Post hier liedjes over dingen die je kunt doen tijdens de lockdown

gevegt

Well-known member
Oké, ik toep over met Chopin. Niemand kon de piano beroeren zoals hij. Melancholisch, vrolijk en tot nadenken doen.
Alles wat deze tijd nodig heeft.

 

U.G.

Well-known member
Hoe dit nog vol te houden met die maatregelen ; to go the distance !

Ff wat muzikale doping.
 

Unregistere

Well-known member
Ja, het duurt en het duurt. Dan ga je een duisternis zien, Will Oldham zong het al! Ter verlichting dan maar de Rosalía-cover, want in de versie van Oldham zelf of die van Johnny Cash is het helemaal diepe ellende.

 

Unregistere

Well-known member
Tja, soms heb je even wat licht nodig in deze donkere periode, Abubakari. Dat weet Oldham zelf ook hoor. Daarom schakelde hij bijvoorbeeld ook de onvolprezen Angel Olsen in op Now Here's My Plan uit 2012, waarin hij ouder werk in een wat moderner jasje stak.


Overigens een prima keuze van jou hierboven!
 

U.G.

Well-known member
De basisscholen en peuterspeelzalen gaan weer open. En ik hoop veel met die kleine te kunnen doen in de zomer, want deze heeft gewoon teveel energie voor thuis.

Dus elke dag denk/hoop ik weer :
 

Unregistere

Well-known member
Ja, dat zou in theorie ook allemaal kunnen. Zo te zien is het goed dat de lockdown vrijwel ten einde is. :p
 

de waan

Well-known member
Wat we tijdens de lockdown ook veel doen is stilstaan en daar heeft Eefje de Visser dan weer een leuk liedje over gemaakt.

 

Unregistere

Well-known member
Logisch!

Wat theoretisch ook kan, is een denkbeeldige vriendschap sluiten met een skelet. Zoals Kate Nash ooit zong:

 

de waan

Well-known member
Courtney Barnett heeft de lockdown ook prima begrepen trouwens.

I wanna go out, but I wanna stay home.

 

Unregistere

Well-known member
Thuis blijven, dat moet officieel. Zoveel mogelijk althans. Dua Lipa heeft dat ook begrepen en toen ze toch een keer weg ging, wenste ze dat ze thuis was gebleven:

 
Bovenaan