Schuld van Otter.Wat een gepruts bij de relay mannen.
Tsja, maar dan moeten de Italianen wel hun trots op zij zetten...Lijkt mij dat je dan gewoon voor de hal in Turijn gaat.
Lijkt mij dat je meer trots op zij moet zetten om er voor te kiezen om 1 onderdeel van de Spelen waar er 14 gouden medailles vergeven worden in een ander land te laten plaatsvinden.Tsja, maar dan moeten de Italianen wel hun trots op zij zetten...
Maar een Olympisch schaatstoernooi in Heerenveen zou niet eens zo slecht zijn... En ja, dan zitten ze 1500 km van de 'basis' van de Spelen, maar dat gebeurt bij Zomerspelen soms ook met bv zeilen, dat bv in Atlanta 1996 een kleine 500 km verderop gehouden werd. Met de komende Spelen in Parijs is het golfsurfen in Vanuatu, dat is in de Stille Oceaan... Over afstanden gesproken...
Overigens gaat het met de Winterspelen naw wel die kant op, het IOC is aan het nadenken over de gevolgen van de klimaatverandering voor de Winterspelen. In oktober 2023 zou de stad voor 2030 gekozen worden, maar dat is uitgesteld naar 2024. Het zou zomaar kunnen dat de Spelen van 2026 de laatste Winterspelen in de huidige vorm zijn. (op 1 plek)
Het is slechts 870km, hemelsbreed. Het grootste probleem is dat het IOC de huldigingen graag op "medal plaza" (vermoedelijk in Milaan) wil houden, dus dan moet de top-3 even op-en-neer naar Milaan. Nu zit er vrijwel altijd een rustdag tussen, dus je zou 's avonds na de wedstrijd in Eelde het vliegtuig naar Milaan pakken, daar huldigen en overnachten en dan 's ochtends weer terug., Dat lijkt mij niet bevorderlijk. Ik snap ook niet waarom die huldigingen niet op locatie kunnen plaatsvinden, dat doen ze bij de zomerspelen ook (muv de marathon).Tsja, maar dan moeten de Italianen wel hun trots op zij zetten...
Maar een Olympisch schaatstoernooi in Heerenveen zou niet eens zo slecht zijn... En ja, dan zitten ze 1500 km van de 'basis' van de Spelen
Dat is al langer bekend toch? WK Afstanden gaan elk jaar gehouden worden (behalve in Olympische jaren) en de WK Sprint/Allround alleen in de even jaren. Dit jaar was er bv ook alleen maar een WK Afstanden en EK Allround/Sprint.Vreemd dat er in 2024 wel WK afstanden gepland staat maar in 2025 en 2027 geen WK sprint/allround.
Ja, klopt. Maar dat was echt allemaal al langer bekend dan nu.De bedoeling was aanvankelijk om maar een WK toernooi per jaar te houden, dus sprint en allround in de even jaren en afstanden in de oneven jaren. Later is besloten om de WK afstanden in het tussenseizoen toch te behouden.
De mussen vallen het dak.Roest heeft voorlopig bedankt voor de achtervolging.