Tennis

erka

Well-known member
Hoorde dat Nadal nu samen met Djokovic, Laver en Emerson alle 4 Grandslams tenminste 2x gewonnen heeft.
 

Abubakari

Well-known member
Ik zag Medvedev vanne week tekeer gaan tegen de scheids, is die Medvederv altijd zo'n irritante clown of had zijn favoriete club die dag toevallig verloren?
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Shuai Peng heeft een interview gegeven aan L'Equipe. Er is niks aan de hand volgens haar, ze heeft zelf het gewraakte bericht offline gehaald...
Bij het interview was constant een hoge ambtenaar van het Chinese Olympisch Comité aanwezig, dus dan weet je wel hoe het zit...
 

Hankie

Well-known member
Shuai Peng heeft een interview gegeven aan L'Equipe. Er is niks aan de hand volgens haar, ze heeft zelf het gewraakte bericht offline gehaald...
Bij het interview was constant een hoge ambtenaar van het Chinese Olympisch Comité aanwezig, dus dan weet je wel hoe het zit...
En ze stopt met tennissen.
 

erka

Well-known member
Zojuist de beelden van Zverev gezien. Die mag ook wel een jaartje in een gesticht zeg. Met je tennisracket meerdere keren inslaan op de umpire.
 

JMD

Well-known member
Daniil Medvedev de nieuwe nummer 1, als we Murray even meetellen als onderdeel uitmakend van de Big4, dan is het voor het eerst sinds 2004 dat Federer, Nadal, Djokovic of Murray niet nummer 1 staat.

Tel je Murray niet mee dan is het voor het eerst sinds 2017 dat er een nummer 1 anders dan Nadal, Djokovic en Federer is.
 

Maasveld

Well-known member
Makkelijke 3-0 overwinning voor Nederland in de Davis Cup op Canada. Lijkt een daverende verrassing, maar Canada trad op met een D-team.
 

JMD

Well-known member

Dus vanaf nu altijd een supertiebreak in de laatste set bij een 6-6 stand, en dat bij alle grand slams... In mixed, junior dubbels en wheelchair vervangt de match tiebreak de laatste set, behalve op Wimbledon.

Ik blijf het jammer vinden dat de 'ellenlange' 3e/5e set dus definitief verdwenen is, maar het is wel mooi dat er nu consistentie is. Aus Open (super TB 6-6 laatste set), RG (speel maar door tot 2 games verschil), Wimbledon (super TB 12-12 laatste set) en US Open (gewone TB 6-6 laatste set) hadden elk hun eigen manier...
 

erka

Well-known member
Helemaal niet jammer dat de ellenlange 5e set verdwenen is. Wat er leuk aan 70-68 in de 5e set met 2 servicekanonnen, ontgaat mij volledig. Bovendien is de winnaar dan enorm in het nadeel in de volgende ronde.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Helemaal niet jammer dat de ellenlange 5e set verdwenen is. Wat er leuk aan 70-68 in de 5e set met 2 servicekanonnen, ontgaat mij volledig. Bovendien is de winnaar dan enorm in het nadeel in de volgende ronde.
Daar heeft Thiemo de Bakker ooit nog aardig van geprofiteerd.
 
Bovenaan