Telstar

Unregistere

Well-known member
Pietje Velthuizen komt naar Telstar! :duim:

Pietwebsite-620x330.jpg
 
Laatst bewerkt:

Unregistere

Well-known member
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van Telstar droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Glynor Plet. Een lange spits, die bij FC Den Bosch niet doorbrak. Daarop vertrok hij naar hoofdklasser FC Lisse, waar ik hem ook zag spelen. Hij draaide een topseizoen en scoorde aan de lopende band. Telstar, dat altijd inventief moet zijn bij transfers, besloot hem een herkansing te bieden in het betaalde voetbal. Met succes. Plet schoot er twee jaar op een rij heel veel in en mocht het daarna hogerop proberen bij Heracles Almelo en FC Twente. Na wat rondzwervingen is hij terug bij Telstar. Zijn 21 goals in één seizoen betekenen, volgens de informatie van de nieuwe goalgetter Reda Kharchouch, nog altijd een clubrecord. Mogelijk blijft dit door de coronacrisis staan en passeert Kharchouch de man, die hij een legende noemt, dus niet. Zou leuk zijn voor Plet!

Justin-Baa-player-of-Jong-AZ-Alkmaar-Richard-Sedlacek-player-of-Jong-AZ-Alkmaar-Glynor-Plet-player-of-SC-Telstar-Leon-Bergsma-player-of-Jong-AZ-Alkmaar-1000-600.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Anthony Correia, Reda Kharchouch, Thomas van den Houten, Jamal Dibi, Sjaak Lettinga, Sander Oostrom, Germaine Levant, Kelly Zeeman, Gibril Sankoh en Jordie van der Laan[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_Telstar
 

Atreides

Well-known member
Ik ga voor Alami Ahannach. Echte clubman, controleur met veel spelinzicht en bij een niet nader te noemen eerste divisieclub nog bijna gepromoveerd naar de eredivisie in 2002.Helaas geen Telstar tenue als speler kunnen vinden, dus dan deze maar:
alami-ahannach-bvo-emmen-picture-id651535896?s=594x594.jpg
Ook nog een jaar of drie hoofdtrainer geweest bij WKE.
 

Bijlagen

  • alami-ahannach-bvo-emmen-picture-id651535896?s=594x594.jpg
    alami-ahannach-bvo-emmen-picture-id651535896?s=594x594.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 0

Batigoal

Well-known member
Aha, als we dit ook gaan doen bij alle Eerste Divisie-ploegen, dan is het lekker grasduiden in de vergeten voetballers. Ik had namen als Raymond Fafiani, Jan Bruin, Sergio Ommel, Benoît Croissant, Cor Varkevisser of Arvid Smit kunnen noemen, maar ga voor een absolute clublegende. Speelde notabene zijn hele clubcarrière voor Telstar, kom daar nog eens om in deze tijd. Na zijn profcarrière is hij als trainer op eigen benen gaan staan. Ik heb het natuurlijk over rots in de branding Anthony Correia.

afscheidswedstrijd-Anthony-Correia-11.jpg
 

Unregistere

Well-known member
Ja, we mogen van de regering toch nog niet veel, dus gaan we als tijdverdrijf maar gewoon lekker verder, Bati!

Goede keuze. Correia timmert als trainer flink aan de weg, staat volgend seizoen voor de groep bij Katwijk.
 

Batigoal

Well-known member
Ja, we mogen van de regering toch nog niet veel, dus gaan we als tijdverdrijf maar gewoon lekker verder, Bati!

Goede keuze. Correia timmert als trainer flink aan de weg, staat volgend seizoen voor de groep bij Katwijk.

Prima hoor. En als we ze allemaal gehad hebben kunnen we gewoon een tweede ronde doen! Genoeg voetballers per club om uit te lichten.
 
Wie is jullie favoriete speler aller tijden die ooit het shirt van Telstar droeg in een officiële wedstrijd van de hoofdmacht? En waarom?

