Speelronde 30

Vergroot Ajax zijn voorsprong op PSV?

• Ja, het gat wordt steeds groter

Stemmen: 1 16,7%
  • Nee, voorsprong blijft hetzelfde

Stemmen: 3 50,0%
  • Nee, afstand tussen beide clubs wordt kleiner

Stemmen: 2 33,3%

• Totaal aantal stemmers
    6
  • Opiniepeiling gesloten .

Abubakari

Well-known member
Met Weghorst erin begint het eindelijk ergens op te lijken voorin. Snap niet dat hij nooit mag starten.
Immens verschil met Brobbey in de spits. Weghorst komt er in en het gevaar ontstaat. Als Matheus die ongelooflijk onnozele actie niet maakt dan win je hem denk ik. Echt, hoe kan ie zo’n domme fout maken. En die vrije trap ziet ie er ook slecht uit.

Nou ja, twee keer winnen en Ajax is kampioen.

JMD

Well-known member
Puntje, maar met dit dramatische spel ga je het nooit worden.
Tsja, de spanning kon Ajax lang weghouden, maar nu gaan er andere krachten spelen en is PSV ineens de jager geworden. Ajax hoefde het hele jaar niks (ok, CL halen, maar dat is nooit echt in gevaar gekomen omdat AZ/Twente enz zwak waren), maar als ze nu geen kampioen meer worden dan gaat het toch als een flinke nederlaag gelden. Terwijl als je in februari (of misschien nog voor de topper tegen PSV) gezegd zou worden dat Ajax 2e zou worden dat iedereen er voor getekend zou hebben bij Ajax (gezien waar je vorig jaar vandaam kwam).

JMD

Well-known member
Kom op zeg, 4x paal/lat, beetje meer geluk en je wint met 2 of 3-0.
Daar zou ik me idd meer zorgen om maken, want vorige week moet Ajax na een kwartier natuurlijk ook al op 0-2/0-3 staan. Het geluk lijkt weg, iets waar het Ajax dit seizoen eigenlijk niet echt aan ontbroken heeft (ook de meest idiote situaties die allemaal (terechte) penalty's opleverden).

stc

Well-known member
In theorie kan Feyenoord ook nog eerste worden. Dan moet Ajax alles verliezen, Feyenoord alles winnen en PSV ook 2x verliezen. Maar dat gaat niet gebeuren natuurlijk.

JMD

Well-known member
Ajax - SParta, XG 3,22 om 1,06...
Eerder dit seizoen zat wedstrijden waar Ajax juist flink minder XG had maar wel won (Ajax staat op de XG-ranglijst ook 'pas' 3e (althans, toen ik een paar weken terug keek)), het lijkt helemaal te draaien.

Ik denk dat de 2 weken rust voor Ajax nu heel goed uit gaan komen voor hen. Als ik Farioli was zou ik ze gewoon een week vrij geven die spelers (met de opdracht zelf wel iets aan conditie te doen), laat ze maar het hoofd leegmaken.

Abubakari

Well-known member
Eerder dit seizoen zat wedstrijden waar Ajax juist flink minder XG had maar wel won (Ajax staat op de XG-ranglijst ook 'pas' 3e (althans, toen ik een paar weken terug keek)), het lijkt helemaal te draaien.

Ik denk dat de 2 weken rust voor Ajax nu heel goed uit gaan komen voor hen. Als ik Farioli was zou ik ze gewoon een week vrij geven die spelers (met de opdracht zelf wel iets aan conditie te doen), laat ze maar het hoofd leegmaken.
Alles hangt af van Feyenoord-PSV. Die is om 14.30, daarna om 16.45 Ajax-NEC.

JMD

Well-known member
Oei terugspeelbal
Zie nu de beelden, maar heb het idee dat Matheus denkt dat de bal van die Spartaspeler komt (die precies in de loop van de bal kwam en eroverheen stapte). Overigens wel idiote terugspeelbal, levensgevaarlijk, recht op die Spartaspeler af.

Overigens maak je niet vaak mee dat zo'n vrije trap in de 16 er in gaat.

stc

Well-known member

2 weken rust kan ook averechts werken. Het blijft misschien toch hangen dat puntverlies. Ik kan mij zo ook bedenken dat je liever volgende week speelt om alles weg te spoelen. Maar goed. 1ste wedstrijd voor Ajax is thuis en meteen hun kampioenswedstrijd. Want PSV heeft daarvoor verloren van Feyenoord.

JMD

Well-known member
Alles hangt af van Feyenoord-PSV. Die is om 14.30, daarna om 16.45 Ajax-NEC.
Aha, zover had ik nog niet gekeken qua starttijd. Dan kan Ajax - NEC idd ook de kampioenswedstrijd worden maar ook een heel belangrijk duel als PSV wint in de Kuip (en natuurlijk volgende week in Eindhoven).
Wordt een heerlijke middag (hoop ik)

JMD

Well-known member
Maar even andere vraag: waarom begin je niet met Weghorst. By far de gevaarlijkste Ajacied al het hele seizoen, er gebeurt met hem altijd wat. Brobbey komt de laatste tijd niet verder dan shirtje trekken (en klaagt dan dat de tegenstander het ook doet) en op de grond liggen.

stc

Well-known member
Aha, zover had ik nog niet gekeken qua starttijd. Dan kan Ajax - NEC idd ook de kampioenswedstrijd worden maar ook een heel belangrijk duel als PSV wint in de Kuip (en natuurlijk volgende week in Eindhoven).
Wordt een heerlijke middag (hoop ik)
Ik ga er vanuit dat PSV in de kuip punten verspeelt zoals wel vaker gebeurd. Maar eerst maar de wedstrijd tegen Fortuna winnen en dan verder kijken. Wedstrijd per wedstrijd. Bij NEC gaat die Roelfs vast en zeker weer een blunder maken waardoor Ajax er met de winst vandoor gaat.

Abubakari

Well-known member
Maar even andere vraag: waarom begin je niet met Weghorst. By far de gevaarlijkste Ajacied al het hele seizoen, er gebeurt met hem altijd wat. Brobbey komt de laatste tijd niet verder dan shirtje trekken (en klaagt dan dat de tegenstander het ook doet) en op de grond liggen.
Snapt inmiddels niemand meer. Al is Weghorst in de basis vaak minder dan als invaller bij Ajax.

Bovenaan