Oefenwedstrijden amateurvoetbal

De Groene Scout

Well-known member
We hebben voor komend seizoen echt een belachelijk sterke aanvalslinie voor een 1e klasser. Doelstelling lijkt me ook duidelijk. In één jaar terug naar de vierde divisie.
Vandaag de O23 van Be Quick aan het werk gezien; ook daar een zeer sterke en doeltreffende spits. Be Quick won met 2-3 van onze O23 na een 2-0 achterstand.

bqandy

Well-known member
Ik ben benieuwd of dat misschien een speler van het eerste was. Ik zag vorige week namelijk een eerste selectie speler mee doen bij O-23.
Vandaag in Winschoten: WVV - Be Quick 1887 1-1. Beide spelen in 1H komend seizoen.
Gisteren: PKC'83 - Groen Geel (3e) 6-2 en competitiegenoten Bauw Wit 34 - Oranje Nassau 5-6.

bqandy

Well-known member
Ja en ik vrees ineens het hele seizoen degradatievoetbal. :)
Velocitas speelde dit weekeinde ook. Uit tegen Limburgia werd het 0-0.

Abubakari

Well-known member
Ja en ik vrees ineens het hele seizoen degradatievoetbal.
Ik dacht aan weer een ouderwetse doelpuntenschaarste, zoals zo vaak als ik bij BQ1887 ging kijken. Maar degradatie valt nu inderdaad ook niet meer uit te sluiten.
Komend weekend ON-BQ1887 toch? Kijkend naar zaterdag en de doelpuntenregen van BQ zou dat maar zo 8-8 kunnen worden.

Abubakari

Well-known member
De monsterzeges van BQ1887 drogen op naarmate de seizoensstart dichterbij komt, vorige week 1-1, nu zelfs verloren van rivaal ON, 3-2. bqandy was ter plekke.

bqandy

Well-known member
Jazeker. Nog even flink nagebabbeld. Die grote zege op Olde Veste werd door de spelers als wel een hele makkelijke overwinning gezien waarin alles liep. Met ploegen die inzakken heeft BQ het moeilijk. Voor de pauze was het gelijkwaardig, maar ON was effectiever. Rust 2-1. Direct na de pauze hands en ON maakte er vanaf 11 meter 3-1 van. Het laatste half uur kwamen er 3 beoogde basisspelers van BQ in en toen moest ON terug. Het net werd slechts een keer getroffen. maar een glansrol voor ON doelman Erwin Heidekamp. Die had een paar reflexen in huis om je vingers bij af te likken.

noordooster

Well-known member
HHC - Sc Genemuiden 5-0 (2x 35 minuten)
HHC was de gehele wedstrijd duidelijk de bovenliggende partij en de score had ook gezien de vele kansen ook gemakkelijk hoger kunnen uit vallen.
De van ACV overgekomen spits Giovanni Zwikstra scoorde in de eerste helft tweemaal.
In de tweede helft speelde HHC met een bijna geheel ander elftal.
Bij sc Genemuiden ontbraken nogal wat spelers.

Staphorst - Scherpenzeel 3-2

Laatst bewerkt:

De Groene Scout

Well-known member
HSC'21 - ACV 2-1
Nog even gekeken. ACV was technisch vaardiger en oogde ook al fitter, met name voor rust.
Na rust wedstrijd iets meer in balans en 2 fraaie uitbraken en goals van HSC'21. Kort voor tijd deed ACV nog iets terug.
HSC'21 miste nog 5 vakantiegangers en had er nog 3 in de lappenmand. Kwamen er vandaag ook nog eens 2 bij.
Selectie is erg krap op dit moment.

noordooster

Well-known member
Staphorst - Urk 3-0

HHC - HSC'21 4-0 ( rust 0-0 )
In de eerste helft had HHC een licht overwicht en kregen beide teams een paar aardige kansen, maar gescoord werd er niet.
Na rust was was HHC duidelijk sterker, kreeg het behoorlijk wat kansen en was de 4-0 vrij logisch.
Bijna alle spelers waarmee van der Weij de wedstrijd begon werden gedurende de 2e helft gewisseld.
Het spel van HHC zag er aantrekkelijker uit dan vele competitiewedstrijden die ik vorig seizoen in Hardenberg zag.

germania

Active member

Trainer Theo Janssen na verplaatst oefenduel De Treffers: ‘Wij wilden gewoon voetballen’​

Het was dinsdag een curieuze voetbalavond voor De Treffers. De Groesbeekse voetbalclub kreeg van de politie te horen dat er aanwijzingen waren dat het tot een confrontatie kon komen tussen de supporterskernen van NEC en Vitesse rond de oefenwedstrijd tegen de Arnhemse club MASV.

