PEC Zwolle - FC Twente

Max

Administrator
Forumleiding
We hebben het wel over de eredivisie. Verder was ik vorig jaar ook niet erg onder de indruk toen Schreuder wel nog een uitstekende selectie had.
 

Fabian

Active member
Maar hij speelt ook wekelijks met een andere formatie en opstelling. Je hebt toch flink wat weken achter de rug om er iets van logica en voetbal in te slijten?

En natuurlijk snap ik dat er spelers bij zijn gekomen of vertrokken, maar je ziet totaal geen idee terug in het hele elftal. Dat is wel pijnlijk.
 

Pascallovic

Well-known member
Volgens mij is FC Twente qua begroting nog steeds de 4e of 5e club van Nederland, dus op dat niveau moeten wij ze ook gaan inschalen. Hoe ze spelen heeft natuurlijk niks met die klassering te maken en ook vorig seizoen was het gewoon slecht met eenzelfde soort begrotingspositie. Me dunkt dat daar een hoofdtrainer een grote verantwoordelijkheid over draagt.
 

de waan

Well-known member
Tuurlijk bakt Schreuder er ook niks van. Maar de selectie wordt ook wel wat overschat heb ik het idee.

Ik snap ook niet dat Twente in de huidige situatie niet gewoon scout bij de kleinere clubs in de Eredivisie en Eerste Divisie. Ze hebben bijna alleen maar exotische gokjes gehaald, die de laatste jaren amper hebben gespeeld. Met zo'n vreemdelingenlegioen is het nog veel lastiger om er een team van te maken.
 

De Groene Scout

Well-known member
Het is een beetje van alles wat:

Erfenis van Jopie (met name qua contracten),
Schreuder die destijds te veel bij Steve (clean sheet) in de leer is geweest
Veel mutaties
Grote meneren die kwamen voor top NL, maar nu een stap terug moeten doen en zich daar niet voor op kunnen of willen laden
Morrende aanhang
Matige aankopen
Te veel onduidelijkheid over al dan niet vertrek van spelers voor eind volgende week
Verwachtingspatroon

Eindverantwoordelijke is en blijft de trainer. Die krijgt het niet aan de praat en spelers lopen ook echt niet harder voor hem. Die moet er als eerste uit, dan kun je weer vooruit kijken.
 
Bovenaan