Speelronde 20

Hups


  • Totaal aantal stemmers
    13

Bonehead

Well-known member
Vorige week zei Bonehead nog dat Ajax niet echt afstand nam, weekje later ziet de wereld er al weer wat anders uit.

Klopt. Er is een gaatje geslagen, maar om nu te zeggen dat alles al beslist is gaat mij veel te ver. Zo overtuigend als Ajax vandaag was, was het namelijk die andere twee wedstrijden deze week allerminst en dan kun je zo maar tegen puntverlies aan lopen. Nu kan dat Ajax nu nog wel een keer hebben daar niet van.
 

gevegt

Well-known member
Klopt. Er is een gaatje geslagen, maar om nu te zeggen dat alles al beslist is gaat mij veel te ver. Zo overtuigend als Ajax vandaag was, was het namelijk die andere twee wedstrijden deze week allerminst en dan kun je zo maar tegen puntverlies aan lopen. Nu kan dat Ajax nu nog wel een keer hebben daar niet van.
Bah, nuance.
 

Abubakari

Well-known member
Klopt. Er is een gaatje geslagen, maar om nu te zeggen dat alles al beslist is gaat mij veel te ver. Zo overtuigend als Ajax vandaag was, was het namelijk die andere twee wedstrijden deze week allerminst en dan kun je zo maar tegen puntverlies aan lopen. Nu kan dat Ajax nu nog wel een keer hebben daar niet van.
Hoe dan ook, een mooie stap gezet, in een zware reeks zonder altijd groots te spelen vrijwel alles gewonnen, veerkracht getoond en wedstrijden in het slot toch nog de punten gepakt. Overigens vond ik alleen Feyenoord en Willem II niet goed, de rest was over het algemeen goed, maar misten ze de scherpte voor de goal.

Beslist is het inderdaad nog niet, daar is voetbal te onvoorspelbaar voor, maar als je ziet hoe de concurrentie vaak speelt denk ik wel dat die meer punten gaan verspelen dan Ajax nog gaat doen. Zeker als je weet dat januari vaak niet Ajax' beste maand is en dat ze vanaf maart vaak vrij weinig meer laten liggen beschouwde ik dit wel als een vrij cruciale fase. Ik ben er ondanks alles vrij zeker van dat Ajax kampioen wordt. Zou me echt heel erg verbazen mocht dat niet gebeuren.
Verder hou ik ook niet zo van dat lafjes indekken wat je op dit forum vaak ziet, ik geloof in dit Ajax en in de titel en dat spreek ik dan ook uit.
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan