FVD gaat echt richting de 12-15 zetels ofzo in de eerste kamer als het zo doorgaat....Oh hoe zuur gaat dit nog worden, net zo leuk als de winst van Trump.
Oh hoe zuur gaat dit nog worden, net zo leuk als de winst van Trump.
Ik hoorde dat ze juist wel een zeer kort programma hadden. Veel korter dan het A4'tje van de PVV zal het vast niet zijn.Hoorde ik nou goed dat FvD geen programma heeft? :cab:
Hoorde ik nou goed dat FvD geen programma heeft? :cab:
FvD heeft verkiesbare leden die in meerdere provincies wonen. Een stuk of 36 zelfs.
Is volgens mij niet eerder voorgekomen. Mag er dan geen andere m/v worden toegevoegd of 'moet je het doen' met de mensen die op de lijsten stonden?Ik neem aan dat je "in meerdere provincies op de lijst staan". DENK heeft datzelfde probleem, maar die komen niet aan het aantal zetels. Het FvD zou last kunnen krijgen van lijstuitputting. Dat betekent dat zetels die niet ingevuld kunnen worden naar andere partijen gaan.
Heb even de kandidatenlijst van de verkiezingen in ZH erbij gepakt en 17 van de 20 FVD-leden komen uit de provincie.
Zal wel met stemmen in de provincies te maken hebben. Als je 20% van de stemmen in Zuid Holland hebt, levert je dat meer zetels in de eerste kamer op, dan als je 25% in Noord Brabant haalt.VVD 14,0% -> 12 zetels
FVD 13,3% -> 10 zetels
Huh???
Aha, dat hebben ze natuurlijk verdisconteerd in de zetels. Logisch.Zal wel met stemmen in de provincies te maken hebben. Als je 20% van de stemmen in Zuid Holland hebt, levert je dat meer zetels in de eerste kamer op, dan als je 25% in Noord Brabant haalt.
En waarom dan? Ik volg hen eigenlijk nooit zo.
VVD + CDA + FVD + PVV = 36 zetels. Dat is dus bijna de meerderheid.