Speelronde 15

Speelronde 15

  • Hup Excelsior

    Stemmen: 1 5,9%
  • Come on Excelsior

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kut gevegt

    Stemmen: 3 17,6%
  • Hup Feyenoord

    Stemmen: 1 5,9%
  • Hup Ajax

    Stemmen: 3 17,6%
  • Fuck PSV

    Stemmen: 2 11,8%
  • Hup NAC

    Stemmen: 4 23,5%
  • Hup VVV

    Stemmen: 1 5,9%
  • gevegt is een eikel

    Stemmen: 2 11,8%

  • Totaal aantal stemmers
    17

PES5

Administrator
Forumleiding
Het is simpelweg niet uit te leggen dat iemand als Thorsby rood krijgt en De Ligt niet.

Oh ja, toch wel.

Voordeel van de twijfel gaat altijd naar de topclub.

Grote kans dat PEC hier in Amsterdam gewoon rood voor had gekregen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Nee hoor.

Maar ik vind het altijd wel grappig hoe de fans van zo'n club die beslissing van de scheids dan mooi recht proberen te praten met hele verhalen.
 

stc

Well-known member
Normaal gesproken zou een scheidsrechter neutraal/objectief moeten zijn. Soms heb je de scheidsrechter mee en soms niet. Ik moet zeggen dat ik vaak bij PSV de beslissingen van de scheids tegen PSV in twijfel trek, maar ik heb natuurlijk een subjectieve blik.
 

SanMark.

Well-known member
Het is simpelweg niet uit te leggen dat iemand als Thorsby rood krijgt en De Ligt niet.

Oh ja, toch wel.

Voordeel van de twijfel gaat altijd naar de topclub.

Grote kans dat PEC hier in Amsterdam gewoon rood voor had gekregen.

Ik denk dat je door de VAR een eerlijker wedstrijd verloop krijgt op lange termijn en in het voordeel zijn van de kleinere clubs. Scheidsrechters in het veld laten hoe je het wend of keert toch beinvloeden door het publiek. Op het moment dat het discutabel is , dus kregen clubs met veel publiek in het verleden vaker het voordeel van de twijfel. Nu word er objectiever van afstand naar deze beslissingen gekeken.
 

Pascallovic

Well-known member
Nee hoor.

Maar ik vind het altijd wel grappig hoe de fans van zo'n club die beslissing van de scheids dan mooi recht proberen te praten met hele verhalen.
Ik vind het altijd grappig hoe altijd dezelfde erop reageren moord en brand schreeuwen. Wat mij betreft horen gevallen als de Ligt en Thorsby hetzelfde beoordeeld te worden. Of je dan in beiden gevallen rood of geel geeft is mij om het even. Dat noem jij dan recht praten met hele verhalen erbij.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik denk dat je door de VAR een eerlijker wedstrijd verloop krijgt op lange termijn en in het voordeel zijn van de kleinere clubs. Scheidsrechters in het veld laten hoe je het wend of keert toch beinvloeden door het publiek. Op het moment dat het discutabel is , dus kregen clubs met veel publiek in het verleden vaker het voordeel van de twijfel. Nu word er objectiever van afstand naar deze beslissingen gekeken.

Op termijn eerlijker. Dat ben ik met je eens.

Ik vind het nu echter ook nog heel afhankelijk van wie er achter dat scherm zit. Gaat Nijhuis net zo makkelijk af op bijvoorbeeld een broekie achter het scherm als andersom? Uk denk het niet.

En dat de VAR er alleen is voor heel duidelijke foute belissingen vind ik echt een kulsmoes van sommige scheidsrechters.

Zijn dit jaar genoeg twijfelgevallen geweest waar de VAR toch de scheidsrechter heeft overruled.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik vind het altijd grappig hoe altijd dezelfde erop reageren moord en brand schreeuwen. Wat mij betreft horen gevallen als de Ligt en Thorsby hetzelfde beoordeeld te worden. Of je dan in beiden gevallen rood of geel geeft is mij om het even. Dat noem jij dan recht praten met hele verhalen erbij.

Maar dat zeg je niet.

Jij begint over dat het allemaal te billijken is. Strafschop Ajax bij Heerenveen en eerste goal daar; zelfde verhaal.

