Seizoensgidsen 2022/2023

ALenstra

Well-known member
In Duitsland is zojuist de Bundesliga sonderheft van Sportbild verschenen. Morgen volgen die van Kicker en 11Freunde.
 

Batigoal

Well-known member
Mooi het gaat alweer beginnen! Voor Der Kicker moet ik tegenwoordig naar de stad, die verkopen ze hier niet meer. Vi krijg ik automatisch en de special van het Belgische Sport Magazine krijg ik altijd keurig opgestuurd als ik een mailtje stuur. Aan het eind van de zomer bestel ik dan altijd een sloot jaarboeken, maar het Britse bedrijf waar ik dat doe had in coronatijd nogal wat leveringsproblemen. Benieuwd hoe dat dit seizoen gaat zijn.
 

stc

Well-known member
Heb vandaag de Sport Bild Sonderheft seizoensgids bij Donner gehaald. Der Kicker hadden ze daar helaas (nog) niet.
 

stc

Well-known member
Inmiddels der Kicker ook binnen. Binnenkort natuurlijk ook de Elf en VI seizoensgidsen weer binnenhalen.
 

Batigoal

Well-known member
In de voorbeschouwing op het nieuwe seizoen staat bij een paar foto's "bijschrift" als bijschrift. Is toch een beetje slordig.
 

JMD

Well-known member
In de voorbeschouwing op het nieuwe seizoen staat bij een paar foto's "bijschrift" als bijschrift. Is toch een beetje slordig.
Zonder me bovenmatig in te spannen (helemaal niet) kwam ik al 2 fouten tegen toen ik de gids op mijn gemak doorlas. VVSB staat bij de 'landkaart' zowel in de 3e divisie zaterdag als de 3e divisie zondag en Van Breukelen zou in 1981/1982 speler van het jaar zijn geworden voor PSV. Dat laatste kan sowieso niet, want De Breuk speelde toen nog voor Utrecht en hij werd het (volgens dat artikel) ook in 1991/1992 en volgens het bijschrift bij die tabel werden alleen Krol en Kuijt 2x Speler van het Jaar.

Slordig inderdaad...
 

de waan

Well-known member
In de voorbeschouwing op het nieuwe seizoen staat bij een paar foto's "bijschrift" als bijschrift. Is toch een beetje slordig.
De gidsen moeten in zo’n moordend tempo worden gemaakt, dat kan nooit goed gaan. (Wel een eindredactienachtmerrie, dit. Net zoals de tekst ‘tussenkop’ bij een tussenkopje.)
 

JMD

Well-known member
De gidsen moeten in zo’n moordend tempo worden gemaakt, dat kan nooit goed gaan. (Wel een eindredactienachtmerrie, dit. Net zoals de tekst ‘tussenkop’ bij een tussenkopje.)
Zeker. Maar een hele hoop dingen (zoals die landkaart bv) kan ook al flink eerder gemaakt worden.
 

Batigoal

Well-known member
Op de website van VI zie je tegenwoordig ook veel tekstuele fouten die je er met het simpel nalezen van berichten ook wel uitvist.
 

Batigoal

Well-known member
Je zou toch verwachten dat VI zich nog wel een eindredacteur kan veroorloven.
Op zich vind ik de podcasts, video's en reportages waar ze zich tegenwoordig op richten wel aardig, maar je hebt het gevoel dat de huidige redactie een soort studentenhuis is. Zo komt het over althans.

Jammer genoeg draaien de artikelen op de site zelf vooral om het binnenharken van zoveel mogelijk clicks en leestijd. Vandaar de vele overdreven en niets verklappende clickbaittitels, de talloze uitgemolken artikelen over hetzelfde onderwerp en steeds meer gesponsorde ads die ertussen staan.
 
Bovenaan