Speelronde 2


  • Totaal aantal stemmers
    13

Maasveld

Well-known member
Proficiat DGS, vandaag helemaal weggespeeld door Twente. Als ze dit doorzetten ben ik benieuwd of ze de top3 kunnen aanvallen, mooi team staat er nu.

Voor ons 0 uit 2, maar niet verrassend gezien de start met Ajax thuis en Twente uit.
Volgende week moet het gebeuren, thuis tegen Cambuur.
Wat vond je van het interview met Seuntjens?
 

Bernardo

Well-known member
[/QUOTE]
Onmogelijke opgave volgens de statistiekjes van Henk. Die zijn echt megagoed hoor.
Die zijn ook gewoon goed, de meeste schoten van de Eredivisie, xG van 4.37 alleen PSV hoger, alleen de belangrijkste staat nog op 0. Spel tegen Utrecht uitgezonderd eerste 15 minuten was ook alweer veel beter dan tegen Excelsior, bied allemaal wat hoop, hebben we straks vd Water en en nog een goede buitenspeler erbij moeten de doelpunten ook komen. Benieuwd hoe we tegen Fortuna voor de dag komen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wel opvallend dat Cambuur vorig jaar het omgekeerde had. Toen zat Henk de Jong meer op de lijn van Jamel en had nog niet veel met statistiekjes?
 

Pascallovic

Well-known member
Wel opvallend dat Cambuur vorig jaar het omgekeerde had. Toen zat Henk de Jong meer op de lijn van Jamel en had nog niet veel met statistiekjes?
Ja, maar als Silvester van der Water straks fit is stromen de doelpunten binnen. In zijn laatste MLS-seizoen heeft ie er immers ook 3 gemaakt en in zijn laatste Eredivisieseizoen wist hij toch ook 3x het net te vinden.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, maar als Silvester van der Water straks fit is stromen de doelpunten binnen. In zijn laatste MLS-seizoen heeft ie er immers ook 3 gemaakt en in zijn laatste Eredivisieseizoen wist hij toch ook 3x het net te vinden.

Cambuur is wel een club met problemen met scoren.

FC Groningen heeft haar selectie qua scorend vermogen ook wel op orde. Die doen het daarnaast helemaal mooi door de reputatie te vestigen dat zij spelers niet voor redelijke bedragen laten gaan. Dat zal vast wel helpen om straks nog spelers over de streep te trekken. De TD heeft zowel qua aankopen als verkopen wel de naam lastig te zijn. Dat leek FC Groningen omhoog te helpen, maar het lijkt nu toch wat te kantelen. Zitten financieel wel in de lift, maar als je sportief de val gaat maken gaat dat je financieel ook bijten.
 

Jef400

Well-known member
Over het algemeen is Fledderus ook gewoon uitstel van executie. Hij houd Roda in de eredivisie. Roda zakt af naar KKD-club. Heracles is hij TD, hij vertrekt en een jaar later Heracles naar de KKD. Bij Groningen gaat hij straks weg en dan zit Groningen in de KKD.
 

erka

Well-known member
FC Groningen heeft haar selectie qua scorend vermogen ook wel op orde. Die doen het daarnaast helemaal mooi door de reputatie te vestigen dat zij spelers niet voor redelijke bedragen laten gaan. Dat zal vast wel helpen om straks nog spelers over de streep te trekken. De TD heeft zowel qua aankopen als verkopen wel de naam lastig te zijn. Dat leek FC Groningen omhoog te helpen, maar het lijkt nu toch wat te kantelen. Zitten financieel wel in de lift, maar als je sportief de val gaat maken gaat dat je financieel ook bijten.

Ligt financieel wel wat genuanceerder. Onder Nijland was er een spelersfonds waarin hoge rendementen waren afgesproken voor de investeerders in het fonds. In de hoogte van 25-50% per uitgaande transfer. Plus daarbij alle andere onkosten en vergoedingen en Groningen hield vrijwel niks over om zelf te investeren in nieuwe spelers. Daarom werden de gehaalde spelers de laatste jaren (en eigenlijk al langer) steeds minder en was Groningen aan de andere kant gedwongen om te verkopen vanwege de afgesproken rendementen.

Het eerste wat Fledderus heeft gedaan is dat fonds afkopen met de opbrengst van de transfers van vorig jaar. Dat was een hele goede zet en daarom hoeft Groningen nu niet meer te verkopen. Helaas zijn de nieuwe spelers daardoor niet op niveau en dat kun je hem wel aanrekenen vind ik. Maar dat hij dat fonds heeft afgeschaft vind ik een uitstekend besluit.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dat is zeker positief. Daarnaast is ook een sprong gemaakt na de komst van Gudde. Ik denk alleen dat het conflictmodel met ingaande spelers op termijn zich gaat wreken en het vasthouden van spelers door te hoge bedragen te verlangen jezelf ook minder aantrekkelijk maakt voor nieuwe spelers. Je kan nu Strand Larsen voor het tienvoudige verkopen. Dat lijkt mij een mooi moment om je centen te pakken. Daarmee kun je een speler die goals kan maken wellicht vervangen door twee of drie spelers die goals kunnen maken. Dat heeft de selectie van FC Groningen wel nodig. Tuurlijk heeft Strand Larsen nog inclusief optie nog een driejarig contract, maar de waardeontwikkeling gaat niet enorm hoog zijn als FC Groningen nog verder afzakt als vorig seizoen.
 

Pascallovic

Well-known member
Schijnbaar weinig vertrouwen dat ze 2 of 3 spelers die goals kunnen maken op het scoutingslijstje hebben staan. Ze waren anderhalf jaar geleden heel trots dat ze die Paulos Abraham hadden binnengehaald, maar dat is voorlopig in flinke miskleun geworden, die had er eigenlijk nu wel moeten staan, zodat ze Strand Larsen konden verkopen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ja, Paulos Abraham is wel een bijzonder verhaal. Schijnbaar was Feyenoord daar wel echt serieus mee bezig. Niet zoals die Scandinavische buitenspeler die AZ heeft gehaald of die Griek van FC Twente, die slechts op een lange lijst stond. Maar goed Wålemark toont op zich potentie, maar had je met huidige kennis wellicht ook niet gehaald.
 

erka

Well-known member
Abraham is zo licht, die komt niet eens voorbij een gemiddelde DVK-er denk ik. Totaal gebrek aan fysieke kracht en zelfvertrouwen. Hopelijk komt het goed maar ik denk ut nie.
 

Maasveld

Well-known member
Abraham is zo licht, die komt niet eens voorbij een gemiddelde DVK-er denk ik. Totaal gebrek aan fysieke kracht en zelfvertrouwen. Hopelijk komt het goed maar ik denk ut nie.
Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat de gemiddelde DVK'er ook vrij zwaar is, dus dat is niet zo heel vreemd.
 
Bovenaan