Je zou ook gewoon eens kunnen zeggen dat jullie inderdaad voordeel hebben gehad. Gister bij WillemII krijgt Heerkes ook rood, maar wat zou Van Amersfoort met zo"n hoge bal moeten? Ook discutabel.

Maar wat nu als er straks een grote club uit de koker komt boor Ajax in de CL en ook dan kiest de scheids partij voor City of PSG; dan schreeuwt men hier moord en brand.
 

Batigoal

Well-known member
Maar dat zeg je niet.

Jij begint over dat het allemaal te billijken is. Strafschop Ajax bij Heerenveen en eerste goal daar; zelfde verhaal.

Je zou ook gewoon eens kunnen zeggen dat jullie inderdaad voordeel hebben gehad. Gister bij WillemII krijgt Heerkes ook rood, maar wat zou Van Amersfoort met zo"n hoge bal moeten? Ook discutabel.

Maar wat nu als er straks een grote club uit de koker komt boor Ajax in de CL en ook dan kiest de scheids partij voor City of PSG; dan schreeuwt men hier moord en brand.

Lol, alsof dat laatste de beslissing van gisteren opeens tegen elkaar wegstreept. Twijfelgevallen heb je op elk niveau. En volgens heeft Ajax in Europees verband genoeg dubieuze beslissingen tegen gehad, dus dat is niets nieuws in het voetbal.

Ik had een rode kaart voor De Ligt niet raar gevonden, maar om nu te zeggen dat dit een duidelijke rode kaart was en dus een blunder van de scheidsrechter, nou nee.
 

Pascallovic

Well-known member
Maar dat zeg je niet.

Jij begint over dat het allemaal te billijken is. Strafschop Ajax bij Heerenveen en eerste goal daar; zelfde verhaal.

Je zou ook gewoon eens kunnen zeggen dat jullie inderdaad voordeel hebben gehad. Gister bij WillemII krijgt Heerkes ook rood, maar wat zou Van Amersfoort met zo"n hoge bal moeten? Ook discutabel.

Maar wat nu als er straks een grote club uit de koker komt boor Ajax in de CL en ook dan kiest de scheids partij voor City of PSG; dan schreeuwt men hier moord en brand.
Ik zeg dat hij 2 kanten op kan en dat het daarom geen fout is. Als ie wel rood had gegeven had ik niet geroepen dat het een onterechte rode kaart was geweest. Volgens mij was ik over die strafschop heel duidelijk:

Haha, dat de VAR zo'n penalty niet terugfluit.
Die 0-1 vond ik persoonlijk wat minder zwart/wit of je daar een overtreding voor moet geven..

Jij maakt er van dat er sprake is van voordeel omdat het een topclub betreft. Jij kan schijnbaar in de hoofden van de scheidsrechters en VAR's kijken en beoordelen dat zij dit in hun oordeel meewegen. Dat ondertussen van 't Schip en Ehizibue zich wel in de lezing van de arbitrage kunnen vinden doet er allemaal niet toe. Ook bij Heerkens weet jij het met je superioriteit weer beter dan de betrokkenen. Heerkens snapt volledig waarom het rood was en zoekt de fout alleen bij zichzelf omdat hij ziet dat hij net te lang heeft vastgehouden. Er was niks discutabel aan die rode kaart.

Als er straks een onterechte penalty of kaart komt als Ajax in de CL tegen een topclub speelt zal ik dat niet scharen onder het voortrekken van een topclub. Volgens mij heeft Ajax deze CL namelijk niet bijzonder veel te klagen gehad over de arbitrage. Maar goed wellicht was dat dan ook wel weer het voortrekken van Ajax.
 

Abubakari

Well-known member
Ik vond het ook een belachelijke gele kaart, de bal ging al haast over de achterlijn.

Maar wat ik nog belachelijke vond was de samenvatting op studio sport. Het leek wel een samenvatting van de kkd op Fox, de doelpunten en een gele kaart. Het interview met de Jong (die dus precies niks bijzonders zei) duurde langer.
 

Abubakari

Well-known member
Net de samenvatting op Fox gekeken, zelfs van Polen en Ehizibue waren het eens met geel.

Tussen de 1-3 en 1-4 gebeurde er dus niks bijzonders meer?
 
Bovenaan