Premier League

JMD

Well-known member
Liverpool komt vlak voor rust op 0-1 op Turf Moor.
WBA staat 1-0 voor tegen West Ham...

Arsenal wint bij Palace en sluit dus aan bij Tottenham en Everton. En als West Ham niet wint zitten die ook in dat groepje.
 

JMD

Well-known member
0-3 voor Liverpool, zege op Palace a.s. zondag moet normaal gesproken genoeg zijn voor CL.

West Ham inmiddels voor bij WBA, die zijn als dat zo blijft zo goed als zeker van Europees voetbal. Het lijkt voor het laatste ticket te gaan tussen Spurs, Arsenal en Everton.
 

JMD

Well-known member
Chelsea boekte een zeer belangrijke zege en omdat Liverpool ook won valt Leicester buiten de CL-plekken.
Spurs leed een dure nederlaag waardoor zij zondag nog vol aan de bak moeten bij Leicester om nog Europees voetbal te halen, zelfs Arsenal kan nog Europees voetbal halen, het moet dan wel de rivaal voorbij. Daartussen staat Everton, dat op het vinkentouw zit als Spurs punten verliest, maar het moet naar City, dat is het nadeel. West Ham boekte een belangrijke zege bij WBA en lijkt (zeker gezien het saldo van Everton) Europees voetbal niet te kunnen missen.

De stand vanaf plek 3:
3) Chelsea 67 (+23)
4) Liverpool 66 (+24)
5) Leicester 66 (+20)
6) West Ham 62 (+12)
7) Tottenham 59 (+21)
8) Everton 59 (+4)
9) Arsenal 58 (+14)

Komende weken:
38: Leicester - Tottenham, West Ham - Southampton, Aston Villa - Chelsea, Liverpool - Cr. Palace, Man City - Everton, Arsenal - Brighton

Het belangrijkste duel van deze speelronde wordt in Leicester gespeeld, daaromheen draait alles.
Wint Tottenham dan zijn zij verzekerd van Europees voetbal en kunnen Everton en Arsenal geen kans meer maken. Tevens zijn dan Liverpool en Chelsea zeker van CL. Dus als Spurs wint is de rest eigenlijk niet van belang. Maar wint Spurs niet dan wordt het overal nog spannend.

Bij een gelijkspel bij Leicester - Spurs heeft Liverpool aan een gelijkspel genoeg voor CL-voetbal en kan Chelsea zelfs een nederlaag met 2 goals verschil lijden. Tevens kan Everton dan met een zege Europees voetbal binnen halen, en als zij niet winnen heeft Arsenal aan een zege genoeg om CL te halen.

Wint Leicester dan moet Liverpool ook winnen, waarbij nog geldt dat als ze beiden winnen Leicester met 4 goals verschil meer moet winnen dan Liverpool, die kans lijkt me klein. Chelsea moet in dat geval ook winnen om CL te halen. Bij winst van Leicester verliest Spurs en dan kan Everton met een zege Europees voetbal binnenhalen door zelf te winnen, of gelijk te spelen en Arsenal dat niet wint. Als Everton verliest moet Arsenal ook nog steeds winnen om Europees voetbal te halen.

Er zit natuurlijk ook nog een verschil tussen het ticket van plek 6 (groepsfase EL) en plek 7 (playoff Conference League), West Ham heeft aan 1 punt genoeg om zich van plek 6 te verzekeren. Bij verlies mag Spurs niet winnen en Everton ook niet, maar tov de blauwen uit Liverpool is er een saldoverschil van 8, dus West Ham moet met 4 goals verschil verliezen en Everton met 4 goals verschil winnen (eigenlijk 5, want Everton heeft flink minder doelpunten gescoord)

Komende zondag om 17.00 NL tijd is de laatste speelronde.
 

JMD

Well-known member
Dit mag Liverpool toch niet meer weggeven, al zou het niet de eerste keer zijn dat Palace een stok tussen de wielen steekt.
Eens, alhoewel ik Leicester ook niet zomaar zie winnen van Spurs, dus het kan zijn dat winst niet eens nodig is.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
De nummer 5 gaat niet naar de CL? City en Chelsea spelen de finale en die zijn geplaatst.
 

