Primera División

JMD

Well-known member
Girona profiteert niet, het verliest bij Mallorca, Barcelona kan (als het zo meteen wint in Bilbao) weer plek 2 innemen en het gat naar de Koninklijke verkleinen tot 6 punten...
 

Kielse Rat

Well-known member
Girona profiteert niet, het verliest bij Mallorca, Barcelona kan (als het zo meteen wint in Bilbao) weer plek 2 innemen en het gat naar de Koninklijke verkleinen tot 6 punten...
Bij Girona lijkt het vet stilaan van de soep te zijn, slechts één van hun laatste vijf wedstrijden gewonnen. Het was ook te verwachten dat ze niet tot het einde zouden meestrijden om de titel. Top vier zou al een uitzonderlijke prestatie zijn, enkel Bilbao zou hen daar nog uit kunnen knikkeren.
 

Batigoal

Well-known member
Hij klapte ook wel naar dubbel. Kan zomaar een tijd eruit liggen. Ook Pedri verliet geblesseerd het veld en was in tranen. Barça verspeelde punten tegen Athletic in een saai duel en dus won van de top 5 alleen Atletico, mede dankzij een sterk optreden van Oblak.

Goeie week van Mallorca trouwens, dat zich afgelopen week ook plaatste voor de bekerfinale. Het is ze gegund. Ook weer zo'n eilandclub met een fanatieke aanhang. Ben daar geweest en de club leeft er flink.

Tot slot nog transfernieuws waarvan je wist dat het zou komen. Alvaro Djalo breekt dit jaar door bij Sporting Braga in Portugal en ik kwam er eerder dit seizoen achter dat hij uit Baskenland komt, dus ik moest gelijk denken aan Athletic. En inderdaad, die club heeft hem nu alvast vastgelegd voor komend seizoen. Het volgende grote talent in de aanval daar om naar uit te kijken.
 

U.G.

Well-known member
Heeft zelfs nog in de jeugd van Braga gespeeld, zolang speelt hij daar dus want de Basken hebben ‘m als kind eerder afgewezen. Hij is een Guineense vandaar z’n Portugese achternaam. Jammer voor Braga wel, want hij stond samen met Banza wel aan de basis van Braga’s prestaties dit jaar. Ik hoop dat ze ‘m redelijk kunnen vervangen, ik vond/vind het dit jaar wel gezellig zo aan de top in Portugal.
 

Raul

Well-known member
Wat een bizar einde bij Valencia-Real Madrid. De ploeg van @Raul kan de 2-0 voorsprong niet vasthouden, Real komt langszij naar 2-2. In de blessuretijd geeft de scheidsrechter een penalty voor Valencia, maar die wordt door hemzelf teruggedraaid op aanraden van de VAR. In de slotseconden is Real in de aanval rond de 16 van Valencia, maar fluit de scheidsrechter af voor einde wedstrijd, en 2 tellen later kopt Bellingham binnen. Maar wedstrijd afgelopen dus geen goal meer. Bellingham krijgt zelfs nog rood vanwege wat hij allemaal naar Manzano roept.

Tegelijkertijd ook een fantastische wedstrijd die mij deed denken aan de oude tijden waar Real het vaak zwaar had. Ik ben blij dat Paulista naar Atletico is gegaan, die had geheid de boel laten escaleren.
 

Batigoal

Well-known member
Girona verliest weer, nu bij het altijd taaie Getafe. Thuis pakken ze gelukkige nog de nodige punten, maar uit verloren ze nu voor de 4e keer op rij. Dovbyk scoort ze ook niet meer. Ze doen het natuurlijk nog steeds fantastisch als ze op de Europese plaatsen eindigen.

Real won wel dankzij opnieuw Vinicius. Athletic won de Baskische derby tegen Alaves en komt nu weer op de 4e plaats. De 1-0 van Guruzeta maakte hij wel lekker af.
 

Raul

Well-known member
En Valencia heeft ook verloren. Helaas. We kregen wel de nodige kansen, maar Villarreal met een fantastische Baena was echt beter.
 

Pieros

Active member
En Valencia heeft ook verloren. Helaas. We kregen wel de nodige kansen, maar Villarreal met een fantastische Baena was echt beter.

Ik heb alleen wat stukjes van de eerste helft gezien en vond Valencia toen beter voetballen/gevaarlijker.

In hoeverre leeft het derbygevoel bij Valencia? Ik zag op de social media van Villarreal dat zij er wel veel mee bezig waren.
 

Raul

Well-known member
In de eerste helft waren we nauwelijks op hun helft afgezien van een paar kansen. Marcelino heeft Villarreal goed voorbereid op deze wedstrijd. De tweede helft was iets beter. Onze Georgiër was de held vandaag.

Het gevoel van een derby? Beetje. Laten we niet vergeten dat Villarreal pas zo'n 25 jaar in de Primera speelt. In mijn ogen stelt deze derby, vergeleken met andere derby's, een beetje voor.
 

Raul

Well-known member
Mooie afsluiting van de avond met Atletico tegen Barcelona.

Ik vond het geweldig om te zien hoe Atletico terugkwam tegen Inter. De fans waren erg emotioneel en Simeone ook. Het is mooi om te zien hoe ver ze zijn gekomen met Simeone aan het roer. Toch denk ik niet dat hij voor altijd zal blijven en in Italië zal eindigen.
 

Batigoal

Well-known member
Mooie afsluiting van de avond met Atletico tegen Barcelona.

Ik vond het geweldig om te zien hoe Atletico terugkwam tegen Inter. De fans waren erg emotioneel en Simeone ook. Het is mooi om te zien hoe ver ze zijn gekomen met Simeone aan het roer. Toch denk ik niet dat hij voor altijd zal blijven en in Italië zal eindigen.
Toch was het een vrij kansloze wedstrijd van Atletico. Ze verliezen de laatste jaren vaak van Barcelona, maar 0-3 in eigen huis is wel pijnlijk. Athletic blijft daardoor 4e.
 

Raul

Well-known member
Hm. Gedeeltelijk. Tweede helft werden ze weggespeeld inderdaad. Fermin en Yamal waren erg sterk. Vergeet ook niet dat Atletico een verlenging in de benen had. Barcelona speelde ook in de Champions League, maar een Inter is toch echt wel wat taaier. Niet het beste moment om tegen een Barça te spelen die toch iets beter gaat draaien.

Bovendien was deze post voordat de wedstrijd begon 😉
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan