Speelronde 22

JMD

Well-known member
1-0 voor Feyenoord gebleven, gat naar PSV blijft dus 10 punten, gat naar FC Twente wordt 8 punten.

Volgende week met Almere uit (Feyenoord) en PEC uit (PSV) op papier iets lastiger duels op de planning, de week daarna PSV - Feyenoord.
 

Abubakari

Well-known member
Was vandaag in de Arena, op de tribunes ook gelatenheid alom al komt dat ook doordat je met dit inspiratieloze voetbal het publiek niet mee krijgt. Even, voor de 2-1, kwam er wat schwung in en dat slaat dan ook over naar de tribunes maar dat was daarna weer verdwenen. Zonder vertrouwen, geen creativiteit, angst regeert en dan krijg je (voor de zoveelste keer, zo uit het hoofd Utrecht, PEC, Marseille uit, Hercules en nu dus weer) een goal om je oren diep in blessuretijd . Ergste was nog dat het ook gewoon een verdiende gelijkmaker was. We zijn qua misere weer terug op het level van toen van ‘t Schip net begon. AZ uit ga je ook verliezen, plek 4 uit zicht en moet je je nog zorgen maken om plek 5. Ook handig om behalve Henderson niks te halen in de winterstop, kijk wat je nu op moet stellen als Bergwijn en Berghuis geblesseerd zijn. Volgend seizoen geen Europees voetbal is een serieuze dreiging.
 

Maasveld

Well-known member
Matig interview ook van Schippie. Gooide alles op de situatie, terwijl hij voor vandaag ook wel degelijk andere keuzes had kunnen maken.
 

JMD

Well-known member
Ajax moet idd hopen dat Feyenoord de beker wint, dan is Europees zeker, want ploegen achter Ajax zijn ook niet stabiel… plek 4 zou nog wel kunnen, plek drie wordt lastig, alhoewel Twente vandaag ook niet overtuigde.
 

Batigoal

Well-known member
Welke dan? Wat voor andere opties had je voorin bijvoorbeeld? Of op het middenveld?
In ieder geval niet je beste verdediger verkwanselen op de linksbackpositie waar hij zelf aangeeft zich niet prettig te voelen.

Overigens zei Van 't Schip op de persco na het duel te overwegen om te switchen naar 5-3-2 omdat we daar meer een selectie voor hebben. Iets wat ik en anderen maanden geleden al zeiden, maar goed. Hopelijk brengt dat wat meer degelijkheid in het team.

Hoe is die gozer ooit international geworden
Sterker nog, hij en Sosa zijn nog steeds basisspeler bij Kroatië.
 

Abubakari

Well-known member
In ieder geval niet je beste verdediger verkwanselen op de linksbackpositie waar hij zelf aangeeft zich niet prettig te voelen.
Maar verder?
Overigens zei Van 't Schip op de persco na het duel te overwegen om te switchen naar 5-3-2 omdat we daar meer een selectie voor hebben. Iets wat ik en anderen maanden geleden al zeiden, maar goed. Hopelijk brengt dat wat meer degelijkheid in het team.
Heb ik ook gezegd, vloeken in de Ajax kerk maar zoveel punten verspelen is nog veel harder vloeken, hetgeen ik vanmiddag in 90+5 ook nog heb gedaan. Maar gezien de dramatische defensieve cijfers had dat al veel eerder gemoeten. Weinig Ajacieden die daar nog problemen mee hebben.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Van Opta:

Kenneth Taylor today:

• 0 key passes
• 0 crosses
• 0 long balls completed
• 0 shots on target
• 0 shots off target
• 0 dribbles completed
• 0 ground duels won
• 0 tackles
• 6 times possession lost
 

Abubakari

Well-known member
Van Opta:

Kenneth Taylor today:

• 0 key passes
• 0 crosses
• 0 long balls completed
• 0 shots on target
• 0 shots off target
• 0 dribbles completed
• 0 ground duels won
• 0 tackles
• 6 times possession lost
Helpt ook niet mee dat ie uitgefloten wordt en dat er gejuicht wordt als ie gewisseld wordt. Ik ben ook geen fan van Taylor maar in het stadion moet je je club steunen en het een jonge ploeg niet nog moeilijker maken.
 

Eef de Kip

Well-known member
Helemaal mee eens, zit me ook groen en geel te ergeren aan ‘m maar om je eigen spelers uit te fluiten vind ik onbegrijpelijk.
 
Bovenaan