sc Heerenveen - De Pronkkeamer

PES5

Administrator
Forumleiding
De beste? Afonso Alves.
De alleskunner? Danijel Pranjic
De meest karakteristieke? Maarten de Jong
Het meest geil voor het doel: Klaas Jan Huntelaar
De meest magische? Igor Korneev. (Wie komt er nu van Barcelona naar Heerenveen)
De slimste? Jeffrey Talan
De geniaalste? Gerald Sibon
De trouwste? Michel Breuer
De meest verrassende? Michael Bradley
De meest onverzettelijke? Petter Hansson
De meeste progressie? Ruud van Nistelrooij

Mijn favoriet? Marcus Allbäck. Niet alleen heel goed, maar ook een heel sympatieke vent. Technisch perfect, slim en liet de hele ploeg beter voetballen. Fantastische goals van hem gezien en tijdens 01/02 het mooiste team/voetbal dat ik in ons stadion heb zien spelen met overwinningen op Ajax (5-1), PSV (4-1) en Feyenoord (1-0).
 

Batigoal

Well-known member
Om terug te komen op de vraag: Abgar Barsom natuurlijk! Technisch begaafde voetballer, maar uit de gratie vanwege een ruzie met de conservatieve Foppe de Haan, die zijn uiterlijk maar niks vond. Dat zou in 2020 een hoop meer reuring opleveren!

1999999698_barsom01_pro_192221.jpg
 

Atreides

Well-known member
De prachtclub Heerenveen heeft in de loop der jaren vele gave voetballers gehad. Vooral het neusje voor spitsen en aanvallers viel altijd op. Zelf kies ik voor Klaas-Jan Huntelaar, zeldzaam gedreven en een gezicht die 'we' daarna nog veel hebben mogen zien.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Om terug te komen op de vraag: Abgar Barsom natuurlijk! Technisch begaafde voetballer, maar uit de gratie vanwege een ruzie met de conservatieve Foppe de Haan, die zijn uiterlijk maar niks vond. Dat zou in 2020 een hoop meer reuring opleveren!


Barsom kon ook vooral niet voetballen.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het was inderdaad in de tijd dat tattoos en lang haar niet heel erg gewaardeerd werden. Flauwekul vond ik dat trouwens.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Slimme manier om er stiekem toch een hoop te kunnen noemen, haha. Fraaie namen!

Mis ik alleen nog: De meest Friese?

Ronnie Pander natuurlijk.

Speelde ook nog de rol van ùs Abe in het toneelstuk over Heerenveen en diens leven.
 

Batigoal

Well-known member
Zonder gekheid moeten we natuurlijk even Afonso Alves noemen. Iedereen herinnert zich natuurlijk nog zijn 7-klapper tegen Heracles, maar hij haalde sowieso bizarre statistieken bij Heerenveen. Werd zelfs Braziliaans international in Friese dienst en speelde in die tijd op de Copa America! Zoals bij wel meer voetballers was zijn carrière na zijn Eredivisie-avontuur minder succesvol, hoewel hij in Qatar nog veel scoorde. Hij stopte ook best wel jong (32 jaar) met voetballen en is volgens mij sindsdien uit beeld verdwenen.

resize.asp?website=implementatie&width=508&height=676&image=md5806.jpg
 
Bovenaan