Barendrecht laten weten komende zomer te vertrekken.
 

germania

Member
COEN MAERTZDORF TWEE JAAR LANGER OP ZUID
16-03-2018
De Treffers en Coen Maertzdorf hebben overeenstemming bereikt om het contract met twee jaar te verlengen. Hierdoor gaat de 24-jarige rechtsvoor volgend seizoen al zijn vijfde seizoen in.
‘Ik heb het heel erg goed naar mijn zin bij De Treffers. Al vanaf het eerste seizoen voel ik me op mijn plek en word ik gewaardeerd door eenieder binnen de club. Dit zowel in goede als in wat mindere tijden.’
In de afgelopen seizoenen kwam Coen tot 112 wedstrijden waarin de inwoner van Nijmegen tot 16 goals en 13 assists kwam. In de afgelopen derby tegen Achilles’29 was Coen Maertzdorf ontzettend gevaarlijk en speelde hij zijn directe tegenstander vaak zoek.
‘Ik zie nog genoeg ontwikkelpunten voor mezelf en ik vind het mooi dat de club ook continu in beweging is. Er wordt op elk vlak gekeken wat er beter kan en dat vind ik mooi. Ik zie me hier nog wel een aantal jaren spelen!’
Coen is bezig met de deeltijdstudie toegepaste psychologie en werkt daarnaast drie dagen in de week bij een sportwinkel. Als doel voor dit seizoen noemt Coen het behoudt voor de Tweede Divisie. ‘Met deze selectie moeten we dit gewoon redden. Ik hoop hierin net als de afgelopen weken een grote rol in te spelen.’ Als doel voor zichzelf de aankomende jaren geeft Coen aan: ‘Ik zou graag voor de bovenste plekken in de Tweede Divisie mee willen doen. De komende jaren ga ik het helemaal laten zien omdat mijn beste jaren er nog aan komen.’
Lang nadenken over het wel of niet verlengen was voor Coen Maertzdorf geen vraag. ‘Hier waren we zo uit. Ik vind het een groot compliment dat De Treffers me voor twee jaar langer wil behouden. Daar ben ik ook trots op.’
‘Mijn teamgenoten zijn ook mijn vrienden geworden. We doen zowel qua voetbal als qua buiten het veld veel met elkaar en dit komt ten goede aan het teamgevoel. Dit is echt mijn club. Zo’n ambiance als tijdens de derby geeft me ontzettend veel energie, aangezien ik ook een goed contact heb met de supporters weet ik hoe belangrijk deze wedstrijd voor de club en iedereen eromheen was.’
Voor het volgend seizoen kwam De Treffers eerder tot overeenstemming met Robin Janssen (1 jaar), Joris Janssen (2 jaar), Jordy van de Kracht (1 jaar). Verder werd jeugdtalent Tjeu Langeveld voor twee jaar vastgelegd en zijn er doorlopende verbindingen met Niels wouters, Niek Versteegen, Boy van de Beek, Niels Kornelis, Bas Hendriks, Bryan Sirvania en Dyon Gijzen.
 
Bovenaan