Speelronde 18

Carnaval


  • Totaal aantal stemmers
    18

JMD

Well-known member
Kwamen toch aardige berichten vanuit Frankrijk of is dat ook al voorbij?
Klopt ja, bij OGC Nice, middenmoot Frankrijk. Rosario zou voor een FC Utrecht ook gewoon een nuttige kracht zijn, voor een ploeg die om de titel wil spelen is het gewoon niet genoeg.
 

stc

Well-known member
Kan eigenlijk alleen maar beter gaan met PSV. Gifbeker is wel leeg denk ik. Boscagli binnenkort weer beschikbaar. Dan kan Obispo banken. Fabio Silva binnenkort ook erbij. De Jong ook erbij. Nog ergens paar versterkingen. Misschien komt de ommekeer wel op 5 februari.

Verstuurd vanaf mijn SM-G970F met Tapatalk
 

JMD

Well-known member
Maar wel lekker 70 miljoen op de bank. Oh nee die gaan grotendeels aar de schulden.
PSV had geen schuld. Wel ingeteerd op eigen vermogen (van 40 naar 17 miljoen). De transfer van Gakpo was nodig om over dit seizoen niet negatief te draaien (en helemaal al het eigen vermogen kwijt te zijn). Het geld van Madueke kan wel ingezet worden voor versterkingen, waarbij van die 38 miljoen natuurlijk nog een deel opgaat aan commissies zaakwaarnemers, opleidingsvergoedingen e.d.
 

Hankie

Well-known member
PSV had geen schuld. Wel ingeteerd op eigen vermogen (van 40 naar 17 miljoen). De transfer van Gakpo was nodig om over dit seizoen niet negatief te draaien (en helemaal al het eigen vermogen kwijt te zijn). Het geld van Madueke kan wel ingezet worden voor versterkingen, waarbij van die 38 miljoen natuurlijk nog een deel opgaat aan commissies zaakwaarnemers, opleidingsvergoedingen e.d.
Kijk het jaarverslag even na op de langlopende en kortlopende schulden...
 

JMD

Well-known member
Kijk het jaarverslag even na op de langlopende en kortlopende schulden...
Iedereen heeft langlopende schulden, dat heten bijvoorbeeld hypotheken of leningen... ZOlang je die kan betalen is daar niks mis mee. Als dat niet zou kunnen heeft driekwart van Nederland een probleem, want er zullen weinig mensen zijn die een eigen huis zelf kunnen betalen.

Dat er iets aan de bedrijfsvoering bij PSV moet gebeuren is duidelijk, dat gaf Brands ook al aan, er werd standaard teveel uitgegeven om Ajax maar bij te houden. Ironisch genoeg is net in het jaar dat Brands aan de rem trekt Ajax het meest 'te pakken' van de afgelopen jaren... Dus dat daar wat aan gaat gebeuren is alleen maar goed, laat dat duidelijk zijn. Maar PSV hoefde 'alleen' maar te verkopen om de jaarrekening positief te krijgen, niet om schulden af te lossen, want die lopen lang. Hoogstens willen ze van leningen af, maar dat is vergelijkbaar met dat een huiseigenaar een deel van de hypotheek al aflost om de vaste lasten omlaag te krijgen.
 

Hankie

Well-known member
Iedereen heeft langlopende schulden, dat heten bijvoorbeeld hypotheken of leningen... ZOlang je die kan betalen is daar niks mis mee. Als dat niet zou kunnen heeft driekwart van Nederland een probleem, want er zullen weinig mensen zijn die een eigen huis zelf kunnen betalen.

Dat er iets aan de bedrijfsvoering bij PSV moet gebeuren is duidelijk, dat gaf Brands ook al aan, er werd standaard teveel uitgegeven om Ajax maar bij te houden. Ironisch genoeg is net in het jaar dat Brands aan de rem trekt Ajax het meest 'te pakken' van de afgelopen jaren... Dus dat daar wat aan gaat gebeuren is alleen maar goed, laat dat duidelijk zijn. Maar PSV hoefde 'alleen' maar te verkopen om de jaarrekening positief te krijgen, niet om schulden af te lossen, want die lopen lang. Hoogstens willen ze van leningen af, maar dat is vergelijkbaar met dat een huiseigenaar een deel van de hypotheek al aflost om de vaste lasten omlaag te krijgen.
Dan zijn dus de schulden (en ook kosten) te hoog als je voor 40 miljoen moet verkopen om het positief te krijgen. Als je dat dus niet kan doen kom je in problemen met de schulden.
 

JMD

Well-known member
Dan zijn dus de schulden (en ook kosten) te hoog als je voor 40 miljoen moet verkopen om het positief te krijgen. Als je dat dus niet kan doen kom je in problemen met de schulden.
Maar dat zeg ik toch ook? "De transfer van Gakpo was nodig om over dit seizoen niet negatief te draaien (en helemaal al het eigen vermogen kwijt te zijn)."

En verder zeg ik ook dat er iets aan de bedrijfsvoering gedaan moet worden. Overigens zijn niet de schulden de grote boosdoener, maar is het salarishuis "geëxplodeerd" om maar met Ajax mee te kunnen.
 

JMD

Well-known member
Overigens zijn de eerste berichten dat de blessure van Rui Mendes lijkt mee te vallen.
 

Jef400

Well-known member
0-0 op Spangen. Blij dat ik niet ben afgereisd. Dan had ik geheid mijn halte gemist op de terugreis
 

Abubakari

Well-known member
Met Gapko en Madueke, was het al 0-3 geweest.
Bij Studio Sport begonnen ze net ook al over Gakpo, maar die deed tegen Cambuur en Groningen ook gewoon mee.
Hup UberSuperTalent Fofana!
Komt uit de jeugd van GVAV Rapiditas.

Apart trouwens, verliezen bij Cambuur, Groningen en Emmen maar wel voor het eerst in 10 jaar ofzo bij Heerenveen gewonnen.
Nou ja, PSV heeft goed aan zijn populariteit gewerkt in het noorden zullen we maar zeggen.
 
Bovenaan