SC Heerenveen - PSV

JMD

Well-known member
Zaterdagavond om 19.45 staat SC Heerenveen - PSV op de rol.

Vorig seizoen won Heerenveen met 1-0, op het moment dat de 1-0 viel stonden beide ploegen al met 10 man.
Later in het seizoen bleek dit duel de enige keer geweest te zijn in het hele eredivisieseizoen dat PSV niet wist te scoren.

Heerenveen trad in 1990 toe tot de rijen der eredivisieclubs, om na een jaar te degraderen, maar is sinds 1993 onafgebroken eredivisionist. De eerste 9x dat PSV in de eredivisie op bezoek kwam in het Abe Lenstra Stadion wist de thuisploeg niet te winnen, 6x won PSV en 3x werd het gelijk (o.a. een 3-3 in het seizoen 1998-1999 nadat PSV met 0-3 voorstond bij rust). De 14x daarna slaat de balans echter door naar de andere kant: 6x won Heerenveen, 3x werd het gelijk en PSV won slechts 5x. In totaal won PSV slechts 2 van de laatste 9x in Heerenveen voor de competitie. De afgelopen 3 seizoenen won Heerenveen steeds van PSV.
 

Max

Administrator
Forumleiding
De laatste jaren geloof ik wel een leuke wedstrijd. Hopelijk dit jaar weer.
 

JMD

Well-known member
Opstellingen:
SC HEERENVEEN: Mulder,v.Anholt,
St.Juste,Bijker,Cavlan,v.d.Boomen,
v.d.Berg,Thern,Slagveer,Te Vrede,
Larsson

PSV: Zoet,Arias,Bruma,Isimat-Mirin,
Brenet,Pr?pper,Guardado,Maher,Narsingh,
L.de Jong,Lestienne
 

JFK

Well-known member
Als ik de opstellingen zo lees, dan wordt dit wederom een overwinning voor Heerenveen.
 

RickPSV

Active member
Come on peesjevee!

Al hoopte ik op Poulsen ipv Brenet. Snap sowieso niet hoe Cocu kan zien dat Poulsen instroomproblemen heeft als ie nog niet eens een normale wedstrijd heeft gespeeld alleen oefenwedstrijden.
 

JMD

Well-known member
Come on peesjevee!

Al hoopte ik op Poulsen ipv Brenet. Snap sowieso niet hoe Cocu kan zien dat Poulsen instroomproblemen heeft als ie nog niet eens een normale wedstrijd heeft gespeeld alleen oefenwedstrijden.

Om de JCS was ie heel slecht...
 
Bovenaan