Ik ga voor Glynor Plet. Een lange spits, die bij FC Den Bosch niet doorbrak. Daarop vertrok hij naar hoofdklasser FC Lisse, waar ik hem ook zag spelen. Hij draaide een topseizoen en scoorde aan de lopende band. Telstar, dat altijd inventief moet zijn bij transfers, besloot hem een herkansing te bieden in het betaalde voetbal. Met succes. Plet schoot er twee jaar op een rij heel veel in en mocht het daarna hogerop proberen bij Heracles Almelo en FC Twente. Na wat rondzwervingen is hij terug bij Telstar. Zijn 21 goals in één seizoen betekenen, volgens de informatie van de nieuwe goalgetter Reda Kharchouch, nog altijd een clubrecord. Mogelijk blijft dit door de coronacrisis staan en passeert Kharchouch de man, die hij een legende noemt, dus niet. Zou leuk zijn voor Plet!

Justin-Baa-player-of-Jong-AZ-Alkmaar-Richard-Sedlacek-player-of-Jong-AZ-Alkmaar-Glynor-Plet-player-of-SC-Telstar-Leon-Bergsma-player-of-Jong-AZ-Alkmaar-1000-600.jpg


[sub]Met eervolle vermelding voor Anthony Correia, Reda Kharchouch, Thomas van den Houten, Jamal Dibi, Sjaak Lettinga, Sander Oostrom, Germaine Levant, Kelly Zeeman, Gibril Sankoh en Jordie van der Laan[/sub]

Ter inspiratie: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_spelers_van_Telstar

Wie is Kelly Zeeman?
 
Mijn favoriete Telstar speler alleen tijden is voor mij Arjan de Zeeuw. In de zomer van 1992 kwam hij over van de Castricumse amateurclub Vitesse ‘22 en vertrok aan het begin van het seizoen 95/96 naar Barnsley.

meen geweldige verdediger en een ontzettend sympathiek persoon. Na zijn periode bij Telstar heeft hij ook nog furore gemaakt in Engeland. Bij Wigan werd hij door de fans uitgeroepen tot beste speler alleen tijden.

Eervolle vermeldingen zijn er voor:
Jerdy Schouten - in de zomer van 2017 bezocht ik met mijn gezin de Open Dag van Telstar. We hadden die avond een etentje en konden dus alleen de 1e helft meepakken van Telstar - Rijnsburgse Boys. Van twee spelers was ik onder de indruk Rody de Boer en Jerdy Schouten. Beide had Telstar opgepikt bij ADO Den Haag.

Veel spelers(Osman, de Boer, Rodrigues, Novakovich) kregen dat seizoen veel aandacht, maar hij viel schijnbaar niet echt op. Voor mij was hij dat sterke seizoen van Telstar veruit de beste man van het veld. Ik vond het ook onbegrijpelijk dat hij na één seizoen naar Excelsior ging. Voor mijn gevoel hebben veel clubs toen echt liggen slapen. Nu is het één van de uitblinkers van Bologna.

Ik zou nog veel meer vermeldingen kunnen doen, maar de 2e en laatste is voor Fred Bisschot. Zelf heb ik hem nooit in het maagdelijk wit zien spelen, maar ik heb nog wel twee seizoenen met hem in een vriendenteam(het bestond uit mensen met een link met Telstar) bij Wijk aan Zee gespeeld.

Waarom ik hem vermeld is dat hij nog steeds de speler is met de meeste wedstrijden gespeeld in het witte shirt. Daarnaast liet hij bij Wijk aan Zee zien nog steeds geweldig te kunnen voetballen en waren zijn verhalen over zijn periodes als voetballer bij Telstar genieten.

Het verhaal dat me het meeste is bijgebleven is dat hij regelmatig een weddenschap had met de reserve spelers. Hij moest tijdens een wedstrijd dezelfde speler 3x door de benen spelen. Zo gebeurde het dat tijdens een wedstrijd de hele bank uit zijn dak ging en de toeschouwers er helemaal niks van begrepen.

fred Bischot is het meest bekend vanwege het mesincident bij Groningen in 1979.
 
Heeft ook al een keer stage gelopen bij Telstar. Daarnaast is hij de 3e assistent naast Correia en Tamerus. Doordat Correia(Katwijk) en Tamerus(Kon. HFC) ook hoofdtrainer zijn en dus niet altijd kunnen is Davids ook toegevoegd. Lijkt me een vriendendienstje.
 
Bovenaan