Top 2000: Hij komt er weer aan, de lijst der lijsten!

Miramar

Well-known member
EDITORS - PAPILLON

THE ALARM - SPIRIT OF '76

ERIC CLAPTON - RIVER OF TEARS

THE BLACK CROWES - REMEDY

ELBOW - ONE DAY LIKE THIS

PAOLO NUTINI - IRON SKY

RADIOHEAD - STREET SPIRIT

MUSE - PLUG IN BABY

THE DOORS - PEOPLE ARE STRANGE

VOLBEAT- LOLA MONTEZ

EDDIE VEDDER - SOCIETY

PEARL JAM - BLACK

SNOW PATROL - RUN

LOU REED - PERFECT DAY

THE CURE - LETTER TO ELISE

MICHAEL KIWANUKA - COLD LITTLE HEART

FAITH NO MORE - EPIC

THE VERVE- THE DRUGS DON'T WORK

RATM - KILLING IN THE NAME

PINK FLOYD - COMFORTEBLY NUMB

AUDIOSLAVE - LIKE A STONE

KILLING JOKE- LOVE LIKE BLOOD

UDS- TEMPORARILY EXPENDABLE

EMINEM - RAP GOD

BOUDEWIJN DE GROOT - DE VONDELING VAN AMELAND
 

Atreides

Well-known member
Ik zie m al paar keer bij jullie lijstjes staan, maar ik ga ook op Ede Staal stemmen. Aan die structurele discriminatie door Radio2 (hij mocht er niet in) moet maar eens een eind komen.


:duim:

Blijft een geweldige artiest!
 

André

Well-known member
Ik zie m al paar keer bij jullie lijstjes staan, maar ik ga ook op Ede Staal stemmen. Aan die structurele discriminatie door Radio2 (hij mocht er niet in) moet maar eens een eind komen.


Het mag dit keer van npo

Dus stemmen maar op ede staal en Normaal
 

de waan

Well-known member
Okee, goed bezig. Schiet wel alle kanten op trouwens, mooi.

Vanavond de quiz met Don Leo Blokhuis als voorproefje.

Ah, dat is altijd wel leuk. Ook thuis een beetje indruk proberen te maken met parate muziekkennis. (Hetgeen overigens totaal geen indruk maakt, maar dat terzijde.)
 

Unregistere

Well-known member
Ah, dat is altijd wel leuk. Ook thuis een beetje indruk proberen te maken met parate muziekkennis. (Hetgeen overigens totaal geen indruk maakt, maar dat terzijde.)

Precies, altijd lekker als je de Grand Slam binnen harkt. Al heb je ook wel mazzel nodig, want als het net over een artiest gaat waarmee je niets hebt, is het lastiger.
 

De Wolf

Well-known member
Deze week is de evergreen top 1000. Heerlijk lijstje om naar te luisteren. Maar ben ook grotendeels liefhebber van de muziek uit de vorige eeuw.
 

de waan

Well-known member
Precies, altijd lekker als je de Grand Slam binnen harkt. Al heb je ook wel mazzel nodig, want als het net over een artiest gaat waarmee je niets hebt, is het lastiger.

En ook altijd even klokken hoe lang het duurt voordat Aretha Franklin en Marvin Gaye zijn langsgekomen.
 

Unregistere

Well-known member
Aretha Franklin pas op het eind en Marvin Gaye helemaal niet. Matthijs had dus geen invloed op de redactie.

Dat valt tegen, hij raakt het een beetje kwijt.

Rolling in the Deep Vind ik een te gek nummer. Luisterde mijn dochter vroeger wel eens.

Ik heb persoonlijk niet zo veel met de muziek van Adele, maar smaken verschillen uiteraard. Toch vind ik haar aanwezigheid in die lijst wel licht verrassend, omdat ik haar meer een Radio 2 of 3FM artiest vind dan voor de doelgroep van de Evergreen lijst. Al is dat misschien onterecht, want ik kan me nog een studiedag in het onderwijs herinneren waarbij de cursusleidster in de pauze ineens Adele ging draaien. Jaren terug hoor, ze was net een beetje doorgebroken toen. Zegt die dame ineens ,,Er is nooit een blanke vrouw geweest met zo'n goede soulstem" en daar werd best instemmend op gereageerd. Ik voelde toen ter plekke medelijden met Dusty Springfield, maar was zo'n beetje de enige. En een groot deel van de aanwezigen behoort inmiddels wel tot de doelgroep van de Evergreen lijst, dus achteraf gezien is Adele daar misschien toch wel op haar plek.

Maar dit alles geheel terzijde.
 

André

Well-known member
Ik vind Adele een fantastische zangeres
Kan geen zangeres bedenken die ook maar in de buurt komt tegenwoordig

Luister vanmiddag ook naar de evergreen top 1000
Weet niet wet.er.nu op is maar wel een zeiknummer zeg
 
Bovenaan