PSV - Ajax, duel tussen d? kampioenskandidaten

Bernardo

Well-known member
Dat je De Jong achterin zet is ook door de pech dat De Ligt wegvalt. Maar waarom zet Ten Hag dan 2 middenvelders achterin? (en is dan Mazraoui of Tagliafico de middenvelder, ken hen nog niet zo goed)

Blind zijn beste positie is toch ook gewoon middenvelder. Geen pure verdediger.

Pascallovic

Well-known member
Ach, na deze wedstrijd zijn er nog heel veel te gaan, dus nog niet echt reden voor paniek bij de Ajax-aanhang lijkt mij.

En er komt nog een tweede helft. Je weet nooit, de bal is rond en kan raar rollen.
Alleen heeft PSV in de laatste 12 maanden ongeveer in 3 wedstrijden die er in de Eredivisie om gingen punten verspeeld, waarvan eentje in de Arena was. Die laten dus niet zoveel liggen. Ja, als het nergens om gaat omdat de titel binnen is hebben ze ook 3x gelijk gespeeld.

JMD

Well-known member
5 punten achter na 6 wedstrijden en de manier waarop je hier verliest. Crisis lijkt me terecht

Mwah, die 2 verliespunten tegen Heracles waren een smetje, maar werden goedgemaakt door de Europese campagne, die gewoon zeer goed was, CL-kwalificatie kwam eigenlijk nooit echt in gevaar.
Verder de pech dat PSV aan zijn beste seizoensstart van de 21e eeuw bezig is en het spel is (op vandaag na) toch vaak best goed.

Pascallovic

Well-known member
Ja, die weet ik. Plus dan De Jong, maar dan vraag ik me af wie de 3e is.

Mazraoui is inprincipe een middenvelder, waar ze een rechtsback van maken. Tagliafico is dan ook nog een verdediger die het in beginsel niet van zijn verdedigende capaciteiten moet hebben.

Maasveld

Well-known member
Dat je De Jong achterin zet is ook door de pech dat De Ligt wegvalt. Maar waarom zet Ten Hag dan 2 middenvelders achterin? (en is dan Mazraoui of Tagliafico de middenvelder, ken hen nog niet zo goed)
Heeft niets met pech te maken. Je moet de Jong niet achterin zetten.

Unregistere

Well-known member
Alleen heeft PSV in de laatste 12 maanden ongeveer in 3 wedstrijden die er in de Eredivisie om gingen punten verspeeld, waarvan eentje in de Arena was. Die laten dus niet zoveel liggen. Ja, als het nergens om gaat omdat de titel binnen is hebben ze ook 3x gelijk gespeeld.

Maar je weet niet of dat zo blijft. Misschien worden er in de winterstop wel spelers van PSV verkocht, krijgen ze zware blessures, etc.

Niet in paniek raken, kalmte bewaren!

JMD

Well-known member
Luuk de Jong doet hier bij Frenkie de Jong wat PiAir vroeger zo goed kon, beetje bukken, de verdediger valt dan over je heen en je krijgt zelf de vrije trap.

PES5

Administrator
Forumleiding
Die Blind bij de 1-0. Haha.

Je kunt PSV pijn doen in de diepte, maar alles bij Ajax komt in de bal.

Dat Ten Hag werkelijk dacht met dit centrale duo tegen Pereiro en De Jong te kunnen spelen, heeft te maken met een flink stuk zelfoverschatting.

Maasveld

Well-known member
Wie had jij daar dan neergezet?

Natuurlijk wel pech dat De Ligt geblesseerd is.

W?ber.

Dat Ten Hag werkelijk dacht met dit centrale duo tegen Pereiro en De Jong te kunnen spelen, heeft te maken met een flink stuk zelfoverschatting.

Bij de 3-0 ziet hij er ook al zo lekker uit.

Janssen

Well-known member

Lekker blijven koketteren met voetballende oplossingen.

Bovenaan