Toekomst landentoernooien

Mario

Well-known member
Het WK van 2030 duurt van 8 juni t/m 21 juli... 6 weken dus.
Ben benieuwd waar die extra 2 weken vandaan gaan komen...

En het is ook al bevestigd dat alle zes de gastlanden geplaatst zijn.
Wellicht ook vanwege de wedstrijden in Zuid Amerika? De landen die de reis daarheen moeten maken, hebben ook weer tijd nodig om te herstellen van de verre reis. Dan speel je niet een paar dagen later een wedstrijd in Marokko. Ik denk dat er meer rustdagen zijn tussen de (groeps)wedstrijden.
 

JMD

Well-known member
Weet niet of ik het al mag melden hier (want dat ligt voor sommigen heel gevoelig om al te ver vooruit dingen te zeggen) ;) maar naast dat vandaag definitief is geworden dat EURO 2028 in het VK plaatsvindt is ook al definitief geworden dat EURO 2032 in Italië en Turkije plaatsvindt.
 

JMD

Well-known member
Voor het EK van 2028 gaan overigens de organiserende landen gewoon meedoen aan de kwalificatie. Volgens de UEFA-regels mogen er maar maximaal 2 startplekken direct vergeven worden aan organiserende landen. Mocht na de kwalificatie blijken dat er nog 1/2 landen zich niet geplaatst hebben dan kan de UEFA hen alsnog toegang geven.
 

erka

Well-known member
Ik zag een filmpje van het nieuwe Everton stadion. Het heeft Liverpool de status van Werelderfgoed gekost, maar het wordt wel mooi. Dicht op het veld uiteraard, vierkante uitstraling en ongeveer capaciteit van De Kuip.
 

JMD

Well-known member
De werelderfgoedlijst had liever gehad dat de dokken gingen verpieteren? Het stadion ziet er idd schitterend uit. Liverpool kan dat wel, zo hebben ze ook de oude dokken in de binnenstad schitterend gemoderniseerd.
 

ALenstra

Well-known member
Saudi Arabie enige kandidaat voor het WK van 2034 nadat Australie zich heeft teruggetrokken als medekandidaat.
 

JMD

Well-known member
Hoeveel zouden de Saoudi’s hebben betaald aan de Aussies?
Inderdaad....

Ook apart, normaal wordt een wk een jaar of 7 van tevoren bekend gemaakt, zoals een paar weken terug die van 2030... En dan sluit je de deadline voor het volgende wk al na een week of 3... Het is allemaal zo doorzichtig waarom dit gebeurt. Eerst al dat wk op 3 continenten waardoor SA al in 2034 het wk kan doen ipv in 2038 of 2042...
 

Joost

Well-known member
Ik zag een filmpje van het nieuwe Everton stadion. Het heeft Liverpool de status van Werelderfgoed gekost, maar het wordt wel mooi. Dicht op het veld uiteraard, vierkante uitstraling en ongeveer capaciteit van De Kuip.
Ik was er vorige maand. Het is echt een heel mooie locatie op loopafstand van het centrum.
 

Mario

Well-known member
Hoeveel zouden de Saoudi’s hebben betaald aan de Aussies?
Ik denk eerder aan Maleisië, Singapore en Indonesië die samen met Australie een bid wilden indienen. Die landen zijn één voor één afgehaakt.

Je zou denken dat Australie eerder met Nieuw Zeeland zouden organiseren.
 
Bovenaan