Ik heb beide, maar ook hier: hup Kerber, het liefst 2-1.
Goed, die partij bepaald wie er na de halve finale bovenaan staat. Wint Williams, dan staat JMD bovenaan en ben jij uitgeschakeld, als Kerber wint, sta jij bovenaan en is JMD uitgeschakeld. De winst is dan nog niet binnen, vanwege mijn GO op Serena in de finale, er vanuit gaande, dat ze de finale haalt.
Als ik het goed heb, zijn dit de scenario's:
2-0 Kerber: jij ligt dan 30 punten op mij voor; ik win bij een game saldo van +6 of beter voor Williams, anders win jij (bij +5 komen we gelijk en win je op basis van setpunten)
2-1 Kerber: jij ligt dan 24 punten op mij voor; ik win bij een game saldo van +5 of beter voor Williams, anders win jij (bij +4 komen we gelijk en win je op basis van setpunten)
2-0 Venus: JMD ligt dan 34 punten op mij voor; ik win bij een gamesaldo van +6 of beter voor Serena, anders wint JMD
2-1 Venus: JMD ligt dan 28 punten op mij voor; ik win bij een gamesaldo van +5 of beter voor Serena, anders wint JMD
Voorwaarde voor mijn kansen is dat Serena het toernooi wint. Als ze de finale niet haalt levert mijn GO geen punten en bij een 2-1 nederlaag in de finale is +3 (18 GO punten) het best mogelijke gamesaldo.
Wat betreft de VK wereldranglijst ga ik de koppositie heroveren. Ik sta, na de kwartfinale, virtueel 36 punten voor op JMD. Zelfs als Venus met 2-0 van Kerber wint en Serena met een dubbel bagel van Venus verliest in de finale, blijf ik 10 punten voor.
Ook in de VK Race 2016 lijkt er al duidelijkheid te zijn wie er na Wimbledon de lijst aanvoert. Jij blijft daar de lijst aanvoeren, Pascal.