PSV - Ajax, duel tussen d? kampioenskandidaten

vakx2.0

Banned
Wat was het genieten.
Eerste half uur: PSV vijf gerichte doelpogingen. Ajax nul.
Jammer dat PSV, na de drie nul, gas terug nam. Ajax mocht de bal hebben, maar deed er niks mee. Volkomen onmachtig. Telkens als PSV even aanzette, was het gevaarlijk. PSV speelde met Ajax.

Dat die lul van een Makkelie een elleboog van Onana wegwuift, en vervolgens geel toont aan De Jong is niet echt verbazingwekkend. Gelukkig had het geen invloed op de wedstrijd.

3-0. Zoals voorspeld. Ajax mag nu samen met AZ en Feyenoord gaan uitvechten wie er tweede wordt dit seizoen. Voorlopig hoeven ze niet meer omhoog te kijken.

stc

Well-known member
Vond trouwens Ziyech zwaar tegenvallen. Had wel meer van hem en zijn maat Tadic verwacht. Het hele team vond ik niet goed.

stc

Well-known member
Ik wel, maar zo te lezen jij niet.
PSV was in jouw ogen niet zo goed?

PSV speelde zoals v Bommel dat graag ziet. Vond PSV de eerste helft goed spelen. Tweede helft vond ik dat ze Ajax iets te veel lieten komen. Maar daar hoor je mij niet meer over ivm het goede resultaat. Het resultaat gaat bij mij boven het vertoonde spel. Hoe eerder kampioen hoe beter. Ajax en Makkelie vielen me zwaar tegen. Alleen Lozano en Pereiro moeten iets slimmer omgaan met de overtredingen die ze maken of niet moeten maken.

gevegt

Well-known member
Duidelijk. vooral Pereiro heeft het niet in zich om zonder bal heel nuttig te zijn voor het team. Hij doet wel zijn best, maar het lukt niet erg.
Over een paar weken speelt Guti voor hem.

Wat ik heel mooi vond is dat Ramselaar in mocht vallen, gezien de afgelopen weken.

stc

Well-known member
Duidelijk. vooral Pereiro heeft het niet in zich om zonder bal heel nuttig te zijn voor het team. Hij doet wel zijn best, maar het lukt niet erg.
Over een paar weken speelt Guti voor hem.

Wat ik heel mooi vond is dat Ramselaar in mocht vallen, gezien de afgelopen weken.

Een Guti speelt sowieso Rosario niet uit de basis. De ballen die Rosario een aantal keer gaf, waren perfect. Zo jong en zo goed spelen. Doen niet veel hem na. Dit terwijl hij vorig jaar deels bij Jong PSV speelde en op de bank bij 1 zat.

SanMark.

Well-known member
Van harte Psvers.

Eerste helft wat geflatteerd op 3-0 gekomen maar de tweede helft zeer goed naar voren druk gezet zodat Ajax geen enkele kans heeft gemaakt op een punt.

SanMark.

Well-known member
Achteraf gejank dat je niet met de Jong achterin moet gaan spelen, hij heeft vaak zat achterin gespeeld en toen ging het wel goed. Dat ze vandaag verliezen komt omdat ze met zijn allen door het ijs zakken, Neres met zijn slechte voorzetten in de eerste twintig minuten waar ie alle tijd heeft, Ziyech en Tadic onzichtbaar, Huntelaar ook. Nou ja, noem ze maar op. Schijnbaar wat te veel met de kop in de wolken na een prima serie en prompt door een veel scherper PSV terug op aarde gezet. Pijnlijke nederlaag op meerdere fronten.

Het ??n hoeft het ander niet uit te sluiten.

Ik heb voor het seizoen al gezegd , dat Ajax een killer achter en voorin nodig heeft. Dat gaat dit seizoen gewoon nog opbreken.

gevegt

Well-known member
Een Guti speelt sowieso Rosario niet uit de basis. De ballen die Rosario een aantal keer gaf, waren perfect. Zo jong en zo goed spelen. Doen niet veel hem na. Dit terwijl hij vorig jaar deels bij Jong PSV speelde en op de bank bij 1 zat.

Helemaal mee eens. Pereiro is dus de zwakste schakel.

stc

Well-known member
Helemaal mee eens. Pereiro is dus de zwakste schakel.

Ik vind Pereiro meer een momentenvoetballer. We zullen zien in de volgende wedstrijd wie er gaat spelen.

Ik vraag me trouwens af of de staf en selectie van Ajax in balans is.

Janssen

Well-known member
Ik vind Pereiro meer een momentenvoetballer. We zullen zien in de volgende wedstrijd wie er gaat spelen.

Ik vraag me trouwens af of de staf en selectie van Ajax in balans is.

Turlijk wel, alleen zaten ze nog met hun neus in de wolken na die daverende 3-0 tegen de nummer 85 op UEFA ranglijst.

Enige vervelende is dat ze nu waarschijnlijk zaterdag alle frustratie van zich af gaan schieten, maar dat zijn gelukkig sowieso niet de wedstrijden waar wij het van moeten hebben.

Bovenaan