RKC Waalwijk

Methone

New member
RKC zoekt oplossing voor miljoenenschuld

RKC Waalwijk is bezig plannen te maken om af te komen van het grote negatieve vermogen. Op dit moment heeft de club een schuldenlast van bijna zeven miljoen euro, waarvan het grootste deel uitstaat bij de externe financiers en de gemeente.
RKC moet in het seizoen 2017/18 uit de gevaarlijke Categorie 1 komen om niet de licentie te verliezen. 'En daarin lopen we precies op schema', zegt algemeen directeur Remco Oversier in Voetbal International.

'Vorig seizoen boekten we een winst van tachtigduizend euro, dit jaar verwachten we een winst van ongeveer 150 duizend. Op basis van de ranglijst (RKC staat laatste in de Jupiler League, red.) zou je het niet zeggen, maar we zetten wel degelijk goede stappen', vervolgt Oversier. 'De belastingzaak is volledig afgehandeld, de liquiditeitsproblemen zijn opgelost. De enige financi?le problemen die we hebben dateren uit het heel verre verleden. We gaan ervan uit dat we ook die kunnen oplossen.'

RKC heeft daarvoor nog ongeveer anderhalf jaar de tijd. De Brabantse club bekijkt onder meer de opties de schuld bij de lokale overheid in een andere vorm te gieten. Zo wordt het kopen van het stadion besproken of het omzetten van de schuld in extra huurlasten. Ook met de financiers hoopt RKC tot een oplossing te komen.

Bron: VI
 

Methone

New member
RKC is ook zo'n club die keer op keer in de financiele problemen komt en blijft. Ze werken met een begroting van 3,6 miljoen, schuld is dus bijna 2x de begroting. Ik zie dit niet zo snel meer goedkomen, Mandemakers blijft ook jaar op jaar verlies draaien, dan kan je vanuit die richting ook weinig hulp verwachten. Volgend seizoen heb je de kans dat ze extra risico's gaan nemen om naar niet naar de 2e Divisie te degraderen, met alle gevolgen van dien.
 

ALenstra

Well-known member
Eigenlijk heeft RKC geen bestaansrecht in het profvoetbal. Iets dat in 1984 ook gezegd werd.
 

De Groene Scout

Well-known member
In de glorietijd van Mandemakers kon het nog uit. Nu niet meer en lijkt Brabant ook gewoon te klein voor zoveel BVO's.
 

Batigoal

Well-known member
Johan Voskamp blijft toch profvoetballer. De spits van Sparta heeft een contract getekend bij RKC Waalwijk. Hij is de vierde aanwinst voor de club na Serginho Greene (FC Dordrecht), Roel van de Sande (Helmond Sport) en Moussa Sanoh (werd al gehuurd van Jong PSV).
 

Unregistere

Well-known member
Ja, sneu voor Westlandia. Die hadden gehoopt dat hij terug zou keren, maar toch nog een avontuur bij een BVO dus.
 

Batigoal

Well-known member
Wel een grappig verhaal nog rondom zijn komst; RKC hoopte een publiciteitsstunt te lanceren voor de presentatie van hun nieuwe 'nummer 9'. Die zou een dag later tekenen en als teaser postte de club een silhouet (Linkje) op social media. Binnen de kortste keren echter werd Voskamp herkend, waarna hij werd gevraagd of hij naar RKC zou gaan. Die bevestigde en dus vrij vlot was de transfer bekend in de media. Toch leuk geprobeerd van RKC.
 

Unregistere

Well-known member
Frenkie de Jong ging van zijn amateurclub Arkel naar Willem II. Hij weigerde eerder een overstap naar RKC Waalwijk en negeerde ook de lokroep van Feyenoord. Dat RKC en Willem II dan een paar jaar later de jeugdopleiding combineren is best leuk, maar dat had vooral gevolgen op organisatorisch vlak. Ik kan me dus wel voorstellen dat Willem II hem als eigen speler ziet. RKC heeft natuurlijk amper iets bijgedragen aan zijn opleiding, maar hoopt dus wel geld te pakken. Snap ik wel, maar ik begrijp Willem II ook wel.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze omzeilen een deal met RKC Waalwijk op een niet chique manier. Het heeft werkelijk niets te maken met het feit dat Willem II hem als eigen speler ziet.
 

Unregistere

Well-known member
Mwah, je zou ook kunnen zeggen dat het niet chique is dat RKC geld probeert te verdienen aan een speler waar ze zelf niets voor hebben hoeven doen. Ik vind dat zij net zo goed fout zitten.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Hoezo? Met de afwikkeling of de opzet zijn ze tot afspraken gekomen. Die dient Willem II na te komen.
 

Unregistere

Well-known member
Hoezo? Met de afwikkeling of de opzet zijn ze tot afspraken gekomen. Die dient Willem II na te komen.

Dat doen ze in feite toch ook? Alleen RKC vindt dat de door Ajax betaalde transfersom te laag is. Maar die 40% krijgen ze gewoon. Is waarschijnlijk zelfs al binnen.

Willem II heeft al een voorstel gedaan van 40.000 euro om alle rechten op spelers uit de gedeelde opleiding over te nemen. Dat wilde RKC wel, maar dan wilden ze ook de rechten op De Jong houden. Dus bij een doorverkoop weer cashen. Dat geeft mij het idee dat ze in dit geval dus met twee maten meten, omdat ze De Jong als een talent zien en dus verwachten ooit weer geld te kunnen krijgen.
 
Laatst bewerkt:

Max

Administrator
Forumleiding
Ajax heeft in principe de transfersom in natura voldaan (ter beschikking stellen van huurspelers). Van de waarde die dat heeft hoort RKC Waalwijk het percentage te krijgen.
 
Bovenaan