De Treffers besloot daarom de wedstrijd te annuleren, maar een paar uur later werd er toch gevoetbald: 30 kilometer verderop bij MASV thuis.

Trainer Theo Janssen werd volledig verrast door de aanvankelijke afgelasting door zijn eigen club, maar is een dag na de wedstrijd vooral blij dat er gewoon gespeeld is. „Ik bemoei me niet met die bijzaken, wij wilden gewoon voetballen. Het is fijn dat we zo snel konden schakelen. We hadden al diverse keren geoefend tegen profclubs, nu wilden we tegen een club waarbij we zelf veel konden aanvallen. Ik heb goede en slechte dingen gezien. Het was goed dat we zoveel kansen hebben gecreëerd, maar het was minder dat we zo weinig hebben gescoord. We hadden er negen kunnen maken.”
De wedstrijd eindigde in 1-4 voor De Treffers.

‘Blijkbaar broeide er iets’​

De politie blijft vaag over welke informatie er binnen was gekomen, maar voor voorzitter Sjaak Thijssen van De Treffers was het genoeg om de wedstrijd af te blazen. „De politie kan dat beter beoordelen dan wij”, volgens Thijssen. Hij nam de beslissing ‘op afstand’ omdat hij momenteel op vakantie is.
„Het verbaast me wel”, zegt hij. „Het gaat over een oefenwedstrijd en dan denk je: wat komt er nu op af? Maar blijkbaar broeide er iets.”

Sjaak Thijssen, voorzitter van De Treffers

Sjaak Thijssen, voorzitter van De Treffers © Theo Peeters
De Treffers gaf de afgelasting door aan scheidsrechter Lorenzo Hartman en die belde meteen naar elftalleider Wijnand Moors van MASV. Die reed op dat moment net op de Waalbrug bij Nijmegen, op weg naar Groesbeek. Moors belde op zijn beurt weer met Dennis van Beukering, assistent van hoofdtrainer Theo Janssen bij De Treffers. Van Beukering is bekend bij MASV want daar was hij vorig seizoen nog trainer. Ook hij was al op weg naar Groesbeek, met trainer Theo Janssen naast zich.

Verbaasd over late afgelasting​

De wedstrijd gaat niet door, hoorden Janssen en Van Beukering tot hun verbazing. Zelf wisten ze nog van niets. De Treffers had de eigen trainersstaf nog niet ingelicht.
Na een paar telefoontjes was snel geregeld dat de wedstrijd dan maar in Arnhem gespeeld moest worden, als het in Groesbeek niet kon. Snel werd de kantine opengegooid en het veld in gereedheid gebracht.

Elftalleider Wijnand Moors van MASV.

Elftalleider Wijnand Moors van MASV. © Gerard Burgers
Sportverslaggever Marco Gerritsen van De Gelderlander kreeg enkele uren later een tip uit de Arnhemse voetbalwereld. „Ze hebben de wedstrijd omgezet, hoorde ik”, vertelt Gerritsen. „Dat kan niet waar zijn, dacht ik. Ik ging meteen kijken en ik was zeker niet de enige die wist dat er toch gevoetbald werd. Er stonden honderden mensen langs de lijn.”

Politiebusje, motor en helikopter​

Het viel hem wel op dat er veel politie in de buurt was. „Ik kwam een politiebusje tegen en een motor, ook cirkelde er een tijdje een helikopter rond het veld. Ik heb nog wel gevraagd aan de elftalleider en de trainer of ze niet bang waren voor een confrontatie tussen supportersgroepen. Maar ze zeiden allebei: nee joh, hier gebeurt nooit wat. Er was geen enkele twijfel.”

Bovenaan