Speelronde 21

Speelronde 21

  • Ja

    Stemmen: 6 66,7%
  • Nee

    Stemmen: 3 33,3%

  • Totaal aantal stemmers
    9
  • Opiniepeiling gesloten .

JMD

Well-known member
@ElSimao: ik vind je soms wat overdreven reageren mbt Ziyech, maar ik vind dat je vwb vandaag gelijk hebt als je zijn reactie na de 3-1 ziet.

Ben het niet met je eens vwb hoe de mede-spelers reageren, daar zie ik gewoon blijheid voor hem, en ook opluchting dat je de zege over de streep trekt.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het voordeel is wel dat Ziyech nu weer de eerste 67 vrije trappen kan opeisen, want hij heeft gescoord :duim:
 

JMD

Well-known member
Anyway, we gaan overmorgen al weer verder.
PSV ontvangt woensdag om 18.30 Excelsior, Ajax speelt 2 uur later nog zuidelijker, bij Roda JC.


Van de komende 13 speelrondes zijn er natuurlijk 2 tegelijkertijd (de 33e en 34e), het is nog PSV - Ajax en dan blijven er 10 duels over. Van die 10 duels speelt PSV 9x eerder dan Ajax. Dat is toch een groot voordeel voor PSV bij de huidige stand, want elke keer moet Ajax winnen om bij te blijven. Ik weet dat ik soms hopeloos ouderwets ben in deze, maar eigenlijk moeten in deze tijd van het jaar kampioenskandidaten gewoon tegelijkertijd spelen. Zeker nu zowel PSV als Ajax geen Europese en bekerverplichtingen meer hebben. Daar kan je als FOX zijnde toch ook een mooi schakelprogramma van maken?? Gewoon beide ploegen zaterdagavond 19.45 of zondag 14.30. Mooi toch? Dat spreekwoordelijk elke minuut de kansen weer keren.
 

JMD

Well-known member
Het voordeel is wel dat Ziyech nu weer de eerste 67 vrije trappen kan opeisen, want hij heeft gescoord :duim:
Jep. En Ajax won toch al, dus die 3-1 maakte ook niet uit. Maar de vrijetrapbenutting van Ajax gaat weer naar beneden de komende weken.:p

En als dan ElSimao nog gelijk heeft dat het intern bij Ajax mis zit (en dus de pleuris gaat uitbreken) dan kan het een mooi voorjaar worden.
 

ElSimao

Active member
@ElSimao: ik vind je soms wat overdreven reageren mbt Ziyech, maar ik vind dat je vwb vandaag gelijk hebt als je zijn reactie na de 3-1 ziet.

Ben het niet met je eens vwb hoe de mede-spelers reageren, daar zie ik gewoon blijheid voor hem, en ook opluchting dat je de zege over de streep trekt.

Maar je ziet toch wat er gebeurt? Die jongen eist alles op en kiest altijd voor eigen glorie. Of het de beste keuze voor het team is, interesseert hem werkelijk geen reet. En niemand die er iets aan doet, zelfs de trainer niet.
 

JMD

Well-known member
Maar je ziet toch wat er gebeurt? Die jongen eist alles op en kiest altijd voor eigen glorie. Of het de beste keuze voor het team is, interesseert hem werkelijk geen reet. En niemand die er iets aan doet, zelfs de trainer niet.
Met dat gedeelte ben ik het ook echt met je eens.
 

JMD

Well-known member
Ah, de Ajacieden zijn het met elkaar eens.

Hoe staat HSV ervoor??? Als ze zo doorgaan kunnen ze hun gebruikelijke Houdini-act op speeldag 34 niet meer uitvoeren. Zou mooi zijn dat het dubbeltje daar eens de andere kant op valt.
 

ElSimao

Active member
Met dat gedeelte ben ik het ook echt met je eens.

Kijk, van een de Ligt of een Frenkie de Jong kun je niet verwachten dat ze die vent op zijn plek zetten. Maar van een Huntelaar of een Schone juist wel. Beiden hebben het laten liggen en dat is een beetje jammer.
 

ElSimao

Active member

Pascallovic

Well-known member
Iets is beter dan niets, maar een beetje halfslachtig en laf is dit natuurlijk wel. Het was pas stoer geweest als hij vorige week in Utrecht Ziyech had weggehouden bij die bewuste vrije trap en ervoor had gezorgd dat Schone zou nemen.

Zodat je de trainer kon affikken omdat hij niet in staat was om afspraken te maken over vrije trappen en spelers dus ruzie in het veld gingen maken.
 

Susa

New member
Vandaag was zelfs voor Susa de druppel, ik ben zo klaar met dit seizoen...

En waarom weer Tapia en Malacia in de basis terwijl Botteghin en Haps fit zijn. Dat kan ik die knul van 18 niet kwalijk nemen maar die voegt nu eenmaal niet veel toe om over circus Tapia nog maar te zwijgen.

Middenveld en aanval ook weer statisch en idee?nloos en uiterst voorspelbaar zonder gif en gogme.

Wat is de tactiek Gio ?
 

ElSimao

Active member
Zodat je de trainer kon affikken omdat hij niet in staat was om afspraken te maken over vrije trappen en spelers dus ruzie in het veld gingen maken.

Nog beter zou het inderdaad zijn als het niet nodig geweest zou zijn om hem weg te houden omdat ten Hag van tevoren aangegeven zou hebben dat Schone de vrije trappen neemt.
 

