Premier League

Satyr

Administrator
Forumleiding
Gerard Deulofeu verloor met Watford met 8-0 bij Man City. Toch waren 13 van de 14 passes die hij gaf naar een teamgenoot. Dat klinkt best goed, maar van de 14 passes waren er 9 aftrappen, bij het begin van de wedstrijd 1x en dus na elke goal :eek:mg:
 

JMD

Well-known member
Waarom is dat opvallend ? Er is zoveel geld te verdelen in de PL, dus alleen maar met dure spelers halen ben je er niet.( en bij Spurs is het net andersom)

Precies. De andere clubs in de Premier League zijn ook in staat om heel fors te investeren, waardoor dat ook niet bepaald prutsteams zijn.

Maar waarom lukte dat die clubs de andere jaren dan niet (op ongeveer 1 ploeg per seizoen na die de top6 kon bedreigen/verslaan) en nu ineens en masse?
 

Batigoal

Well-known member
Maar waarom lukte dat die clubs de andere jaren dan niet (op ongeveer 1 ploeg per seizoen na die de top6 kon bedreigen/verslaan) en nu ineens en masse?

Omdat dit in ieder geval het slechtste Man Utd en Chelsea zijn van de laatste 10 jaar? Arsenal is voor mijn gevoel ieder jaar aan het prutsen.

Wat je wist dat zou gebeuren is gebeurd; Man Utd haalde geen vervanger voor Lukaku en ging met alleen Rashford en Martial als spitsen het seizoen in. Beiden zijn nu geblesseerd geraakt en dus zit ManUtd met alleen de 17-jarige Greenwood.
 

Pascallovic

Well-known member
Omdat dit in ieder geval het slechtste Man Utd en Chelsea zijn van de laatste 10 jaar? Arsenal is voor mijn gevoel ieder jaar aan het prutsen.

Wat je wist dat zou gebeuren is gebeurd; Man Utd haalde geen vervanger voor Lukaku en ging met alleen Rashford en Martial als spitsen het seizoen in. Beiden zijn nu geblesseerd geraakt en dus zit ManUtd met alleen de 17-jarige Greenwood.
Het is inderdaad heel simpel. Het kwaliteitsverschil tussen een Man United, Chelsea, Leicester City, West Ham Utd en Everton is op papier niet zo heel groot. Voorin James - Rashford - Pereira met op het middenveld daarachter M3 Matic - Mata - McTominay. Dat is echt niet heel bijzonder. Je kunt ook niet verwachten dat een Martial en Pogba die er nu niet waren anders wel alles zouden spelen.
 

JMD

Well-known member
Dat is voor Man United best wel genant, is de (bijna?) rijkste club ter wereld... Daar gaat de laatste jaren iets aardig fout, want inderdaad, het lijkt nergens op wat ze in de selectie hebben.
 

Kielse Rat

Well-known member
Liverpool heeft de nodige moeite met Sheffield. Met nog 20 minuten wel op voorsprong dankzij een flater van de Sheffield-doelman.
 

Batigoal

Well-known member
Isaac Hayden van Newcastle mag wel een wedstrijd of 20 schorsing krijgen voor zijn achterlijke tackle op Praet.
 

Kielse Rat

Well-known member
Die was er niet naast nee. Ik vraag me dan altijd af waar die verbazing nog vandaan komt dat ze rood krijgen.

Mancheser United en Arsenal sluiten de speeldag met als inzet de aansluiting op de top 4 behouden. Vroeger een absolute topper, maar de voorbije seizoenen enorm aan prestige verloren.
 

erka

Well-known member
Wat een slechte wedstrijd zeg, als het Burnley-Blackburn Rovers was geweest had ik het ook geloofd.
 

JMD

Well-known member
Wat een slechte wedstrijd zeg, als het Burnley-Blackburn Rovers was geweest had ik het ook geloofd.

Ja, het is niet veel inderdaad.
Maar volgens mij waren de duels tussen Man U en Arsenal toen beide ploegen de top van Engeland waren (zeg maar van ongeveer 2000 tot 2006 ofzo) ook vaker spannend dan goed


Nu wel 1-0 United
 

Kielse Rat

Well-known member
Ja, het is niet veel inderdaad.
Maar volgens mij waren de duels tussen Man U en Arsenal toen beide ploegen de top van Engeland waren (zeg maar van ongeveer 2000 tot 2006 ofzo) ook vaker spannend dan goed

Maar ook toen stonden er wel spelers van het kaliber Giggs, Beckham, Ronaldo, Henry, Bergkamp, Pires, ... tussen de lijnen. Vandaag moet je het stellen met Young, Lingard, Sokratis en andere.
 

JMD

Well-known member
Maar ook toen stonden er wel spelers van het kaliber Giggs, Beckham, Ronaldo, Henry, Bergkamp, Pires, ... tussen de lijnen. Vandaag moet je het stellen met Young, Lingard, Sokratis en andere.

Klopt. Dus individuele klasse was er genoeg, maar dat kwam er vaak niet uit, die ploegen hielden elkaar toen gewoon in bedwang.


1-1 eerst afgekeurd, VAR maakt het goed. ongelooflijk hoe de grens daar buitenspel gaf.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ik heb het een uurtje volgehouden en ben toen in slaap gevallen. Inderdaad een hele slechte wedstrijd.
 
Bovenaan