Speelronde 7

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    11
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
Cambuur is echt superscherp in de afronding, viel in de thuiswedstrijden ook al op hoe weinig kansen Cambuur nodig heeft. Had op zich ook wel verwacht dat Cambuur bij Sparta zou winnen, maar niet met 0-4. Ik had vrij hoge verwachtingen na de suprematie en het goeie voetbal in de kkd, mooi om te zien dat dat er in de eredivisie ook uit komt. Al zit het momenteel ook wel erg mee allemaal. Tegenstanders schieten tegen paal of lat en missen prima kansen en Cambuur schiet bijna elke kans binnen. Is natuurlijk ook niet puur geluk, achterin is het redelijk stabiel, ondanks dat chef defensie Schouten er niet bij is, en voetballend is het bij vlagen ook gewoon goed.

Boven Heerenveen en boven Groningen, leuk. Al staat behalve Pec inmiddels iedereen boven Groningen. PEC en Groningen het HSV en Werder van Nederland en volgend jaar samen in de kkd?
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Prima winst weer vandaag voor FC Twente. Mooi dat de jonkies uit de eigen jeugd steeds belangrijker worden.

Lokwinske!

Dikverdiende zege.

Dramatische 75 min en dan zie je dat je in 15 minuten nog heel veel kunt bereiken. Mentaliteitskwestie 384.

Overigens snap ik niet dat hier een penalty gegeven werd. Echt belachelijk.

Daarnaast nog even een groot compliment voor Cambuur. Met beperkte middelen zulk herkenbaar spel spelen en vol energie en plezier boven jezelf uitstijgen als team. Dat verdient veel lof. Kunnen veel ploegen, waaronder wij, een voorbeeld aan nemen.
 

Abubakari

Well-known member
Daarnaast nog even een groot compliment voor Cambuur. Met beperkte middelen zulk herkenbaar spel spelen en vol energie en plezier boven jezelf uitstijgen als team. Dat verdient veel lof. Kunnen veel ploegen, waaronder wij, een voorbeeld aan nemen.
Sportief, ik weet dat je niet veel met Cambuur hebt dus dit zegt veel.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Sportief, ik weet dat je niet veel met Cambuur hebt dus dit zegt veel.

Ik ben naast Feanfan ook gewoon voetballiefhebber. (Daarom laatste jaren als supporter ook zwaar) Heb niet veel met het minderwaardigheidscomplex van veel mensen rondom Cambuur. Beetje zoals PSV vaak.

Veel redenen om daar gewoon trots te zijn. 2 jaar onaantastbaar in de KKD en nu doortrekken. Gewoon meer blij zijn met wat je hebt ipv afzetten tegen anderen.
 

Abubakari

Well-known member
Ja, dat is hoe ik ook in het voetbal sta. Leuk dat ze boven Heerenveen staan, maar niet meer dan dat. Vooral mooi dat ze het goed doen. Maar ja, ik ben ook geen hardcore Cambuurfan, al heb ik met Feyenoord of PSV ook niet wat gevegt of vakx of de Wolf met Ajax heeft. Gezonde rivaliteit waarbij het in de titelstrijd altijd goed uitkomt als ze punten verspelen. En nou ja, anders natuurlijk ook wel leuk als PSV of Feyenoord verliest😀.
Maar bij Cambuur zijn er mensen die Doke Schmidt verwijten dat ie bij dkv heeft gespeeld, dan ben je wel een beetje raar wat mij betreft. Zeker omdat Doke het prima doet, verzaakt nooit, scherpe tackles en soms zelfs een assist. Ik ben wel een Doke fan geworden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: PES5

PES5

Administrator
Forumleiding
Ja, dat is hoe ik ook in het voetbal sta. Leuk dat ze boven Heerenveen staan, maar niet meer dan dat. Vooral mooi dat ze het goed doen. Maar ja, ik ben ook geen hardcore Cambuurfan, al heb ik met Feyenoord of PSV ook niet wat gevegt of vakx of de Wolf met Ajax heeft. Gezonde rivaliteit waarbij het in de titelstrijd altijd goed uitkomt als ze punten verspelen. En nou ja, anders natuurlijk ook wel leuk als PSV of Feyenoord verliest😀.
Maar bij Vambuur zijn er mensen die Doke Scmidt verwijten dat ie bij dkv heeft gespeeld, dan ben je wel een beetje raar wat mij betreft. Zeker omdat Doke het prima doet, verzaakt nooit, scherpe tackles en soms zelfs een assist. Ik ben wel een Doke fan geworden.

Zijn die mensen ook geen fan van Sandor vd Heide, Henk de Jong of Martijn Barto dan?
 

Max

Administrator
Forumleiding
Die hebben schijnbaar een iets minder prominent Heerenveen verleden.

Toch ook wel logisch? Qua grootste SC Heerenveen spelers is Doke Schmidt na Jon Dahl Tomasson, Bosvelt, Janmaat en Woudenberg toch de vijfde grootste SC Heerenveen speler ooit.
 

Abubakari

Well-known member
Sinds 2010/11 pakte alleen RKC Waalwijk (2011/12) als promovendus meer punten na zeven speelrondes dan
Cambuur.
13 om 12.
 
Laatst bewerkt:

Bernardo

Well-known member
Ja, dat is hoe ik ook in het voetbal sta. Leuk dat ze boven Heerenveen staan, maar niet meer dan dat. Vooral mooi dat ze het goed doen. Maar ja, ik ben ook geen hardcore Cambuurfan, al heb ik met Feyenoord of PSV ook niet wat gevegt of vakx of de Wolf met Ajax heeft. Gezonde rivaliteit waarbij het in de titelstrijd altijd goed uitkomt als ze punten verspelen. En nou ja, anders natuurlijk ook wel leuk als PSV of Feyenoord verliest😀.
Maar bij Cambuur zijn er mensen die Doke Schmidt verwijten dat ie bij dkv heeft gespeeld, dan ben je wel een beetje raar wat mij betreft. Zeker omdat Doke het prima doet, verzaakt nooit, scherpe tackles en soms zelfs een assist. Ik ben wel een Doke fan geworden.


Tja heb je zulke supporters niet lopen bij elke club? Ook bij Ajax zul je supporters hebben die Berghuis verwijten dat hij bij Feyenoord heeft gespeeld en zo zijn er vast nog veel meer voorbeelden. Doke is hier nu gewoon een 'cultheld' aan het worden door zijn spel en inzet. Kan hier prima nog jaren spelen.
 

Abubakari

Well-known member
Tuurlijk, ik zeg ook niet dat iedereen bij Cambuur er zo over denkt. Ongezonde fanaten heb je overal.

Heeft Berghuis bij Feyenoord gespeeld dan? Wist ik niet. Wel dat zijn vader ooit bij Cambuur speelde.
 
Bovenaan