Portugese competitie

U.G.

Well-known member
De derby-week is aan ! Oftewel, de eindsprint wordt ingezet in Portugal. Vandaag in da Luz de return in de bekerstrijd tussen Sporting en Benfica. Sporting staat met 2-1 voor.

Later dit weekend komen zij naar Alvalade voor de Liga, en da’s voor mij pas de absolute thriller.

Vanuit Engeland wordt Amorim nu nadrukkelijk gelinkt aan Liverpool. The Special One II, is het de Special One II ? Nee, wat Mourinho begin deze eeuw heeft gepresteerd dat wordt nog weleens even vergeten, maar dat was en is ongekend. Leiria, Porto en Inter, dat was gewoon absurd. Amorim is qua groepscohesie top, heeft persoonlijkheid, en een hele goeie staff. Spelers zijn waardevoller geworden onder hem, en inderdaad hij heeft eigenhandig Sporting veranderd, heeft zich nooit gek laten maken door de media of Juve Leo. Hij kon wel genieten van een bepaalde marge, de aanval op de spelers door JL had niet lang voor hem plaatsgevonden, hij kon in alle rust bouwen aan een jonge ploeg, en met veel minder budget dan Benfica en Porto. Hij kreeg alle back-up van de voorzitter, en sws oogt Sporting veel gezonder dan…ooit. Er kwam net een goede lichting op met Nuno Mendes, Inacio, Tomas, hij had Palhinha nog en etc en haalde geweldige spelers als Porro, Santos en Gonçalves. Daarmee had ie twee topbacks in de ploeg, en dat was essentieel voor de titel. Hij heeft bij ons fouten mogen maken, bleek lang niet altijd een tactisch wonder. Maar een winnende coach heeft uiteindelijk altijd gelijk, en toch heeft zijn koppigheid ons het jaar hiervoor de titel gekost. Vai com deus.

Viva o Sporting.
 

U.G.

Well-known member
We halen altijd het beste van Benfica bij hen naar boven. Heel complimenteus. Wij, aan de andere kant, waren behoorlijk slordig en nonchalant. Temporiseren of ‘op resultaat’ spelen ligt ons gewoon niet.

Maar goed, we zijn er, we staan in de finale.


Prachtgoal van die Deen trouwens.
 

U.G.

Well-known member
Eventjes alvast wat tijd voor het allermooiste clublied. ( Nice try Lazio, maar deze is coisa nossa, en nee het origineel is niet van Sinatra )



D-day.
 

Abubakari

Well-known member
Een vlotte 1-0 zorgt voor een voorsprong voor Sporting tegen Benfica. Bij winst heeft Sporting 7 verliespunten minder.

Bah, kort voor rust 1-1.😕
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Sporting wint met 2-1, net als eerder in da Luz valt de winnende diep in blessuretijd.
U.G. uit zijn bol, wat ik je brom.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Wat een avond, wat een wedstrijd, wat een club. Jammer dat ik zoiets dan weer live mis. Maar goed, ik had Porto.

Nu is het onderlinge resultaat ook beter met Benfica, want we moeten nu kijken naar het doelsaldo.

Dit gaat niet meer misgaan.

 

U.G.

Well-known member
De roes is chronisch blijkbaar, ik heb weinig kampioenschappen meegemaakt, heerlijk dit. Ik probeer erbij te zijn, in het geval we kampioen worden, maar het is moeilijk inschatten nu wanneer, en dan wordt het op dit moment planmatig heel moeilijk regelen.

Hij was er afgelopen zaterdag wel bij, hij wel

 

U.G.

Well-known member

En waarom niet meteen alle elf spelers 😂 Bullshit.

Gisteren met 0-4 gewonnen in het Noorden. Heerlijk. Volgende schoolvakantie besloten familie naar het eilandje Sal te sturen en voor mij Lisboa’s calling ❤️ compromis gesloten, en met volle teugen genieten nu maar. Campeōes ! En dan het EK erachteraan.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Inhaalwedstrijd met 0-1 gewonnen, 7 punten los met nog 5 wedstrijden te gaan, U.G. ready for party time i guess.
 
  • Leuk
Waarderingen: U.G.

U.G.

Well-known member
Een kampioenschap meemaken is op zich al heel wat, maar een kampioenschap dáár meemaken is voor mij als een soort van zonsverduistering beleven ofzo. Ik moet er bij zijn, Sporting kan hard terugvallen en ik weet niet wanneer ik weer een kans krijg.

Ik was tot voor kort nog pissed dat Amorim de prioriteit weghaalde bij de EL, maar mensen daar zeggen dat dat komt omdat ik in het buitenland woon. Als je als hun leeft omringd door lampioēs ( Benfiquistas ) dan is het kampioenschap alles.

Het kampioenschap is nu signed, sealed and delivered, de vraag is alleen wanneer !! Feit is dat als we de resterende 3 thuiswedstrijden winnen ( tegen Chaves, Portimonense en ? ) we kampioen zijn.

En ja, als het zóver is I will party like it’s 1999 ( again 😁).
 

Abubakari

Well-known member
Gaat het lukken om er bij te zijn als ze kampioen worden of moet het dan allemaal precies goed samen vallen?
 

U.G.

Well-known member
Als zowel Sporting en Benfica nu alles zouden blijven winnen dan worden ze dus op speeldag 31 kampioen, en da’s dus uit bij Porto. Dat kan, en dat zou ook de enige manier zijn voor mij om vooruit te plannen, maar het lijkt mij niet het meest voor de hand liggend. Benfica kan een slippertje maken ergens bij Famalicão of Arouca en dan loopt Marques Pombal binnen no-time vol. De officiële huldiging achteraf vind ik minder belangrijk en spontaan. Het wordt niet makkelijk.

Edit : speeldag 32, tegen Portimonense, qua datum en alles het meest ideale voor mij.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Tegen Vitoria vanavond thuis, step by step richting de titel.

Ik ben echt steeds meer benieuwd hoe radicaal dit Sporting gaat veranderen in de zomer. Nog een jaartje Gyo !
 

U.G.

Well-known member
Ok. Da’s jammer. Tegen die tijd is het misschien duidelijk dat een andere club uit Lissabon, aan de andere kant van de 2de ringweg kampioen wordt, ik kan je in dat geval een veel mooier voetbalpubliek aanraden.

Kijk, als ík wat zeg….( wel de enige club die ik echt volg ). Ik kijk soms nog naar Feyenoord, en Portugal natuurlijk, hoewel ik daar nog slechts 1 Cancelo/Felix verwijderd ben van stoppen met volgen.

Gisteren met 3-0 gewonnen van Vitoria.
 
Bovenaan