Speelronde 34, de laatste speeldag!

Wie eindigt op de 16e plaats?

  • Excelsior

    Stemmen: 5 83,3%
  • RKC

    Stemmen: 1 16,7%
  • Heracles

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
We hoeven in ieder geval geen lijstjes te gaan maken om te kijken of de NL Voorronde CL-deelnemer eventueel geplaatst is, dat is overduidelijk een 'nee'. In de voorronde EL (Ajax) is het volmondig een 'ja'. (in alle ronden)
 

stc

Well-known member
En zo gebeurt het

En nog 2e geel voor Bruma wegens die handsbal. Dat had nou wat mij niet gehoeven, was een ongelukkige handsbal.
Terechte rode kaart voor Bruma. Handsbal was oliedom. Makkelie had waarschijnlijk regen in zijn ogen. Anders had hij wel direct een strafschop gegeven.

Daarnaast is de kwaliteit van RKC ondermaats.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

Abubakari

Well-known member
Boutrah met de 1-0 voor Vitesse. Kan niet zeggen dat het onverdiend is.
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar wel het het eerste kwartier (en de rest vd eerste helft, daarna naar buiten in het mooie weer gegaan) Ajax beter en 3 kansen/mogelijkheden, Vitesse scoort uit zijn eerste kans.
Kan wel zeggen dat het onverdiend was.
 
Laatst bewerkt:

Forza AZ

Well-known member
We hoeven in ieder geval geen lijstjes te gaan maken om te kijken of de NL Voorronde CL-deelnemer eventueel geplaatst is, dat is overduidelijk een 'nee'. In de voorronde EL (Ajax) is het volmondig een 'ja'. (in alle ronden)
AZ zou overigens ook geen geplaatste status hebben gehad in de 3e voorronde CL. Er zijn al zeker 4 clubs met een hoger coëfficient.

Twente gaat nu loten tegen één van de volgende clubs:
-Benfica
-Club Brugge (als ze 2e worden in België)
-Rangers
-Slavia Praag *
-Salzburg (als Club Brugge geen 2e wordt in België) *

*: Deze clubs moeten nog wel spelen in de 2e voorronde, dus kan Twente ook hun tegenstanders daarin treffen (Dinamo Kiev, Partizan of de nummer 2 van Turkije of Zwitserland.
 

delmaestro

Well-known member
Ik heb niet de hele wedstrijd gezien maar wel het het eerste kwartier (en de rest vd eerste helft, daarna naar buiten in het mooie weer gegaan) Ajax beter en 3 kansen/mogelijkheden, Vitesse scoort uit zijn eerste kans.
Kan wel zeggen dat het onverdiend was.
Kan je zeker zeggen!

Maar dan lul je wel uit je nek 😉
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
AZ zou overigens ook geen geplaatste status hebben gehad in de 3e voorronde CL. Er zijn al zeker 4 clubs met een hoger coëfficient.

Twente gaat nu loten tegen één van de volgende clubs:
-Benfica
-Club Brugge (als ze 2e worden in België)
-Rangers
-Slavia Praag *
-Salzburg (als Club Brugge geen 2e wordt in België) *

*: Deze clubs moeten nog wel spelen in de 2e voorronde, dus kan Twente ook hun tegenstanders daarin treffen (Dinamo Kiev, Partizan of de nummer 2 van Turkije of Zwitserland.
Brugge zal 1e worden
 

Abubakari

Well-known member
Kan je zeker zeggen!

Maar dan lul je wel uit je nek 😉
Ik heb het over het eerste kwartier he. Niet over de hele wedstrijd.

De commentator van ESPN zei een halve minuut voor de 1-0 dat Ajax de 0-1 verdiende cq dat die in de lucht hing en kort daarna dat het volgens hem “opeens” 1-0 voor Vitesse werd.
Maar dan zal die ook wel uit zijn nek lullen.
 

delmaestro

Well-known member
Ik heb het over het eerste kwartier he. Niet over de hele wedstrijd.

