Premier League

Abubakari

Well-known member
De goeie serie van Chelsea lijkt thuis tegen de ploeg die voorlaatste staat met pas 3 zeges te stoppen, Chelsea-West Brom 1-3 met nog 20 minuten te gaan.
 

JMD

Well-known member
2-5 geworden.

Om 21.00 vanavond Arsenal - Liverpool, bij winst nadert LIverpool Chelsea tot op 2 punten. Als Arsenal wint komen die op 1 punt van Liverpool.

Everton overigens momenteel virtueel 4e.
 

JMD

Well-known member
In Engeland is de titel ook wel definitief beslist, City wint met 0-2 bij nummer 2 Leicester.
 

JMD

Well-known member
Liverpool beter, maar creëert 0,0 kansen... Ik zie ze niet scoren, dus as Arsenal scoort gaan ze nog winnen ook.
 

JMD

Well-known member
Ik groeide op met 'Boring Arsenal', met achterin mensen als Winterburn, Adams enz... Daarna werd Arsenal o.l.v. Bergkamp/Henry en Wenger een Mouth Watering team... Inmiddels is het dus weer terug bij Boring Arsenal. Heeft het sinds de overgang naar the Emirates geen landstitel meer gehaald en plaatst het zich de laatste jaren niet eens meer voor de Champions League en dit jaar moet het vrezen voor Europa League deelname (vorig jaar redde het de meubelen door de FA Cup winst, maar dat kan ook niet meer). De laatste landstitel was in 2004, en dat was nota bene het 'Invincible' jaar... In 2005 werd het nog 2e achter Chelsea, het jaar erna de CL-finale behaald, maar het kan niet meer mee in de rat race. De eerste jaren na de overgang naar het Emirates moest flink worden afgelost aan het stadion...

De vraag is dus of Arsenal misschien niet beter op Highbury had kunnen blijven? Een oneindig veel mooier stadion, het had geen miljoenen leningen moeten afsluiten en het had er dan nooit slechter voorgestaan als nu.
Overigens is Highbury wel een voorbeeld hoe je ook met een stadion om kan gaan nadat de club er vertrekt. Heel fraai om daar te lopen, de huizen in de tribunes te zien...
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5

PES5

Administrator
Forumleiding
Natuurlijk hadden ze er vanuit romantisch oogpunt moeten blijven, maar vergeet niet dat er toen nog niet met honderden miljoenen werd gesmeten door eigenaren.

Ik ben zelf ooit bij Arsenal-Everton 7-0, geweest. Beste team dat ik ooit live heb zien spelen.
 

ALenstra

Well-known member
Had Arsenal er beter voorgestaan als ze op Highbury gebleven waren? Ik vind het nogal gewaagd om zoiets te zeggen.
 

JMD

Well-known member
Natuurlijk hadden ze er vanuit romantisch oogpunt moeten blijven, maar vergeet niet dat er toen nog niet met honderden miljoenen werd gesmeten door eigenaren.
Klopt. Maar nu staan ze in dat nieuwe stadion ook gewoon 10e ofzo, en ik zie (ook door bv de opgaande lijn van West Ham en Everton en het toch continu in de top mee blijven draaiende Leicester) dat de komende jaren niet echt beter worden.

Tuurlijk is het achteraf kijken en is dat erg gewaagd om te zeggen, maar op Highbury hadden ze nu ook rond die plek gestaan (want dat werd steeds verkocht als reden om van Highbury te vertrekken, dat ze anders nooit meer kampioen zouden worden en af zouden zakken naar de middenmoot...)

Ik ben zelf ooit bij Arsenal-Everton 7-0, geweest. Beste team dat ik ooit live heb zien spelen.
Dat was volgens mij in 2005, Chelsea was al kampioen en Arsenal stond 2e. Everton stond 3e of 4e en werd idd helemaal overhoop gespeeld. Wat een team was dat.
 

JMD

Well-known member
De verhuizing naar het nieuwe stadion heeft er echt niks mee te maken. Dat is gewoon een drogreden.
Gelukkig heeft internet een geheugen...

In totaal was de kosten van de move naar het nieuwe stadion 260 miljoen pond, als je dat afzet tegen de koers van de pond van die tijd was dat meer dam 350 miljoen euro. Om die reden kon Arsenal na 2006 niet meer zoveel investeren en startte het langzame afglijden.

En tuurlijk zou op Highbury de titel ook uit het zicht zijn verdwenen door de Abramovichen van deze wereld, maar men moest naar dat nieuwe stadion (zei men) om bij te blijven.
 

Maasveld

Well-known member
Gelukkig heeft internet een geheugen...

In totaal was de kosten van de move naar het nieuwe stadion 260 miljoen pond, als je dat afzet tegen de koers van de pond van die tijd was dat meer dam 350 miljoen euro. Om die reden kon Arsenal na 2006 niet meer zoveel investeren en startte het langzame afglijden.

En tuurlijk zou op Highbury de titel ook uit het zicht zijn verdwenen door de Abramovichen van deze wereld, maar men moest naar dat nieuwe stadion (zei men) om bij te blijven.
Ze kunnen genoeg investeren, maar doen dat in de verkeerde mensen.
 

SanMark.

Well-known member
Gelukkig heeft internet een geheugen...

In totaal was de kosten van de move naar het nieuwe stadion 260 miljoen pond, als je dat afzet tegen de koers van de pond van die tijd was dat meer dam 350 miljoen euro. Om die reden kon Arsenal na 2006 niet meer zoveel investeren en startte het langzame afglijden.

En tuurlijk zou op Highbury de titel ook uit het zicht zijn verdwenen door de Abramovichen van deze wereld, maar men moest naar dat nieuwe stadion (zei men) om bij te blijven.
Een Ozil en Sanches waren zo goed als de best verdiende spelers van de PL . Dat was niet gelukt als ze op Highbury hadden gespeeld. Met de aankopen die er waren gekomen als ze op Highbury waren blijven spelen, hadden ze nu in de CC gespeeld.
 
  • Leuk
Waarderingen: PES5
Bovenaan