JMD

Well-known member
De nummer 5 gaat niet naar de CL? City en Chelsea spelen de finale en die zijn geplaatst.
Nee, tickets schuiven niet door. (was vroeger ook niet, toen Ajax in 1995 de CL won werd het ook kampioen, Roda ging toen niet als nummer 2 ook de CL in) Dus als Chelsea 3e/4e wordt en wint of City wint dan wordt het 'titelhouder'ticket niet gebruikt en schuiven wat kampioenen door.

Als Chelsea 5e wordt en de CL wint dan spelen zij dus CL en vervalt dat EL-ticket voor Engeland. Engeland blijft dus sowieso 7 ploegen leveren. Alleen als een ploeg buiten de Europese tickets valt in het eigen land én een Europese beker wint komt er een 8e ticket bij. Volgens mij (maar ForzaAZ weet dit beter) is dat ook de max. Stel dat City en United de Cl en EL winnen en 8e/9e waren geëindigd, dan valt volgens mij het 'zwakste' ticket weg, dus die voor plek 7.
En volgens mij gaat de nummer 4 dan EL spelen ipv CL omdat er maar max 5 ploegen uit 1 land aan de CL mogen meedoen.
 

Batigoal

Well-known member
Zonde trouwens dat Leicester het helemaal heeft weggegeven. Goed, mager jaar voor sommigen, maar uiteindelijk gaan de 4 grootste clubs 'gewoon' de CL in. Alleen Tottenham en Arsenal van de grotere ploegen grijpen wellicht naast Europees voetbal. Nul verrassingen weer dit jaar. De future fans zullen blij zijn.
 

Batigoal

Well-known member
Espirito Santo gaat na 4 jaar Wolves verlaten.

Dit seizoen wat minder gepresteerd bij Wolves, maar toch wel aardig gedaan daar met leuk voetbal. Overigens wel met flinke hulp van superagent Jorge Mendes natuurlijk.

Zou hij naar Tottenham gaan?
 

JMD

Well-known member
Dit seizoen wat minder gepresteerd bij Wolves, maar toch wel aardig gedaan daar met leuk voetbal. Overigens wel met flinke hulp van superagent Jorge Mendes natuurlijk.

Zou hij naar Tottenham gaan?
Jij verwacht niet dat ze die interim er permanent laten zitten? Of heeft die geen 'papieren'?
Zou wel een mooie stap zijn voor Espirito Santo, alhoewel ik denk dat Tottenham het de komende jaren heel zwaar gaat krijgen. Kane zal wel weg gaan, en ook bv Son wil wel eens prijzen winnen.
 

Batigoal

Well-known member
Jij verwacht niet dat ze die interim er permanent laten zitten? Of heeft die geen 'papieren'?
Zou wel een mooie stap zijn voor Espirito Santo, alhoewel ik denk dat Tottenham het de komende jaren heel zwaar gaat krijgen. Kane zal wel weg gaan, en ook bv Son wil wel eens prijzen winnen.

Geen idee, maar Mason doet het niet zo bijzonder toch? Ik denk dat Tottenham wel mikt op een zwaargewicht als trainer en als je met Nuno ook Jorge Mendes in zijn kielzog binnen je club haalt kunnen ze mooi de selectie vernieuwen met allemaal Portugezen.
 

JMD

Well-known member
Geen idee, maar Mason doet het niet zo bijzonder toch? Ik denk dat Tottenham wel mikt op een zwaargewicht als trainer en als je met Nuno ook Jorge Mendes in zijn kielzog binnen je club haalt kunnen ze mooi de selectie vernieuwen met allemaal Portugezen.
Denk dat ze bij Spurs voorlopig wel de buik vol hebben van Portugezen... :p
 

Kielse Rat

Well-known member
In de strijd om de top 4 doet voorlopig enkel Liverpool wat ze moeten doen. Chelsea haalt wel de top 4 als Leicester niet wint.
 

JMD

Well-known member
Arsenal kwam nog heel dichtbij, maar 3 goals in het laatste kwartier zorgen voor Europees voetbal voor de Spurs, voor het eerst in 25 jaar geen Europees voetbal voor de Gunners en door de zege van Spurs bij Leicester dus geen CL-voetbal voor de Foxes. Chelsea en Liverpool wel de CL in.
 
Bovenaan