De commentator van ESPN zei een halve minuut voor de 1-0 dat Ajax de 0-1 verdiende cq dat die in de lucht hing en kort daarna dat het volgens hem “opeens” 1-0 voor Vitesse werd.
Maar dan zal die ook wel uit zijn nek lullen.
Ik ook. Het eerste kwartier was Vitesse namelijk vrij sterk. De 1-0 had na 80 seconden kunnen/moeten vallen. Na een kwart wedstrijd ging de druk er, logischerwijs, iets vanaf. Al kwam toen nog wel die bal op de paal. Ajax was vooral slordig, en dat gold voor de gehele wedstrijd. Die zijn ook wel een fase lang de bovenliggende partij geweest, maar dat was zeker niet het eerste kwartier naar mijn mening.

En commentatoren die uit hun nek lullen... het zal niet de eerste keer zijn...



Hieronder een screenshot van de eerste 4 zinnen uit de liveblog van de website van Ajax

1716279079809.png
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
De eerste 80 seconden heb ik gemist, ik moest eerst de moed bij elkaar schrapen…😉
Nee, ik moest eerst uitvinden hoe ik de wedstrijd kon zien op internet, inloggen etc.
Dus dat begin heb ik gemist. De goal van Vitesse viel dan mijns inziens wel op een moment dat Ajax de boel onder controle had en zelf eerder leek te gaan scoren (wat die espn gast dus ook zei). Ik las op showtime het overzicht van de kranten en die zeiden ook dat de 1-0 terecht was. Dus dan geef ik mijn ongelijk maar toe.

Al was het maar om een streep onder dit ietwat tegenvallende seizoen te zetten. 😒
 

delmaestro

Well-known member
De eerste 80 seconden heb ik gemist, ik moest eerst de moed bij elkaar schrapen…😉
Nee, ik moest eerst uitvinden hoe ik de wedstrijd kon zien op internet, inloggen etc.
Dus dat begin heb ik gemist. De goal van Vitesse viel dan mijns inziens wel op een moment dat Ajax de boel onder controle had en zelf eerder leek te gaan scoren (wat die espn gast dus ook zei). Ik las op showtime het overzicht van de kranten en die zeiden ook dat de 1-0 terecht was. Dus dan geef ik mijn ongelijk maar toe.

Al was het maar om een streep onder dit ietwat tegenvallende seizoen te zetten. 😒

Nou ja, de streep staat er ten minste. Eindelijk. Na zo'n seizoen, zowel bij Ajax als bij Vites, is de zomerperiode van harte welkom. En in augustus weer knallen!
 

Jacco

Well-known member
Was aan het wandelen zondag met vriendin.
Omdat ik de spanning niet helemaal kon bedwingen had ik de ESPN-app geinstalleerd die push meldingen geeft bij doelpunten van Twente en AZ. Een wel heel jolig "goaaaaal" verstoorde steeds regelmatig de rust in Noord-Limburg.
In het begin alleen maar doelpunten van AZ, dus het voorgevoel dat Twente het op eigen kracht moest doen kwam uit.
Rond kwart over vier was er voor mij wel een heel mooie minuut met de 3-3 van Utrecht, de 1-2 van Twente en een ijscozaak in zicht.

Of Twente het meer verdient dan AZ weet ik niet; qua punten en qua spel zat het volgens mij erg dicht bij elkaar.
Twente was in uitwedstrijden tegen de topploegen inderdaad wat timide, maar wel met als enig resultaat een 0-0 in de Kuip.
Thuis werd met dominant spel gewonnen van Ajax, Feyenoord en AZ.
Volgens mij won AZ alleen maar thuis van Twente en gingen alle andere topwedstrijden verloren.
Twente is dus imo beter in de topwedstrijden. Staat tegenover dat ze iets minder goed waren in de uitwedstrijden tegen laagvliegers.

De laastste ronde ook niets te klagen over de abritrage: de rode kaart van AZ en de penalty van Twente kwamen mooi uit, maar helemaal 100% duidelijk waren beide niet.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan