Ronde 12

Ronde 12


  • Totaal aantal stemmers
    11

Jamel

Administrator
Forumleiding
Andy Houtkamp van Langs de Lijn zegt dat Van Boekel erg in het voordeel van Ajax fluit. Dan zal dat wel zo zijn.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Heerlijke pot zeg! Wat is die Haps goed.

Hier mag Veltman niet mopperen. Van achteren, zonder intentie om de bal te raken.
 

SanMark.

Well-known member
Nou daar kun je ook gewoon rood voor geven. Sliding van achteren zonder de intentie om de bal te raken.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ronde 12

Dat is gewoon rood. Commenatator denkt dat het nog relevant is dat Sanchez er nog loopt. Van achter zonder intentie bal te raken is rood. Wat voor kunstje heeft Tete Bosz geflikt?
 

SanMark.

Well-known member
Dat is gewoon rood. Commenatator denkt dat het nog relevant is dat Sanchez er nog loopt. Wat voor kunstje heeft Tete Bosz geflikt?

Wat dat betreft heeft hij wel gelijk. Het zou geen rood moeten zijn omdat de speler doorgebroken is maar omdat het een sliding van achteren is zonder intentie om de bal te spelen.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Wat dat betreft heeft hij wel gelijk. Het zou geen rood moeten zijn omdat de speler doorgebroken is maar omdat het een sliding van achteren is zonder intentie om de bal te spelen.

Precies. Doorgebroken was het niet, maar wel van achteren zonder intentie de bal te raken.
 

Pascallovic

Well-known member
Ajax heeft te laat door dat het een knokwedstrijd zou worden. Dus sta je achter. Scheidsrechter laat te veel toe, waardoor als ie fluit hij meteen geel goed moet geven. Veltman van achteren zou van Blom gewoon rood krijgen. Ook een soort van natrappen.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Andy Houtkamp van Langs de Lijn zegt dat Van Boekel erg in het voordeel van Ajax fluit. Dan zal dat wel zo zijn.

Vorige week ook al in het voordeel van de topclub. Wat een angsthaas die Van Boekel.


AZ bestrijdt Ajax met alle mogelijke middelen. Mooi om te zien. Ajax daarentegen laat zich wel heel makkelijk afbluffen en komt ook niet aan voetballen toe. Sanchez valt onder druk ook wel door de mand trouwens.
 

Batigoal

Well-known member
Vorige week ook al in het voordeel van de topclub. Wat een angsthaas die Van Boekel.

Niet zo overdreven. Zowel Haps, Weghorst en Johansson hadden al veel eerder geel mogen krijgen. Van Boekel laat gewoon lekker veel toe waardoor het tempo erin blijft.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Wel gewoon een heerlijke wedstrijd. Zo zie je maar weer, de mate van intensiteit is vaak belangrijker dan heel goed positiespel.
 

Pascallovic

Well-known member
Niet zo overdreven. Zowel Haps, Weghorst en Johansson hadden al veel eerder geel mogen krijgen. Van Boekel laat gewoon lekker veel toe waardoor het tempo erin blijft.
Als ie zo in het voordeel van de topclub zou fluiten, had ie het fellere AZ wel een aantal keer extra afgefloten. Het is een harde wedstrijd gemaakt door AZ en dat is op zich prima maar de scheids moet dan de grens aan geven en dat heeft van Boekel niet goed gedaan.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Niet zo overdreven. Zowel Haps, Weghorst en Johansson hadden al veel eerder geel mogen krijgen. Van Boekel laat gewoon lekker veel toe waardoor het tempo erin blijft.

Ik vind dat juist altijd een opvallende reflex. Bij Ajax jammeren ze heel vaak als een tegenstander er vol inkleunt en de grenzen opzoekt. Daar kunnen ze gewoon heel moeilijk mee omgaan. Dan moet je dus mee in die strijd, of het baltempo omhoog gooien. Uiteindelijk waren de kaarten van AZ terecht, maar ik heb wel het gevoel dat Van Boekel ze net iets gemakkelijker aan AZ geeft.
 

Pascallovic

Well-known member
Ik vind dat juist altijd een opvallende reflex. Bij Ajax jammeren ze heel vaak als een tegenstander er vol inkleunt en de grenzen opzoekt. Daar kunnen ze gewoon heel moeilijk mee omgaan. Dan moet je dus mee in die strijd, of het baltempo omhoog gooien. Uiteindelijk waren de kaarten van AZ terecht, maar ik heb wel het gevoel dat Van Boekel ze net iets gemakkelijker aan AZ geeft.
Los van Veltman , wie van Ajax hadden nog meer een kaart moeten krijgen?
 

Batigoal

Well-known member
Ik vind dat juist altijd een opvallende reflex. Bij Ajax jammeren ze heel vaak als een tegenstander er vol inkleunt en de grenzen opzoekt. Daar kunnen ze gewoon heel moeilijk mee omgaan. Dan moet je dus mee in die strijd, of het baltempo omhoog gooien. Uiteindelijk waren de kaarten van AZ terecht, maar ik heb wel het gevoel dat Van Boekel ze net iets gemakkelijker aan AZ geeft.

Ik zeur nooit over de scheids of dat de tegenstander hard speelt. Alleen kun je niet beweren dat hij makkelijk fluit tegen AZ, want dat had Van Boekel dus veel eerder en vaker kunnen doen als hij in het voordeel van Ajax zou fluiten.
 
Bovenaan