Schaatsen

Friesland

Well-known member
Ghiotto en Roemjantsev traden vanmiddag toe tot de "sub 13 minuten" club. Ook Jouke Hoogeveen reed onder de 13 minuten, maar maakte al deel uit van de club.

De club bestaat nu uit:
1. Ted-Jan Bloemen 12:36,30
2. Sven Kramer 12:38,89
3. Bob de Vries 12:43,57
4. Jorrit Bergsma 12:43,95
5. Bob de Jong 12:48,20
6. Arjan Stroetinga 12:51,92
7. Patrick Beckert 12:52,76
8. Davide Ghiotto 12:53,63
9. H?vard B?kko 12:53,89
10. Chad Hedrick 12:55,11
11. Carl Verheijen 12:55,30
12. Moritz Geisreiter 12:55,47
13. ?ystein Gr?dum 12:56,38
14. Jouke Hoogeveen 12:56,62
15. Lasse S?tre 12:56,85
16. Arjen van der Kieft 12:56,90
17. Lee Seunghoon 12:57,27
18. Bart Swings 12:57,31
19. Alexandr Roemjantsev 12:57,45
20. Jan Blokhuijsen 12:57,58
21. Erik Kooiman 12:57,92
22. Peter Michael 12:58,07
23. Ivan Skobrev 12:58,36
24. Jochem Uytdehaage 12:58,92
25. Eskil Ervik 12:59,69

10 nationaliteiten: 11 Nederlanders, 4 Noren, 2 Duitsers, 2 Russen, 1 Belg, 1 Canadees*, 1 Italiaan, 1 Nieuw-Zeelander, 1 Amerikaan en 1 Zuid-Koreaan.
Geen Davis? Nee, die kwam nooit verder dan 13:05,94.
Geen Fabris? Nee, die kwam nooit verder dan 13:10,60.
 

Maasveld

Well-known member
Worden die tijden wel officieel erkend, aangezien ze met 4 man tegelijk schaatsen in de B-groep?

Wel leuk overigens dat Nederland flink wat concurrentie erbij heeft gekregen. Alleen op de lange afstand bij de mannen valt het nog tegen (op "Nederlanders" Bloemen na).
 

Pascallovic

Well-known member
Vraag mij of die concurrentie nu echt zo heel bijzonder schaatst of dat nagenoeg alle Nederlanders niet in vorm zijn. Als ik de tijden zie van de concurrentie ben ik niet echt onder de indruk. Het is vooral dat de Nederlandse toppers voor hun doen langzaam rijden. Ook de andere toppers zoals Sablikova, Richardson en Bowe trouwens.
 

JMD

Well-known member
Vraag mij of die concurrentie nu echt zo heel bijzonder schaatst of dat nagenoeg alle Nederlanders niet in vorm zijn. Als ik de tijden zie van de concurrentie ben ik niet echt onder de indruk. Het is vooral dat de Nederlandse toppers voor hun doen langzaam rijden. Ook de andere toppers zoals Sablikova, Richardson en Bowe trouwens.
Klopt. Alleen die Japansen rijden echt goed...

En de NL dames op de 500m echt slecht trouwens.
 

Pascallovic

Well-known member
Klopt. Alleen die Japansen rijden echt goed...

En de NL dames op de 500m echt slecht trouwens.
Doen ze op de 500 meter toch al jaren? Ter Mors praktisch de enige die op een goede dag in de buurt van de 37 seconden grens kan komen. De rest loopt al een tijdje op 38.50 te kloten wanneer ze een top dag hebben. Op de prestatiematrix weet je dat je kansloos bent voor een ticket naar de Spelen als je het van de 500 meter moet hebben.
 

Friesland

Well-known member
Als PR wel, als NR en WR volgens mij niet.

Natuurlijk wel. Dat geldt niet voor de 3k mannen senioren en de 10km vrouwen, omdat het geen offici?le wedstrijden zijn. Bij de mannen wordt de 3km in offici?le wedstrijden alleen door junioren gereden.
 

JMD

Well-known member
Doen ze op de 500 meter toch al jaren? Ter Mors praktisch de enige die op een goede dag in de buurt van de 37 seconden grens kan komen. De rest loopt al een tijdje op 38.50 te kloten wanneer ze een top dag hebben. Op de prestatiematrix weet je dat je kansloos bent voor een ticket naar de Spelen als je het van de 500 meter moet hebben.

Vd Brandt reed vorig jaar nog een paar keer top 10... Verder vooral Ter Mors inderdaad. Laten we die als enige maar afvaardigen naar de 500m, de rest is kansloos daar.
 

JMD

Well-known member
Natuurlijk wel. Dat geldt niet voor de 3k mannen senioren en de 10km vrouwen, omdat het geen offici?le wedstrijden zijn. Bij de mannen wordt de 3km in offici?le wedstrijden alleen door junioren gereden.

3km heren heeft wel een officieel WR (bron: ISU). 10 km dames idd niet.
Of bedoel je bij een kwartetstart?
 

Friesland

Well-known member
Een aantal exotische deelnemers komend weekend: een Argentijnse, een Mongoolse, een Indi?r en een Mongoli?r. Argentijnen en Mongoli?rs hebben in het verleden wel vaker meegedaan, maar dat is alweer een aantal seizoenen geleden, volgens mij. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit Indi?rs hebben meegedaan, maar Stephen Kilari staat dit weekend ingeschreven voor de 500m, 1000m, 1500m en massastart. Hij stond ook al op de startlijst voor Heerenveen, maar toen was hij voor geen enkele afstand ingeschreven.
 

JMD

Well-known member
Een aantal exotische deelnemers komend weekend: een Argentijnse, een Mongoolse, een Indi?r en een Mongoli?r. Argentijnen en Mongoli?rs hebben in het verleden wel vaker meegedaan, maar dat is alweer een aantal seizoenen geleden, volgens mij. Ik kan mij niet herinneren dat er ooit Indi?rs hebben meegedaan, maar Stephen Kilari staat dit weekend ingeschreven voor de 500m, 1000m, 1500m en massastart. Hij stond ook al op de startlijst voor Heerenveen, maar toen was hij voor geen enkele afstand ingeschreven.

Interessant inderdaad. Maar waar vind je die deelnemerslijsten?
 

Pascallovic

Well-known member
Japan wint nu ook al op de 3km. Dat wordt gewoon 7x goud voor Japan, straks bij de spelen.
Ik vind het gat op de 3 km nou niet dusdanig dat ik die gouden medaille al zou opschrijven. Zou Wust en Sablikova nog niet afschrijven en Japan moet deze vorm ook nog maar op de spelen zien te krijgen. Je kunt ook te vroeg pieken.
 

JMD

Well-known member
Ik vind het gat op de 3 km nou niet dusdanig dat ik die gouden medaille al zou opschrijven. Zou Wust en Sablikova nog niet afschrijven en Japan moet deze vorm ook nog maar op de spelen zien te krijgen. Je kunt ook te vroeg pieken.

W?st is absoluut nog niet in vorm. Dat is volgens mij in alle Olympische seizoenen geweest. Wordt elke 3km steeds net 1 ronde later 'moe'... Die is voor mij nog steeds favoriet voor goud op de 3km.
Denk dat de Japanse dames wel topfavorieten zijn op de 1500m. Maar idd, zie het pieken maar vol te houden. 1 voordeel voor hen wel: ze zullen geen OKT hebben, en gaan na SLC volgende week gewoon 'de rust' in, terwijl het voor de NL dames dan pas begint.
 
Bovenaan