Maasveld

Well-known member
Voor de neutrale toeschouwer zal het denk ik een vrij saaie pot zijn geweest, met name de 1ste helft. Enkele afstandschoten en 1 grote kans voor Opoku waren de enige wapenfeiten. Verder nog een schop van Berghuis die zomaar rood had op kunnen leveren. 2de helft begon Feyenoord iets meer te drukken zonder echt gevaarlijk te worden. De grootste kansen waren voor VVV met 2 keer van Crooy. Op een gegeven moment leek VVV het punt te verdedigen, maar nadat Thy Castelen alleen voor de keeper zette kon Tapia enkel nog een overtreding maken. Hoewel de overtreding er m.i. buiten was, werd ie op de stip gelegd. Iets dat je wel aan Leemans kan overlaten. Feyenoord was daarna ook niet meer bij machte om gevaar te stichten.

Een erg bleu Feyenoord vandaag. Achterin ging het nog wel, maar op het middenveld staat 0,0 creativiteit. De aanvallers hadden er vandaag ook geen zin in. Over het wisselbeleid is wel genoeg gezegd. Bij VVV stond het wederom als een huis. Op zichzelf heeft VVV op Unnerstall en Thy na geen bijzondere spelers, maar het is een ontzettend hecht en ingespeeld team dat precies weet wat ze aan elkaar hebben. Na 21 wedstrijden 13 punten boven de streep. Ik begin stiekem een beetje naar boven te kijken...
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Voor de neutrale toeschouwer zal het denk ik een vrij saaie pot zijn geweest, met name de 1ste helft. Enkele afstandschoten en 1 grote kans voor Opoku waren de enige wapenfeiten. Verder nog een schop van Berghuis die zomaar rood had op kunnen leveren. 2de helft begon Feyenoord iets meer te drukken zonder echt gevaarlijk te worden. De grootste kansen waren voor VVV met 2 keer van Crooy. Op een gegeven moment leek VVV het punt te verdedigen, maar nadat Thy Castelen alleen voor de keeper zette kon Tapia enkel nog een overtreding maken. Hoewel de overtreding er m.i. buiten was, werd ie op de stip gelegd. Iets dat je wel aan Leemans kan overlaten. Feyenoord was daarna ook niet meer bij machte om gevaar te stichten.

Een erg bleu Feyenoord vandaag. Achterin ging het nog wel, maar op het middenveld staat 0,0 creativiteit. De aanvallers hadden er vandaag ook geen zin in. Over het wisselbeleid is wel genoeg gezegd. Bij VVV stond het wederom als een huis. Op zichzelf heeft VVV op Unnerstall en Thy na geen bijzondere spelers, maar het is een ontzettend hecht en ingespeeld team dat precies weet wat ze aan elkaar hebben. Na 21 wedstrijden 13 punten boven de streep. Ik begin stiekem een beetje naar boven te kijken...

Van harte man!

Geheel eens met je analyse. VVV deed het weer prima. Steijn heeft het echt zeer goed neergezet.

Dat gebrek aan creativiteit is al het hele seizoen het meest besproken onderwerp in onze Feyenoordgroep. Het is voor ons echt onbegrijpelijk dat Gio daar geen wijzigingen in aanbrengt, terwijl we de spelers wel hebben. Larsson, Hansson, de aan Roda verhuurde Gustafson. En nu Van Persie, die ook kort achter Jorgensen kan spelen. Maar de wissel van vandaag spreekt boekdelen over hoe Gio denkt.

Ik heb lang nagedacht over het verschil met vorig seizoen, toen we ogenschijnlijk makkelijker voetbalden. En ik denk erachter te zijn: Rick Karsdorp. Die speelde weliswaar rechtsback, maar kwam vanuit die rol vaak op het middenveld in balbezit, waar hij als een soort spelverdeler speelde. Hij was vaak degene die Jorgensen op het juiste moment over de grond aanspeelde. En omdat hij een extra man werd op het middenveld, kon Toornstra ook dichter bij Jorgensen spelen. Zo hebben we echt veel goals gemaakt. Een andere speler die we erg missen is Elia. Toch iemand die vaak dubbele dekking had, waardoor er voor anderen meer ruimte ontstond. Larsson en Boetius zijn (nog) niet zo dominant. Komt bij dat Elia elke wedstrijd wel een paar keer een kans voor zichzelf of een medespeler cre?erde, waardoor hij vaak beslissend was.

Mijn boosheid naar Gio is inmiddels wel gezakt. Maar desalniettemin hoop ik wel dat er in de zomer een andere trainer voor de groep komt. Ik denk dat het echt geen kwaad kan om een ander met deze (toch wel talentvolle) groep aan de slag te laten gaan. En het lijkt me serieus geen slecht plan om een trainer als Van der Gaag of Steijn daarvoor de kans te geven. Die bewijzen allebei dat ze spelers beter kunnen maken en een team naar z'n mogelijkheden laten spelen. Bovendien worden ze voldoende ondersteund met Van Gastel en Wouters als assistenten.
 

ElSimao

Active member
Veltje speelde overigens wel weer prima. Iemand ook weer een kaart aangenaaid, goed zeg. Op deze manier zou ik het niet eens erg vinden als hij nog een jaartje blijft. Levert bij verkoop aan het buitenland toch geen zak op.
 

Batigoal

Well-known member
Tagliafico bevalt me zeer goed. Bijt zich vast in zijn tegenstander, is niet bang om naar voren te gaan en heeft inventieve oplossingen. Een verademing t.o.v. Dijks die maar wat doet en gewoon loze voorzeten geeft.
 
Bovenaan