Tour De France Kies je renner spel

André

Well-known member
Wat moet je doen ?

Per etappe geef je aan mij door 1 renner (pb)
op welke plek hij finisht in de etappe zoveel punten krijg je
Wie op het einde de minste punten heeft wint

Wie doen er mee ?

Andre
 

JMD

Well-known member
Leuk! Misschien een idee om de 2 (1) zwakste resultaten te mogen schrappen? Anders ben je direct kansloos als jouw renner in etappe 1 bijvoorbeeld valt.

En ook nog even omschrijven wat je doet als mensen een dag hun voorspelling niet inleveren.
 

André

Well-known member
ik denk van de 21 etappes 2 slechtste resultaten wegstrepen wel een goed idee is
 

Magikan

Well-known member
Ik wil ook wel meedoen.

Hoe ga je om met renners die niet van start zijn gegaan, mag/moet je dan bijv. per etappe een reserve opgeven?
 

André

Well-known member
Ik denk omdat je 2 wegstreep resultaten hebt dat je daarmee die etappe niet meetelt
je kan altijd pech hebben dat iemand 145 eindigt in de etappe
Een sprinter die dat bergje niet over komt
een klimmer die zich laat afzakken voor de volgende dag in de kopgroep te zitten

Je kan de renner doorgeven tot de etappe begint
 

JMD

Well-known member
En wat doe je als iemand vergeet op te geven? En wat doe je als een renner uitvalt?
Ik zou dan in beide gevallen zeggen dat het puntenaantal dan het aantal gefinishte renners (binnen tijd) + 1 is.
 

André

Well-known member
Vergeten daar heb je streepresultaat voor
Als er bijvoorbeeld 160 man finisheb en er zijn die dag 4 uitvallers reken ik voor alle 4 dan 161
 

JMD

Well-known member
Vergeten daar heb je streepresultaat voor
Dan kan het op een gegeven moment gunstiger worden om de voorspelling niet in te leveren. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Stel dat ik met nog 1 etappe te gaan 2 punten voor ligt op de nummer 2 en ben al 2x een resultaat vergeten. Als ik dan voor de 3e keer een resultaat vergeet krijg ik er 0 punten bij en dan win ik...
 

Maasveld

Well-known member
Dan kan het op een gegeven moment gunstiger worden om de voorspelling niet in te leveren. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Stel dat ik met nog 1 etappe te gaan 2 punten voor ligt op de nummer 2 en ben al 2x een resultaat vergeten. Als ik dan voor de 3e keer een resultaat vergeet krijg ik er 0 punten bij en dan win ik...
Dan krijg je toch het aantal finishers +1 erbij?
 

André

Well-known member
Dan kan het op een gegeven moment gunstiger worden om de voorspelling niet in te leveren. Dat kan nooit de bedoeling zijn.

Stel dat ik met nog 1 etappe te gaan 2 punten voor ligt op de nummer 2 en ben al 2x een resultaat vergeten. Als ik dan voor de 3e keer een resultaat vergeet krijg ik er 0 punten bij en dan win ik...
Dan heb je al 2 streepresultaten
 

JMD

Well-known member
Zoals ik het lees bedoelt André dat ook. Als je dan al 2 keer bent vergeten, zal die 3de keer als volle mep meetellen en niet als 0.
Ja, eens, dat lijkt mij ook, maar Andre antwoordt alleen maar: 'daar heb je het streepresultaat voor'. Dat is voor de eerste 2x helemaal goed, maar beantwoordt niet bij een 3e vergeten. En dan zou ik idd de punten van een uitvaller geven. (# gefinisht + 1)
 
Bovenaan