Team van het toernooi

Batigoal

Well-known member
Nu het WK 2022 is afgelopen, kunnen we de balans opmaken. Er was best wel een aardige shortlist te maken van opvallende spelers van dit WK en ik heb een paar lastige namen moeten doorstrepen. Maar ik merk dat vooral de 4 halve finalisten indruk op mij hebben gemaakt. Voor mij is dit het team van het toernooi. In 4-4-2, want wat maken systemen nou nog uit (en omdat ik buiten Giroud geen echte spits er bovenuit vond steken).

Keeper
Dominik Livakovic (Kroatië)

Verdediging
Achraf Hakimi (Marokko)
Josip Gvardiol (Kroatië)
Romain Saïss (Marokko)
Marcos Acuña (Argentinië)

Middenveld
Azzedine Ounahi (Marokko)
Luka Modric (Kroatië)
Enzo Fernandez (Argentinië)
Aurelien Tchouameni (Frankrijk)

Aanval
Lionel Messi (Argentinië)
Kylian Mbappé (Frankrijk)
 

Pascallovic

Well-known member
Keeper
Emiliano Martinez (Argentinië)

Verdediging
Achraf Hakimi (Marokko)
Josip Gvardiol (Kroatië)
Romain Saïss (Marokko)
Theo Hernandez (Frankrijk)

Middenveld
Luka Modric (Kroatië)
Soufyan Amrabat (Marokko)
Enzo Fernandez (Argentinië)

Aanval
Lionel Messi (Argentinië)
Julian Alvarez (Argentinië)
Kylian Mbappé (Frankrijk)

Ik kom uiteindelijk tot bovenstaande. Keepers had je met Livakovic, Martinez en Bounou 3 hele goede kandidaten. Echter als je zo beslissend bent in 2 penaltyreeksen, waaronder de finale dan kan hij alleen naar Martinez gaan wat mij betreft. Ik vond er niet echt een linksback uitspringen dit toernooi, dan maar Theo Hernandez, die verdedigend degelijk was en aanvallend met 1 goal en 2 assists thuiskomt.

Middenveld kun je wat mij betreft niet om Soufyan Amrabat heen, al was Ounahi ook heel sterk natuurlijk. Griezmann heeft met zijn optreden in de finale overigens een plekje in mijn elftal verloren. Heb nu voor Enzo Fernandez gekozen. Qua aanval zit je buiten de 2 beste spelers van dit toernooi met nog 1 open plek en die gaat bij mij naar Julian Alvarez. Die heeft Lautaro Martinez uit de basis gespeeld en was met zijn drive een plaag voor menig defensie. Heeft ook zijn doelpuntjes meegepakt in onder andere de halve finale.
 
Bovenaan